torsdag 13 april 2023

Koran, Vers 24: 20 Uppdaterad

I Guds Namn, Barmhärtigast, Snällaste

[24:20] GUD öser Sin nåd och Sin barmhärtighet över er. GUD är Ytterst Ömsint gentemot de troende, Barmhärtigast.

24:20      Uppdaterad

- Otroende: ”Och1 Om2 Inte 3 (Hända Den Plågan) ?!”

1- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

2- Läv : Läv Ä´nnä : 927 : Om

3- La: Inte



- ”(Hans) Nåd4 , Allah5 , Över 6 Eran7 Och8 Barmhärtighet9 Hans 10 ! *”

* sarkasm, ironi.

4- Fäzl: 828 : Nåd, Grace, Barmhärtighet, Förskoning, Present - Förtjänst, Överlägsenhet – Företräde, Prioritet – Överskott, Överflöd, Övermått – Överblivna, Överbliven, Resterande, Kvarlämnad

5- Allah

6- Ä´´läy 773: På, Ovanpå, Över, Upp På – Hos, Vid, Bredvid – För, Mot (Riktning) – I Enlighet Med, I Enlighet, Enligt, Motsvarande Med, I Överensstämmelse Med, Beroende På, På Basis Av, I Kraft Av, I Styrkan Av – Emot (Kontra), Trots Att – Utöver, På Toppen Av, Över Och Ovanpå – I, I Tillstånd Av, På Det Sätt Som – Genom, Igenom

7- Kåm: Eran

8- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

9- Rähmät 580 : Barmhärtighet, Mildhet, Förbarmande, Eftergivenhet, Sympati,  Överseende, Snällhet, Medkänsla

10- Hå: hans



- ”Och11 Den12 Allah13 ! En (Han) Vänlig 14, En (Han) Barmhärtig15 !”

Psalmerna 89 Jag vill sjunga om Jehovas lojala kärlek för evigt.

Min mun ska förkunna din trofasthet för alla generationer.

2 Jag säger: ”Den lojala kärleken varar för evigt,

och din trofasthet är fast grundad i himlen.”

3 Du har sagt: ”Jag har slutit ett förbund med min utvalde,

jag har gett min tjänare David en ed:

4 ’Jag ska bevara din avkomma för evigt,

och din tron ska stå orubblig i alla generationer.’” (Selah)

5 Himlen prisar dina förunderliga gärningar, Jehova,

ja, de heligas församling prisar din trofasthet.



11- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

12- A´nnä : 173 : Det, Den

13- Allah

14- Rävåvf: 573: Barmhärtig, Nådig, Mild, Medlidsam, Vänlig, Välvillig

15- Räheym : 580 : Barmhärtig, Överseende, Mild, Medlidsam, Ömsint, Graciös, Snäll, Vänlig



I Guds Namn, Barmhärtigast, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar