måndag 7 januari 2013

Sure 13:1-2


I Guds namn, Barmhärtigaste, Snällaste


Först börjar jag med mitt copy-förvirring-paste i mina egna kommentar 
som förbryllade mig, också! 

53:12
- ”Vill Du Sedan Tvista (/Bestrida) Med Honom (J) ?!”,

- ”Bredvid *, Icke Skådat (/Märkt) !”,
* (J) Är vid sidan och Mohammad (M) och (M) säger:
står han bredvid! Jag har inte sett honom (J)!

53:13
Och Absolut Redan, Hans Skåda (J):
Ta Den Marken ( /Landa / Stiga In), En Till *” !,
* One More, Second, Furher, Another, Seperate.
Mohammad (M) ska ljuga en gång till enligt Koran.

---------------------------------------------------------------------------------

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

13:1
- En (Person)!* ,
- Den Där**, En (Av) Symboler Av Skriften! Och:
Han Som Vilken!***,
* Han som jag förolämpade på grund av min svaghet.
** Drömmen.
*** Och En som inte är vilken som helst & jag vill inte gissa.

- Förkylning Till Dig, Av Din Styra (/Härska) – Den Rättigheten!*,
* Av enfaldighet - också - kallade jag En (Mr. Emad Huseini, angående hans uttalande om luft föroreningar) för mulatt. Jag reagerade som Lenin. (Rätten till förkylning.)
Fred vare med Mohammad, en av de snällaste.

- ”Och Icke Täcka (/Dölja)! ”,
Ursäkten likasom förolämpningen ska vara allmänt:
Det är jag som är mulatt inför Mr. Emad Huseini, resten av Hans liv.

- ”Att Göra Så Ofta Av Glömskan: Hans Icke Troende!,
Varsel. Då man är inte en av Hans.

13:2
- Hans Allah* , Vilken Som Avlägsna Gudomligheterna,
Med Undantag Av Avsikt (Uppsåt): Undra (Fråga) och Förbjuda!”,
* Personen som jag förolämpade.

- Därefter Vare Utjämnelse (/Kvitt, /Lugn ,/Mogna) Enligt (/På Grund Av): 
Av Tron (Kungamakt, Högsäte),

- Och Förslava Den Hindren (/Oregerlig, /Ostadig)*,
* Att inte förolämpa.

................................................
- Och Den Chansning Är*, Varenda En , Mig Modigt!,
* Av alla mina kvist kast!

- Slutgiltig Av Tidsfristen, Mig Angiven,

- Mig Planera (/Inrätta), Den Tillsägelsen, 
Mig Förteckna (/Dela I Bitar, /Detaljredovisa) (?)De Symboler (/Tecken, / Verser) (?),
(?) Hmmmm…

- ”Karneol Till Dig! ”,

- Vid Samlingen, Dina Gudomligheter : ”Hungriga (!) (/Längtansfulla) !”,
.......................
Joshua får vänta....
..................................
I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar