fredag 21 juli 2023

Om löna inte ont med ont

 I Guds namn, Barmhärtigaste, Snällaste                                                  2023-07-21

Romarna 12 17 Löna inte ont med ont. Ta hänsyn till vad som är rätt och riktigt i alla människors ögon. 18 Om möjligt och så långt det beror på er, håll fred med alla människor. 19 Hämnas inte, mina älskade, utan ge plats för Guds vrede. Det står ju skrivet: ”’Min är hämnden, jag ska utkräva den’, säger Jehova.”

[13:22] De söker ihärdigt sin Herre, iakttager Kontaktbönerna (Salat), spenderar från våra gåvor till dem i hemlighet och öppet, och de bemöter ondska med godhet. Dessa har förtjänat den bästa boningen.

[9:64] Hycklarna oroar sig för att en sura ska uppenbaras som avslöjar vad som finns i deras hjärtan. Säg, "Fortsätt ni att håna. GUD kommer att avslöja exakt vad ni är rädda för."

[10:41] Om de avvisar dig, säg, "Jag har mina gärningar och ni har era gärningar. Ni är inte inte att klandra för någonting jag gör, och jag är inte att klandra för någonting ni gör."

[28:54] Till dessa ger vi dubbel belöning, för att de ihärdigt håller ut. De bemöter onda verk med goda verk, och från våra gåvor till dem, ger de.

[39:53] Proklamera: "O Mina tjänare som överskred gränserna, misströsta aldrig om GUDs nåd. För GUD förlåter alla synder. Han är Förlåtare, Barmhärtigast."

[23:96] Bemöt därför deras onda verk med godhet; vi är fullt medvetna om deras anspråk.

Kolosserna 3:12 Som Guds utvalda, heliga och älskade ska ni därför klä er i djup medkänsla, omtänksamhet, ödmjukhet, mildhet och tålamod. 

[2:195] Ni ska spendera för GUDs sak; men kasta er inte självmant in i fördärvet. Ni ska vara barmhärtiga; GUD älskar de barmhärtiga.

[28:54] Till dessa ger vi dubbel belöning, för att de ihärdigt håller ut. De bemöter onda verk med goda verk, och från våra gåvor till dem, ger de. 


I Guds namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar