måndag 28 juni 2010

Räkneuppgift 2

I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste….. Kom ihåg att framöver ”Fred vare med Profeterna” ska ses som ”given” ------- Såg att man har påstått att jag har varit ”oartig” mot ”några” i Iran: Är jag hyggligt, respektfull, som Irans regim mot sina egna? Har jag kedja runt andras nackar? Bränner jag böcker? Vandaliserar jag andra oliktänkande ”ayatollors” hus? Har jag politiska fångar? Klipper jag Jesus hår? Förbjuder jag färg? Piskar jag kristna och judar då de drycker vin? Våldtar mina soldater fångar? Samarbetar jag med Talibanerna? Har jag ”fredliga” soldater i Turkiet som sprider ”hat” mot Israel? Beundrar jag Nordkorea, China, före detta Sovjet? : [58:8] Har ni sett de som beordrades att inte konspirera i hemlighet, och som därefter insisterar på att konspirera? De konspirerar för att begå synd, överträdelse, och olydnad av budbäraren. När de kommer till er, hälsar de på er med en annan hälsning än den som fastställts av Gud. De säger till sig själva: ”Gud kommer inte att straffa oss för det vi säger.” Deras enda vedergällning är Gehenna, vari de brinner; vilket miserabelt öde.... Alltså: ” hälsar de på er med en annan hälsning än den som fastställts av Gud” innebär att de pratar ”respekt” med ”Andra” men däremot ”Bajonetter” åt sina egna. Man ”hycklar” så länge de har inte ”makten”. Men så länge finns det ”sura brödet” mina landsmän: ”det är kritik, satir, sarkasm, klander, tillrättavisning, påminnelse, ”dra örat” och så vidare som Ni är inte van vid under Ert hård kontrollerade censur, tar Ni illa upp mina ord då det är Ert problem”! Jag kan använda ”mitt svärd” istället ”pennan” men då jag har ”syndat” om det har jag gjort det är ”min okunnighet”. ”Mellan mig och skaparen” som Mr. Larijani sade tidigare om min ”dra örat”, gäller bara detta ”uttryck” för honom eller andra? Måste jag vara i ”gänget”? Men Ni har inte besvarat frågorna, säg bara hår längden, fri religion och så vidare, har Ni besvarat frågorna till Era turkiska vänner? Eller det är bara förevändning att Ni anklagar ”mig” - jag som är en människa - för att undvika besvara frågorna eller kritiken? Vad är Er logik? Men jag vet Er logik: Ni kan inte förklara någonting då blir det ”personlig” angrepp ifall man inte kan dräpa: ” Steg upp eller ner, Ni är låst!”, det kommer ännu mera ”schack”, inte mot bara kroppen men händerna också. ------------- Såg också att man publicerat ett ”brev”: Ifall Irans regim ”voltar” då ska vara världen vara ”förändrad”, positiv på alla möjliga sett speciellt internationellt: ”Det är Herrens ”hästar” som ska ta hand om ”problemet””. Har man glömt bort att ”man” sitter i makten i decennier med sin ”vaktstyrka”? Tror Ni att ”man” ville inte ha ”kamp” där inne? Tror Ni att ”man” inte kan sina spel? Hur många gånger ”man” har uppmanat ”indirekt” att fienden är ”välkommen i Iran”? Vad tror Ni att deras ”knektar” har uppgift på andra sidan av gränsen, speciellt i Turkiet? Har ”man” inte planer? Har ”man” suttit och skojat under decennier? Satt ”man” inte Hizbollah i Libanon redan i början av revolutionen? Vad tror Ni om det blir ”uppror” i Iran nu när ”man” har olika militärer, paramilitärer, levande martyrer för att möta martyrdöden och så vidare? Tror Ni att ”man” ska bli ”ledsen” om ”både” sidors lidnad runt 70 miljoner? Kommer Ni inte ihåg att ”man” har samlat namn på alla ”motståndare” via sina ”röda”? Finns inte ”femteelement” var som helst? Vet Ni inte att ”man” har medvetet ”delat” på folken? Har Ni inte läst att ”man” har förstärkt ”anfall sinne” i Iran under decennier? Hur många ”hjärntvättade” unga finns i Iran? Ska man dräpa de nu? Var Ni inte själva blinda? Litar alla iranier på varandra nu? Vad händer med ”röda” Iranier? Skulle de inte klä sig i ”får” och sedan blotta sig som ”snäll varg”? Har Ni glömt bort: ” Ändamål helgar medel & i krig och kärlek allt är tillåten”? 15 miljoner Iraks befolkning - Saddams fall – hur gick det och hur går det? 70 miljoner Irans befolkning - olika folkgrupper - olika politiska tänkande – lägg på medveten odling av ”hat” – vad kommer att hända då – hur många gravar – hur mycket kommer att kosta militärsatsning – hur mycket kommer att kosta reparationen? ….. Vladimir Lenin: En revolution är utan tvivel den mest auktoritära sak som finns, en handling varmed en del av befolkningen påtvingar den andra sin vilja med gevär, bajonetter och kanoner, allt mycket auktoritära medel, och det parti som segrat måste hävda sin makt med hjälp av den skräck som dessa vapen inger hos de reaktionära. (Björn Kumm, Terrorismens Historia)… . Alltså ifall ”voltar” Irans regim då någon måste förklara sig IranLenin för att inte Iran ska delas itu eller stoppa inbördes krig, vem vill vara IranLenin nu? ….Men: ”Bättre är något litet med rättfärdighet än stor vinning med orätt. (Ords. 16:8)….Död och liv har tungan i sitt våld, de som gärna bruka henne få äta hennes frukt. (Ords. 18:21) …. Ty därtill har jag utvalt honom, för att han skall bjuda sina barn och sitt hus efter sig att hålla HERRENS väg och öva rättfärdighet och rätt, på det att HERREN må låta det komma över Abraham, som han har lovat honom." (1:Mos. 18:19)…. Så iranier som tror på mig: ”salam åt mina landsmän, tills gryningen” : [17:53] Säg till mina tjänare att behandla varandra på bästa möjliga sätt, för djävulen kommer alltid att försöka skapa osämja mellan er. Djävulen är säkerligen människans ivrigaste fiende. [17:16] Om vi skall föröda ett samhälle låts ledarna begå stor korruption däri. När de väl förtjänar straff, ”jämnar” vi dem fullständigt.------------ Fortsättning kommer om Skaparen vill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar