söndag 6 juni 2010

Slut årsredovisnings versen ur Lucifers samlade djupsinniga tankegångar och dikter

….Raindrops keeps falling on my head, And just like the guy whose feet are too big for his bed….. Mina kumpaner till ledsagare typ Irani, Er jag är kär i, Allesamman Mina är Ni, Satsa allt nu på astronomi, Vid sidan av allt charlatani, Er är enkelt alla arts trolleri, Fråga blott en häxa inom häxeri, Stalin eller Hitler valet är fri, Innan svarta hållet till åkeri, Satsa nu på astronomi, Vi ses inom sekunders magi, Med Er lärdom inom psykologi, Uppfinner Ni en slående kärnenergi, Allesamman Mina är Ni, För Er jag är kär i, Må jag hava tusen anlete ur måleri, Tusen gånger multiplacerad med historia Er min är och förbli, Som i forna medeltiden fast utan hyckleri, På natten alfa hanar och moderna damer och det hela fri, På dagarna läxor om människans värde och moralens fall i allt hysteri, På förmiddagen om sanna passionen och den fina utopi, Offerbjuder Ni liv enbart för svärmeri, Längre fram på dagen är eviga kärleken och utopi allt idel fantasi, Undervisar egna om västrikets hyckleri, Så att de ska gå ut lik hundskrällets skri, Men söker fristad i västriket för att vara i fri, Av dem som skräller mot Ert nytt hems strategi, Sedan kväver Ni rättvisa och därpå väljer röda Ni, Var säkert att mina favoriter är Ni, Så Ni vet Er jag är kär i, Med Er lärdom inom historiska snickeri, Anspråkslös Är Ni inom rymdindustri, Satsa allt nu på astronomi, Vid sidan av allt charlatani, Då ses Vi inom sekunders magi, För jag vill nå Er i allt harmoni, Vid den sjätte himlens skogparti, Jäkta inte mina älskningar i slöseri, Och Er jag är kär i, Allesamman Mina är Ni, Nu när tiduret klämmer i, Och Er jag är kär i, Sådana kelgrisar som griper i, Snart ände är allt fantasi, Fattas nu att taga i, Kram som vårt sista drömmeri, Tills beslutet håller vi fast allt svindleri, Därpå ses vi i den eviga frieri, Vin pokalen fylld av glödhett fylleri, Och kamrater i krogen fria för röd superi, Virvlande glöddans och bordsvin musik i idel harmoni, Och härbärget tropisk het inuti, Ska be Herren överseende med skri, I sällskap med ännu mera skri, Men förgäves enligt Löften verkställande. ….Raindrops keeps falling on my head, And just like the guy whose feet are too big for his bed…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar