lördag 4 juni 2011

Dags för funderingar



I Guds namn, allt, över allt, överallt och ännu ytligare.


Väl, om människan är forskare då det betyder att hon kommer att veta svaret för frågor som berör henne.
Jag menar de sakliga, revalanta och de som hon ville veta.  Jag kan inte om musik, men om man frågar en ”människa” då kommer hon besvara frågan och mycket mera än jag ifall hon har utbildat sig i ämnet. Men tänk på att det finns frågor om vissa saker som är viktiga för somliga människor speciellt då det gäller religionen. Tänk  bara på det bibliska ordet 666 som många har brottat med det och ibland utslaget var oavgjort eller förlust. Med förlust menar jag att man sade at det betyder si och så det men var inte rätt eller man kunde inte bevisa det. Kanske därför man lär sig under sin utbildning att uttrycka sig som att : ”mitt förslag för denna åtgärd eller för denna lösning är dessa. Därför kanske står det i koran att man ska samråda med varandra, eller?  För jag vet att kanske någon kommer att ge bättre svar eller man tillsammans med andra kan ”optimera” förslaget eller blanda ihop med någon annans förslag….  Därför - som jag har lärt mig här i Sverige - umgås jag med dem som direkt  fördömer / förkastar Ens förslag för jag vet att de kan inte analysera, alltså han har inte skolat sig, alltså jag har övertaget! Vaddå jag är taskig?

Jag kommer ihåg en av mina tidigare chefer i arbetslivet. Jag berättade om min åsikt för något då han besvarade så här: ”Mycket bra förslag, men man har tidigare kommit på denna lösning men på grund av vissa tekniska begränsningar kan det inte nyttjas men kom gärna med modifieringar då jag är säker på att vi kan ha användning för det”. Tänk på att han hade svarat så här: ”Ha, ha, ja, ja, det är inget nytt, och ”ingen” har lyckas med det”. Visst min chef var omedvetet muslim!

Men varför ska stå en siffra, 666 då man inte kan svaret, är Gud taskig också?  Och varför Jesus (fred vare med honom) fick de ”paret” men människosonen fick ”ett” par mindre? För ”någon” var också taskig? Vaddå det är barnsligt?   Tänk bara på Moses ( fred vare med honom ), han glömde sin fisk att ta med sig! Fisk! Han vänder tillbaka efter så lång resa bara för fisken! Så stor och kraftig, analfabet, kunde inte skriva och ändå sådant barnsligt hjärta! Tänk bara på hur hans fru analyserade honom! Eller hur mycket hon skämdes! Fisk! Och tänk på hans blick då han  tittar på oss!

Ska man fråga Satan själv om vad det betyder 666? Och vi kan väl lita på hans svar?  Eller Gud ville att man ska läsa dem man har fått i handen? Vilken lärare ska lösa alla tal för elever?  Kanske läraren ville att eleven ska sitta och gå igenom sina böcker? Eller kanske Gud är diktator: ”Ät av allt men inte äpplet.”.  Visst det känns så att man ”måste” undersöka saken, om man är född för att utforska för att kunna ”ordet”, speciellt om man är barn, eller hur? Men jag lovar er att jag alltid gjorde som mina föräldrar ville, liksom alla andra.   Men varför står det inte: ”Umgås med alla men inte med ”ormen””. Eller: ” ”ormen” lurade Gud och tog sig i paradiset för att lura andra.”?  Hmmmm, litar Gud på ”utforskande barnet”?     Eller varför inte står: ” Då när de åt av äpplet, förvandlades deras ”kön fria” kroppar och då deras ”opartiska” organ började forma sig, och det blev två olika kön fast de åt av ett och samma äppel”? Hmmmmm….

[92:3]  Och Han Som Man och Maninna Skapande,
[92:4]  De Mot Olika Är Strävande,
[92:5]  Vad Gäller Den Som Skänkande Och Vördande,
[92:6]  Och Hedersam Allmosa Givande,
[92:7]  Är Åt Denne Lycklig Lyckande.
92:8]  Men Den Som Snålande, Och Förvarande,
[92:9]  Och Som Undvarar Allmosa Som Givande,
[92:10]  Är Åt Denne Lycklig Elände,
[92:11]  Och Anrikande Av Rikedom, Är Dennes Egen Självvältande,
[92:12]  Dem Är Dennes Vägledande.

Hmmm, varför står det: ”De mot olika är strävande”? Betyder det att man ska tvinga den ena för att bli ”rätt” troende?  Kanske svaren finns i nästa verser?  Hmmm, kanske därför man förbjuder kvinnor att åka cykel eller köra bil eller inte gå på skolan eller förbjuda dem vissa riktningar på universitet?  Det står i Koran att jorden är ägg format, ta en titt bara på hur ägg ser ut på insidan och sedan utsidan som kommer att planas! Men varför en dansk (om jag kommer rätt ihåg), bevisade att jorden är inte platt men inte ett muslim som hade boken i handen? Är Gud taskig som lär de otroende? Eller vetenskapsmannen var omedvetet muslim? Eller det är Satan som tar initiativet men inte Gud?

Hmmmm, alla dessa frågetecken, betyder det att man inte ska äta pizza på kväller då man har hög blodtryck?  Om föräldrar förbjuder något för sina barn betyder det att de är diktatorer? Som att barnen får inte köra bil, eller de måste äta, eller dricka en sur, hemsk, äcklig apoteksvara? Hmmm, betyder det att jag hatar mina föräldrar och behöver ett sinnesjukhus granne med en pizzeria?  Saknar jag min Freud?  Och hur Freud skulle behandla Lenin eller Stalin utefter deras talspråk:

Vladimir Lenin: En revolution är utan tvivel den mest auktoritära sak som finns, en handling varmed en del av befolkningen påtvingar den andra sin vilja med gevär, bajonetter och kanoner, allt mycket auktoritära medel, och det parti som segrat måste hävda sin makt med hjälp av den skräck som dessa vapen inger hos de reaktionära. 
Björn Kumm, Terrorismens Historia”.

Eller Stalins omformulerade uttryck: ”Det bästa rätta svar för revisorn är hennes död”? 

 
Då jag var ung kunde jag känna igen en människa så fort jag träffade henne. Men numera jag kan inte avgöra saken. Kanske det är därför man skiljer sig då man har blivit äldre?  Betyder : ”Tills döden skiljer oss” att man får separera sig för döden alltså ”icke kärleken” har inträffat?  Jag erkänner att jag har tappat känslan: Jag vet inte längre vad är Ens yrke då han bär på slips. Förut kunde jag direkt förutsäga om han var en rik eller högtuppsatt människa, men jag har träffat En som var utan arbete men ville inte avslöja sin status för han skämdes för det därför han kläde sig alltid fint. Eller min före lärare, en av världen bästa matematiker – då när jag var ung kunde jag satsa 100% på att han var städare, jag menar allvar. Hur många eliter inom yrket klär sig likadana? Eller i första skoldagen kom han in i aulan, fångkedjat och drogs av äldre studenter och blev tvingad att spela (härligt) musik med en såg (!) -  ”vilken pajas” ställning, eller hur! 

Visst kläder, ytan är avgörande för en elit, om hon har klätt sig som en präst eller målat sitt skägg i rött då hon är en Guds man, eller hur?  Kläder, kläder och kläder… Tänk bara på profeten Mohammad ( fred vare med honom) att han brydde sig inte hur hans kvinnor hade på sig!  Därför den finns en påminnelse till honom i Koran! Hmmm betyder det att kvinnor hade inte ens på sej  slöja? Hmmmm betyder det att Darwins utveckling teori gäller också för skaparen? För Han då förstod att Hejab, slöja är en bra sak att ha?    Hmmmm, tänk då hur många kvinnor släppte det obligatoriska Hejab före det?  Hmmmm, tänk på hur mycket de syndade och Gud förstod inte?  Speciellt Maria ( fred vare med henne och hennes son) om man tittar på hennes bilder?  Eller Sara den vackraste? Eller Jobs döttrar? Eller Rachel?  Hmmmm, kanske därför muslimer friar aldrig deras minne?  Hmmm, kanske därför man behöver profetens dotter för att inte bara konkurrera med Maria, Sara eller andra Gudomliga kvinnor som står i Skrifter,  men också för att ersätta Maria och Sara, eller för att de ska fara i glömska, eller kristna, judar, muslimer separera åt … Hur kunde man veta att Jobs döttrar var vackraste i sina trakter?     Men det konstiga är att inget står om profetens första, riktiga fru!  Jag slår vad om en sur pizza att hon inte hade täckt sig!  Vet Ni?  Låt de kunniga avgöra det, de har skrifter i handen! Här är några tips: Jag menar inte bara den versen om de onda  då en flicka föds sjunger stolt: Vad ska vi ha användning för en sådan som ska klä sig fin?  Jag menar inte bara den versen om att man frågar hur ska man klä sig då de får svaret: Kvinnor ska täcka sig från hår till fötter och man från axlar till fötter. Visst en obegåvad fråga har ett vilse ledande svar!  Gud bjuder på! Jag menar även om det inte fanns denna vers visste Gud att människan skulle hitta på en berättelse, hadith som skulle passa honom bäst! Därför Gud bjuder på! Visste det är opraktisk, ta en titt bara på muslimska fotbollspelare och jämför med kvinnliga! Versen används för kvinnor men för män!?    Och dessutom i denna intressanta vers man kan läsa mellan raderna att män brukar håret: ” Och nu man har fått kunskapen...."

Apropå på profeten och hans yngsta fru, AbuBakrs dotter, vet Ni vad står om henne i Koran?  Den som tänker med mage och under mage kan aldrig se, det är Guds vilja.....  Och varför ska man skilja sig från oskulder....

Jag hade en vän ( nu doktorand ) från skoltiden. Han kommer från Eritrea och berättade om en sed som de har: då en man dör gifter hans bror med sin brors fru. Det är väl konstig eller hur? Tänk på att de äldre brorsan dör och den yngre brorsan gifter med henne! Men när man får ”orientering” då man är ”annorlunda”, för man är det, det man vet, som jag tror på det, därför ingen vet lika mycket som Gud, därför man ska bara följa Gud och inte  någon människa. 
De har inte sociala skyddet, och då en kvinna är utan man kommer hon att få problem och mycket problem som Ni vet och hennes barn, därför man gifter sig med henne för att skydda henne, och hennes barn skulle då ärva som sina kusiner och så vidare. Det är en bra lösning då staten har svikit sina medborgare, tycker jag, och vad Satan tycker om det är hans problem. Satan har många problem för han bryr sig inte om något , Han bryr sig inte om när en häst ska föda eller hur gamla var Han själv då ”jorden” skapades. Mitt förslag för honom är 666, vad tycker Ni?

I Guds namn, allt, över allt, överallt och ännu ytligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar