fredag 11 juni 2010

Öppet brev från Elias Jonas Petrus, ägande av makten i handen till Mr. Ahmadinejad, angående hans tal om Mesajas i www.irna.ir den 4 juni 2010 - del. 9

I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste [73:19] ”Detta Är En Påminnelse; Till Sin Herres Stig, Låt Den Villige Till Klivande” Nu med andra kinden vänd: Har Ni listat ut innebörden av Elias, Jonas, Petrus? Ett tips i fall Ni inte har haft tid att träffa Er skriftbröder: läs koranen ur: http://privat.bahnhof.se/wb432572/page4html. Inte ”koran” som har översätts efter ”revolution”. Jag vill inte förödmjuka Er Mr. Ahmadinejad eller någon annan, vill försäkra mig att Ni har haft ”kunskap” om det, det finns ju skillnad mellan ”den som vet och den som vet inte”, och nu det är många ”vetande”. Och ett tips till: ”Generalen” var mycket roligt: ” Då frågade han dem: "Vem sägen då Ni mig vara?" Simon Petrus svarade och sade: "Du är Messias, den levande Gudens Son."  Då svarade Jesus och sade till honom: "Salig är du, Simon, Jonas' son; ty kött och blod har icke uppenbarat detta för dig, utan min Fader, som är i himmelen. Så säger ock jag dig att du är Petrus; och på denna Petra [Klippa]. skall jag bygga min församling, och dödsrikets portar skola icke bliva henne övermäktiga.  Jag skall giva dig himmelrikets nycklar: allt vad du binder på jorden, det skall vara bundet i himmelen; och allt vad du löser på jorden, det skall vara löst i himmelen."  Därefter förbjöd han lärjungarna att för någon säga att ”han” var Messias. Ni vet väl att i Koran visa verser är tvivelaktiga, alltså Han följde Guds stig: En lärare väl ska inte lösa alla problem- eleven blir lat och dummy, har Ni läst färdig: http://privat.bahnhof.se/wb432572/page4html? Väl jag tror att mina gener har ärvt lite grann ”skämtsamhet” från imam och profeten - Jesus (fred vare med honom och hans lärjungar): som att kallade då och då sina älskade lärjungar som ”Ni Era klentrogna”, he, he…. Lite rolig ska man ha som att det står i Koran: ”ja visst, följ mitt ljus till värdshuset”. Väl det är bara ”Generaler” möter sitt öde med öppet arm. Jag lovar Er att jag hade följd Jesus lärjungar (fred vare med honom och hans lärjungar) - ännu en ett redskap till vänner på banan. Och det är bara ”Generaler” vid sitt sista andetag meddelar ”budet” med vits blandad med salt. Och Guds ”Generaler” samlar inte ”styrka”, de definierar ordet ”styrka”, om ”tro” är ”styrka” beviljad från Allsmäktige, då ”tro” behöver väl inte samla ”styrka”? Men kanske ”sorg”? Gud (allsmäktige – allvetande) vet bäst. Mr. Ahmadinejad som Ni vet Sovjet världsledande förfogade över ”barn psykologi” och Vi var barn då under revolution, jag ber Er att var snäll och tänk tillbaka och fundera över att varför vi ”tillverkades” som fiende mot fiende och sedan allierade med de som vet ”Mohamad och kompani härstammar från Apor”. Och Ni vet vad hände med den ”röda” Sovjet: ”Vi skickade en budbärare så att hela deras tak rasade samman”. Så Ni har ett alternativ just nu, det är upp till Er: [73:19] ”Detta Är En Påminnelse; Till Sin Herres Stig, Låt Den Villige Till Klivande” . Hat är ju Satans verk, Ni vet bättre. Jag menar inte att Ni eller Er Ledare eller era arméchefer (som har utbildas med hjälp av bland annat Kuba) ska hoppa över en natt, det blir ju anarki. Ej heller säger jag att Vi ska göra något ”färgat” revolution, det har runnit blod och det är redan för mycket och för att inte tala om anklagelser eller förolämpningar i vår redan fridfulla land. Om Vi gör ännu en ”revolt” då Vi är allihopa välkomna till den sista friden i det ”röda”, saluterande! Jag kommer att skriva mer om det vid punkt tre, men jag vill bara påminna Er att tänk efter på Er mentala bakgrund – vilka har odlat agg i vårt hjärta, finns de numera kvar? Valet är Ert, mogen man fyller ju år vid 40 enligt Koran. …..Innan jag börjar med ifrågasätta imam Khomeinis kunskap vill bara påpeka att jag såg på en webbsida att Mr. Golamali Ragaiee har påbörjat och avslutat sitt ”brev” om imam Khomeini: ”En man som var sig själv och det finns ingen annan som honom”. Detta meddelande fick jag vid klockan 03:00 på morgonen som kommer direkt från himlen från 11 imamer: ”Tack ska du ha”. Och ännu en separat hemlig brådskande meddelande antecknat med ”röd” färg: ”Jag och min stig då?”. Och ännu mera hetsig anmälan från samliga profeter stämplat med självaste profet Mohammad (fred vare med honom och hans lärjungar) svärdteckning: ”Vi ses på andra sidan”. Nordkoreas Ledare har reagerat kraftig på ”brevet” och meddelat att ”brevet” är stulen från deras arkiv och kopierats i minsta detalj och det utan tillstånd och nu ska han ta upp frågan i FN och ville klubba att bara ”han” och hans ”far” är berättigat om ”mästarvärdigheten” och inte den allierade imamen. Den tolfte imamen, imam Mehdi har inte hört av sig ännu, men jag avvaktar så länge. Du: ”Listig är den som vet att hans motpart är inte enfaldig”, Mr. G. Ragaiee…. Nu jag kommer till termen: ”imam Khomeini”, Mr. Ahmadinejad - hoppas att Ni tar inte illa upp det att jag ifrågasätter ”en människa” som jag tror att han numera bemöts som en idol, ”Bot”. Och hoppas verkligen att hans släkt tar illa upp, jag vill ju inte förolämpa någon av mina egna eller iranier, för om man är ”saluterande” är man bredd för kritik och bemötta kritik med svar inte med känslor, tror jag för Gud (allsmäktige – allvetande) vet bäst. Om jag har fel ”uppfattning” bara Ni vet att det är ingen förolämpning, Gud (allsmäktige – allvetande) vet bäst. Nu till ”imam Khomeini”: Vi vet vem var det Saddam och hans agerande mot sitt eget folk under decennier och hans Bath partis ställning. Varför tog han emot imam Khomeini. Hans Bath parti var ju så kallade ”sunni muslimer”. Och Vi vet vad han gjorde mot shiiter. Han kunde skicka imamen till ett annat land om han var rädd för iranier att inte döda imamen. Jag tror inte att han var rädd för någon annan då han hade Sovjet som ”bak up”, Ni vet historian bättre än jag. Ni vet ju hur han gillade Shahen? Kanske han var smart nog att utnyttja honom. Imam Khomeini: ”Amerika är den stora Satan.” "Che" Guevara: ”Amerika är det stora hindret.” Imam Khomeini: ”Jag ska exportera revolutionen.” Lenin: ”Revolution skall exporteras.” Imam Khomeini: ”Det finns inget land som heter Israel.” Karl Marx: ”Sionistiska judar är grunden till de föraktfulla kapitalistiska borgarklasserna.” Och imamens handling: Vi hade ju 8 år krig med just Saddam som ville befria Palestina. Och Vi vet hur mycket Sovjet stödde honom och hur mycket Kuba stödde Sovjet, hur många gånger sade imamen ”ta gisslan från Sovjet ambassaden”? Sovjet håll ju på att ockupera Afghanistan? Var han rädd för något eller? Skickade han soldater till Afghanistan? Exporterade Han revolution till våra grannländer i norra sidan som var Sovjetiska? Exporterade Han revolution till China, Nordkorea? Tog han ställning till muslimska afrikanska länder som samarbetade med Sovjet? Har han sagt någon gång att nu Vi ska ta itu med muslimska länder (!) som China hjälper deras Ledare? Eller Han bara kunde exportera revolution till våra grannländer som hade bra relation med USA? Visade han upp sitt testamente att var, hur och på vilket sätt ska Vi lämna hans kropp till jorden? Väl Ni vet att en muslim måste ha testamente? Skrev han i sitt testamente att kom och samla Er hos mig och be via mig till Gud (allsmäktige – allvetande)? Sade han (på Arabiska): ”Va-Adeouni – Astajb-lakom” som Gud (allsmäktige – allvetande)? Men Vi gör en pilgrimsfärd till honom? Det står i Koranen att ”om din fiende i krig ville sluta fred med dig acceptera”, imamens familj vet bäst vilken vers jag hänvisar till. Men accepterade imamen? Om nej, varför Vi avslutade inte kriget genom besegra Saddam? Han var ju för imam Huseins stig? Han kunde göra som imam Husein, dra ett slöja, ”Parde” och säga: ”Ni frivilliga som vill kom och följ med mig ändå till seger”? Om han senare gav upp för något annat, alltså han följde inte imam Huseins stig? Alltså han listade inte ut i första steget att han måste sluta fred - en imam som honom borde kunna lite om logik. Varför gav han inte efter, vid de första ”fredmäklarna”, det fanns många tillfällen ju? Om han böjde sig för politik eller något annat senare - Shahen gjorde det också men imam Husein - han böjde sig inte för något. Det stod i Ayatollas Montazeris memoars webbsida (som nu finns inte längre) att imamen sade ”man ska inte lita på Saddam men han sade också Saddam kommer inte anfall Iran”? Hur kommer det sig? Därför jag vet vad Ni menar med: ”Påtvingad Krig” som Ni brukar säga, och var säker på det, jag kan mina steg. ”I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste, Jag söker skydd hos Gud från satan, den förkastade”. Och därför jag säger inte mer om kriget för - ”I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste, Jag söker skydd hos Gud från satan, den förkastade” - kan väcka ont blod, det kan finnas de som kan inte ursäkta - ”I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste, Jag söker skydd hos Gud från satan, den förkastade” - och ingen ville ha blodbad i Iran förutom de okunniga ”Jahelin” och de Onda eller hur? Och till sist: ”I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste, Jag söker skydd hos Gud från satan, den förkastade”, ”Detta Är En Påminnelse; Till Sin Herres Stig, Låt Den Villige Till Klivande” . Herrens stig = förlåtande, barmhärtigast, medlidsam, skonsam, mild, nådigast, herren störst av största, ägande av ”den vackra staden…. Men kom Ihåg Mr. Ahmadinejad att om Er ledare hade sagt ”Vår relation med Ryssland är NU synligt” innan USA anfall i Irak, då USA hade avstådd från det. ”I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste, Jag söker skydd hos Gud från satan, den förkastade”. Vi bär skulden vad hände/händer i Irak. Och om Sovjet inte hade anfallit Afghanistan då det inte skulle Afghaner befinna i denna situation just nu, Mr. Khomeini borde ha fungerat över Sovjets makt och politik innan revolution, han var ju Ayatolla. Fortsättningen följer om Gud vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar