söndag 26 mars 2023

Koran, Vers 6: 58 Uppdaterad

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

[6:58] Säg, "Om jag kontrollerade det straff ni utmanar mig att frambringa, skulle hela saken varit avgjord för länge sedan. GUD vet bäst vilka de onda är."

6:58 Uppdaterad

- Yttra 1 Du, Verkligen2 Om 3 Den 4 (=Sista Dagen ) :

- ”Enligt Min Åsikt 5 * (Då Ärendet Var Redan Klar ) !

- Den (Striden) Vilken 6 Ni (Söker) Skyndsam7 !”

* Jag Har tidigare nämnt att den dagen(striden) ska komma på en viss tid, jag hade inte läst ordentligt på !

1- Galä : 845 : Yttra, Säga, Tala, Konstatera, Uttrycka I Ord – Tupplur, Ta En (Middags) Tupplur, Ta Sovstund, Ta En Siesta

2- Lä : 908 : Verkligen, Definitiv, Slutgiltig, Faktisk, JA, Minsann, Utan Tvekan

3- Läv : Läv Ä´nnä : 927 : Om

4- A´nnä : 173 : Det, Den

5- Ä´´ndey : 784: Jag Har – Enligt Min Åsikt/Mening, Från Min Synvinkel, Jag Tror, Till Mig

6- M: 932: Vad? Hur! Det, Det Vilken, Icke, Oavsett, Helst, Överhuvudtaget, Något, En Viss

7- Ä´´ajel: 741: Omedelbar, Ögonblicklig, Snabbt, Rask, Skyndsam, hastig, Skyndsam, Kort, Flygande, Överilad, tvär, Abrupt, Accelererad, Brådskande, - Sammandrag (Juridik…)



- ”Med 8 Sin 9 (Iver), Utan Tvekan10 (Han) Hade Avgjort 11 Ärendet 12!”

8- Be : 217 : Med, Vid, Med Anledning Av, För, Inne , In , På , Till , Hos , För , Igenom , Genom , Medelst

9- He: Sin, Hans

10- Lä : 908 : Verkligen, Definitiv, Slutgiltig, Faktisk, JA, Minsann, Utan Tvekan

11- Gäzäy 864: Utföra, Genomföra, Fullgöra, Verkställa, Verka (Effekt), Avrunda, Åstadkomma, Uppnå, Nå, Slutföra, Avsluta, Fullborda, Föra Till Slut, Uträtta, Utföra, Uppfylla, Fullgöra – Rätta Sig Efter, Ansluta Sig Till, Medge, Svara, Möta, Tillfredsställa, Förnöja – Betala, Lösa, Bekosta, Likvidera, Ersätta, Avklara, Gälda, Kvittera, Balans, Gottgöra, Släcka, Täcka – Spendera (Tid), Tillbringa (Tid) – Införa, Anbefalla, Ålägga, Viga, Dekret, Föreskriva, Påbjuda, Befalla, Fordra, Nödvändiggöra, Göra Erforderlig – Förutbestämma, Bestämma I Förväg, På Förhand, (Av Gud) Fastställa (Någon) För Ett Visst Öde Eller Syfte – Döma, Avgöra, Bestämma, Styra, Tilldöma, Utdöma, Deklarera, Återge, Föra (Uttalande, Vållande..) En Dom/Utslag/Beslut/Bedömning (För/Mot), Finna (För), Avkunna (Dom), Förelägga/Vålla (En Straff) - Dö

12- Ämr: 168 – Order, Kommando, Instruktion, Direktiv, Riktning, Diktera, Imperativ, Mandat, Befallning, Bjuda På, Föreskrift - Makt, Befogenhet - Bemyndigande, Skrivelse, Befullmäktiga, Myndighet, Mandat – Betydelse, Angelägenhet, Intresse, Omtanke, Fråga, Ärende, Fall (Mål) - Kondition, Tillstånd, Situation, Position, Fall - Något, Någonting – Tvingande



- Vännen: ”Fiendskap 14 Min 15 ! ”

- ”Och 16 Bland 17 Eran 19 !”


13- Bäynä : 256 : Mellan, Bland, Mitt Ibland, Mitt I, Igenom

Eller

14- Bäyn 256 : Separation, Separering, Delning, Splittring, Söndring, - Fiendskap, Fientlig, Motsättning, Oenighet, Meningsskiljaktighet, Dispyt

15-Y: Min

16- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

17- Bäynä : 256 : Mellan, Bland, Mitt Ibland, Mitt I, Igenom

Eller

18- Bäyn 256 : Separation, Separering, Delning, Splitring, Söndring, - Fiendskap, Fientlig, Motsättning, Oenighet, Meningsskiljaktighet, Dispyt

19- Kåm: Eran



- ”Och20 Allah 21 Har Mer Kunskap 22 : (Budskap) Till 23 (De) Tyranniska 24!”

20- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

21- Allah

22- Ä´ä´läm : 133 : Ha Mer Kunskap, Mer Vetskap, Mer Lärd

23- Be : 217 : Med, Vid, Med Anledning Av, För, Inne , In , På , Till , Hos , För , Igenom , Genom , Medelst

24- Zalem: 736 : Orättvis, Ojust, Orättfärdig, Felaktig, Tyrannisk - Bofink (=Fågel)





I Guds namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar