söndag 31 mars 2024

Profetior, Del 6

I Guds namn, Barmhärtigaste, Snällaste                              2024-03-31

[11:119] Endast de som välsignats av nåd från er Herre (kommer inte att bestrida sanningen). Det är anledningen till att Han skapade dem.* Er Herres dom har redan utfärdats: "Jag kommer att fylla Helvete med jinner och människor, alla tillsammans."

[12:106] Majoriteten av de som tror på GUD, gör inte det utan att begå idoldyrkan. [12:107] Har de några garantier för att ett överväldigande straff från GUD inte kommer att drabba dem, eller att Timmen inte kommer att komma till dem, när de minst anar det?

[12:110] Precis när budbärarna misströstar och tror att de avvisats, kommer vår seger till dem. Vi räddar sedan vem vi vill, medan vårt straff för de skyldiga människorna är oundvikligt.

[13:5] Om ni någonsin undrar, bör man verkligen undra över att de säger: "Efter att vi blivit till stoft, ska vi då återskapas på nytt?" Det är dessa som inte trott på sin Herre. Det är dessa som ådragit sig bojor runt sina halsar. Det är dessa som ådragit sig Helvetet, vari de vistas för evigt.

[13:11] Skift (av änglar) turas om, och stannar hos var och en av er - de är framför er och bakom er. De stannar hos er, och vakar över er enligt GUDs befallningar. Således förändrar GUD inga omständigheter för människorna såvida de inte själva beslutar sig för att ändra på sig. Om GUD önskar motgång för någon, kan ingen kraft stoppa det. För de har ingen annan än Honom, som Herre och Mästare.

[13:18] De som besvarar sin Herre förtjänar de goda belöningarna. Vad gäller de som inte lyckades besvara Honom, om de ägde allting på jorden - till och med dubbelt så mycket - skulle de villigt ge ifrån sig det som lösen. De har ådragit sig den värsta förbannelsen, och deras slutliga öde är Helvetet; vilket miserabelt öde.

[13:25] Vad gäller de som kränkt GUDs förbund efter att ha lovat upprätthålla det, som splittrar det som enligt GUD ska vara förenat, och som begår ondska, har de ådragit sig fördömelse; de har ådragit sig det värsta ödet.

[13:30] Vi har sänt dig (O Rashad) till detta samhälle, precis som vi gjort för andra samhällen förut. Du ska berätta för dem vad vi uppenbarar för dig, för de har inte trott på den Nådigaste. Säg, "Han är min Herre. Det finns ingen annan gud än Honom. Endast Honom litar jag på; till Honom kommer jag slutligen att återvända."

[14:7] Er Herre har fastställt: "Ju mer ni tackar mig, desto mer ger Jag er." Men blir ni otacksamma, är Mitt straff svårt.

[14:21] När de alla står inför GUD,* kommer anhängarna att säga till ledarna, "Vi brukade följa er. Kan ni skona oss, om så bara från en liten del, av GUDs straff?" De kommer att säga, "Om GUD väglett oss skulle vi ha väglett er. Nu är det för sent, vare sig vi sörjer eller tar vår tillflykt i tålamod, finns ingen utväg för oss." [14:22] Och djävulen kommer att säga, efter att domen utfärdats, "GUD har gett er det sanningsenliga löftet, och jag lovade er, men jag bröt mitt löfte. Jag hade ingen makt över er; jag bjöd helt enkelt in er, och ni accepterade min inbjudan. Skyll därför inte på mig, utan skyll bara på er själva. Min klagan kan inte hjälpa er, ej heller kan er klagan hjälpa mig. Jag har misstrott er idoldyrkan av mig. De som överskred har ådragit sig ett smärtsamt straff." [14:23] Vad gäller de som tror och för ett rättfärdigt liv, kommer de att få tillträde till trädgårdar med flytande bäckar. Däri vistas de för evigt, enligt sin Herres vilja. Deras hälsning däri är: Frid."

[14:42] Tro aldrig att GUD är omedveten om vad överträdarna gör. Han ger dem bara uppskov tills en dag då ögonen stirrar i fasa. [14:43] När de rusar (ut ur gravarna) kommer deras ansikten att titta uppåt, deras ögon kommer inte ens att blinka, och deras sinnen kommer att vara fyllda av skräck. [14:44] Ni ska varna människorna för den dagen då straffet kommer till dem. De som överträdde kommer att säga, "Vår Herre, ge oss ytterligare ett uppskov. Vi kommer då att besvara Ditt kall och följa budbärarna." Svor ni inte tidigare på att ni skulle vara för evigt?

[14:48] Den dagen kommer, när denna jord kommer att ersättas med en ny jord, även himmlarna, och alla kommer att ställas inför GUD, den Ende, den Högste.

[15:2] Utan tvivel, kommer de som inte trodde önska att de varit underkastade. [15:3] Låt dem äta, njuta och förbli förblindade av önsketänkande; de kommer att få se. [15:4] Vi utplånade aldrig ett samhälle förutom enligt en specifik, förutbestämd tid. [15:5] Slutet för ett samhälle kan aldrig påskyndas, eller uppskjutas.

[15:95] Vi kommer att skona dig från de som hånar, [15:96] som sätter upp en annan gud vid sidan av GUD. De kommer säkerligen att få veta.

[16:26] Andra som dem har smidit planer förut, följaktligen förstörde GUD deras byggnad från grunden, så att taket föll ned på dem. Straffet drabbade dem när de minst anade det. [16:27] Sedan, på Återuppståndelsens dag, kommer Han att förödmjuka dem och fråga, "Var är Mina medhjälpare som ni upphöjt vid Min sida, för vilkas skull ni opponerat er mot Mig?" De välsignade med kunskap kommer att säga, "Idag har skammen och bedrövelsen drabbat de icke troende." [16:28] Änglarna tar deras liv när de befinner sig i ett tillstånd av att kränka sina själar. Det är då de slutligen underkastar sig och säger, "Vi har inte gjort något fel!" Jo, minsann. GUD är fullt medveten om allt de gjort. [16:29] Gå därför in genom Helvetets portar, vari ni vistas för evigt. Vilket miserabelt öde för de arroganta.

[16:30] Vad gäller de rättfärdiga, när de tillfrågas, "Vad tycker ni om dessa uppenbarelser från er Herre," säger de, "Bra." För de som för ett rättfärdigt liv väntar lycka; och boningen i Livet Efter Detta är ännu bättre. Vilken lycksalig boning för de rättfärdiga. [16:31] Edens trädgårdar har reserverats för dem, vari bäckar flödar. De har allt de önskar sig däri. På så sätt belönar GUD de rättfärdiga. [16:32] Änglarna avslutar deras liv i ett tillstånd av rättfärdighet, och säger, "Frid vare med er. Träd in i Paradiset (nu) som en belöning för era verk."

I Guds namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar