måndag 27 mars 2023

Koran, Vers 7: 87 Uppdaterad

 I Guds Namn. Barmhärtigaste, Snällaste

[7:87] "Nu när en del av er trott på det jag sänts med, och andra inte trott, vänta tills GUD utfärdar Sin dom emellan oss; Han är den bäste domaren."

7:87 Uppdaterad

- ”Och 1 Om 2 (Han) Vara (/Existera) 3 ?! ”: (Ett) Samfund 4 * .

* Feminin.

1- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

2- En : 173 : om

3- Kanä 884 Att Vara , Att Ske , Att Inträffa , Blev , Kan , Kunde , Gjorde , Är , Bör , Varit , Ha Varit , Kommer , Som Används För , Vill , Ska

Kana: 884 : Vara, Existerar, Finnes Till, Inträffa, Finnas,

4- TaÄ´fät: 716: Sekt, Samfund, Bekännelse – Grupp, Tropp, Band, Kompani, Flock, Fraktion, Samfund, Folk – Part, Portion, Sektion, Stycke, - En Del Av Natten,



- ”Av Något 5 (Gudom) Eran 6 ! ”

5- MMen : Av Något Som , Av Något

6- Kåm: Eran. Maskulin



- ”(De) Ha Tro På 7 Till 8 Han Som 9 Jag Har Utsänd 10 !”

- ”Med Anledning Av 11 Sin 12 (Lojalitet)!

Psalm 119:41 Låt mig få uppleva din lojala kärlek, Jehova, din räddning, som du har lovat.

7- Ä´mänä : 171 (Ee´tämänä : 18) : Att Lita På, Att Tro På, Ha Tro Till, Ha Förtroende För, Lägga Sitt Förtroende För, Lägga Sitt Tilltro Till, Förlita Sig På, Bero På

8- Be : 217 : i, In, Med, Vid, Med Anledning Av, För, Inne , In , På , Till , Hos , För , Igenom , Genom , Medelst

9- Älläzey : 160 : Vem, Vilken, Vilket, Det, Vad, Han Som, Det Som

10- Ä´rcälä : 75 : Skicka (Ut), Avsända, Expediera, Skicka Vidare/Framåt/Iväg, Översända – Emittera, Utvisa, Ladda Ur, Frigöra, Ge Ut, Härröra, Sända Ut, Avge, Utsända –Transmittera, Sända (På) – Låta Hänga Ner, Låta Falla, Hänga/Sänka Ner,

11- Be : 217 : i, In, Med, Vid, Med Anledning Av, För, Inne , In , På , Till , Hos , För , Igenom , Genom , Medelst

12- He: Sin



- Och 13 Ett Samfund 14 * : ”Verkligen 15 Inte 16 De** Vara Fridfulla 17 !”

*Feminin.

** Iranier.

13- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

14- TaÄ´fät: 716: Sekt, Samfund, Bekännelse – Grupp, Tropp, Band, Kompani, Flock, Fraktion, Samfund, Folk – Part, Portion, Sektion, Stycke, - En Del Av Natten,

15- Lä : 908 : Verkligen, Definitiv, Slutgiltig, Faktisk, JA, Minsann, Utan Tvekan

16- Läm: Inte

17- Ämenä; 171: Vara/Bli/Känna Trygg, Säker, Fridfull



- ”Sedan 18 Ni Ha Tålamod (/Uthärda) 19 Så Väl Som 20 (Vännen) !”

Jakob 5:10 Mina bröder, var som profeterna som talade i Jehovas namn. De var tålmodiga och uthärdade många prövningar.

18- F: 809 : Sedan, Och Sedan, Sålunda, Så, Därför, Alltså, Följaktligen

19- Säbärä: 687 : Ha/Ta Tålamod, Vara Ståndaktig, Hålla Ut, Uthärda, Tålmodig, Överseende, Tåla Tålmodig, Stå Ut Med, Utstå, Tolerera

20- Hättäy 452: Ändå, Upptill, Så Långt Som, Till - Så Att, Så Som, I Syfte Till, Det, I Avsikt Att, Till, Med Sikte På, För – Även, Inkludering, Inklusive, Tillsammans Med, Dessutom Med, Alltså, Även, Så Väl Som



- (För Mig) (Han*) Vara Klok 21 !” : Allah 22

* Vännen.

21- Häkåmä: 483: Vara/Bli Omdömesgill, Förståndig, Klok

22- Allah



- Samfundet: ”(Han*) Mitt Ibland 23 Vårt 24 (Folk) !”

* Vännen.

23- Bäynä : 256 : Mellan, Bland, Mitt Ibland, Mitt I, Igenom

24- Na: Våran



- ”Och 25 Han 26 , (Han*) God 27 !” : (De) Befälhavare 28.

Psalm 27:13 Vad skulle jag ta mig till utan min tro, min tro på att Jehovas godhet ska följa mig så länge jag lever?

* Jehova.

25- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

26- Håvä: Han

27- Khäyr: 528 : God (Icke Ond) - God, Fördel, Gagn, Nytta, Intresse - Välstånd, Välbefinnande, Väl - Välsignelse, Välgörenhet, Förmån – Välstånd, Rikedom, Lycka, Förmögenhet, Överflöd, Uppsjö

28- Hakem: 447: Styrman, Guvernör, - Domare, Rättskipare – Befälhavare, Kommendant, Ledare, Chef, Överman, Mästare, Ledare – Styrande, Regerande, Inflytelserik , Rådande



I Guds Namn. Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar