söndag 18 februari 2024

Koran, Vers 10: 41

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste                                      2024-02-18

[10:41] Om de avvisar dig, säg, "Jag har mina gärningar och ni har era gärningar. Ni är inte inte att klandra för någonting jag gör, och jag är inte att klandra för någonting ni gör."

10:41

- Och 1 Om 2 De Förneka 3 Din 4 (Tydning) 5 Du Yttra 6 : ” För 7 Min 8 (Del),

1- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

2- En : 173 : om

3- Käzzäbä : 889: Anklaga För Ljugande, Kalla En För Lögnare, Bidra En Lögn Till, - Förneka, Inte Vilja Kännas Vid, Förkasta, Frånsäga Sig, Motsäga, Dementera, Ifrågasätta, Förklara Ogiltig, Vederlägga, Tillbakavisa, Motbevisa, Tvistas,

4- Kä: din

5- F: 809 : Sedan, Och Sedan, Sålunda, Så, Därför, Alltså, Följaktligen

6- Galä : 845 : Yttra, Säga, Tala, Konstatera, Uttrycka I Ord – Tupplur, Ta En (Middags) Tupplur, Ta Sovstund, Ta En Siesta

7- Le: 908 : För, , Till , På Grund Av, Så Att, För Att, I Ett Försök Att, I Syfte Att, Med Sikte På, Med Målet För, För Ändamålet , såsom ,för – Av, Skriven Av

8- Y : Min



- Gärning 9 Min 10 Och 11 Verkligen 12 Eran 13 (Del) , Gärning 14 Eran 15 . Ni 16,

9- Ä´´ämäl : 781 : Akt, Handling, Gärning, Verk, Arbete, Performance – Tillverkning, Framställning – Arbete, Syssla, Göromål, Uppgift, Yrke, Göra, Affärsliv, Business – Operation, Aktivitet,

10- Y : Min

11- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

12- Lä : 908 : Verkligen, Definitiv, Slutgiltig, Faktisk, JA, Minsann, Utan Tvekan

13- Kåm : Eran

14- Ä´´ämäl : 781 : Akt, Handling, Gärning, Verk, Arbete, Performance – Tillverkning, Framställning – Arbete, Syssla, Göromål, Uppgift, Yrke, Göra, Affärsliv, Business – Operation, Aktivitet,

15- Kåm : Eran

16- Äntåm : Ni



- Vara Befriade 17 Av Vad 18 Jag Verka 19 Och 20 Jag 21 Vara Befriade 22 ,

17- Bärey (Men) : Vara/bli (be)fri(ade) (Från), rensad (Från), befriad (Från), bli fri (Från), göra sig av (med), frigöra sig (Från), - (Vara) oskyldig (till),

18- Memmä: Memmäa : 1108 : Av Vad, Av Vilket /Vilka , Varav, (Ex: Jag Vet Vad Jag Talar Om)

19- ÄÄ´´mälä : 133: Fungera, Driva, Arbeta/verka, manövrera, sätta i drift/Arbete , sätta igång, sysselsätta, använda, ägna

20- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

21- Änäa: Jag

22- Bärey (Men) : Vara/bli (be)fri(ade) (Från), rensad (Från), befriad (Från), bli fri (Från), göra sig av (med), frigöra sig (Från), - (Vara) oskyldig (till),



- Av Vad 23 Ni Verka 24 .

23- Memmä: Memmäa : 1108 : Av Vad, Av Vilket /Vilka , Varav, (Ex: Jag Vet Vad Jag Talar Om)

24- ÄÄ´´mälä : 133: Fungera, Driva, Arbeta/verka, manövrera, sätta i drift/Arbete , sätta igång, sysselsätta, använda, ägna



[10:42] En del av dem lyssnar på dig, men kan du få de döva att höra, trots att de inte förstår?

10:42

- ” Och 1 Från 2 Deras 3 (Folk) , Oavsett 4 Vem Som Än 5 , (Mig) De Lyssna 6 ,

1- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

2- Men : 1112: Från, Något, Någon Av , Av, Vid, Bort Från, Sedan , Än (Mer Än, Bättre Än, Högre Än...) , Några (Av) ,Genom ,Via, Alltsedan – Av, Bestående Av, Gjord Av

3- Håm : de, deras

4- M: 932: Vad? Hur! Det, Det Vilken, Icke, Oavsett, Helst, Överhuvudtaget, Något, En Viss

5- Män :1112: Vem, Vilken, Han Som, Vem Som Än, Vem som helst (whosoever),

6- EctämäÄ´´ä (Ely, Le) : 99 lyssna (på/till), höra (på), lyssna på noggrant och sympatiskt, var uppmärksam (till)



- Så Länge Som 7 Din 8 (Tydning). ”

7- E´läy : 155 : Till, Mot, Tills, Upp Till, Såvitt, Så Länge Som

8- Kä : din



- Gör 9 Sedan 10 Du 11 (Få) Hon Höra 12? Döva 13? Även Om 14 De Kan 15 (Höra)?

9- Ä: 17 Är? Var? Gör? Gjorde? Har? Hade? Eller? Kanske? Do, did

10- F: 809 : Sedan, Och Sedan, Sålunda, Så, Därför, Alltså, Följaktligen

11- Änät : Du , maskulin.

12- Sämeä´ä : 644 : Höra - Lyssna Till – Förstå, Begripa, Fatta – Höra, Acceptera, Reagera, Bidraga, Uppfylla

13- Såmm : Döv : (deaf) www.almaany.com/quran/10/42/7/

14- Vä-Läv : 928 : Även Om, Om Än, Trots Det Faktum Att, Och Om

15- Kanä 884 Att Vara , Att Ske , Att Inträffa , Blev , Kan , Kunde , Gjorde , Är , Bör , Varit , Ha Varit , Kommer , Som Används För , Brukade, Vill , Ska Kana: 884 : Vara, Existerar, Finnes Till, Inträffa, Finnas



- ”Inte 16 (Mig) De Förstå (/Föreställa) 17 !”

16- La: 908 : Nej! Inte, Icke, Ej, O-, Anti-

17- Ä´´gälä : 771 : Inse, Förstå, Begripa, Uppfatta, Fatta, Uttänka, Föreställa


I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar