tisdag 8 juni 2010

Öppet brev från Elias Jonas Petrus, ägande av makten i handen till Mr. Ahmadinejad, angående hans tal om Mesajas i www.irna.ir den 4 juni 2010 - del. 6

Väl eftersom vi muslimer hela tiden refererar på imamer inte Profeter i synnerhet Jesus (fred vare med honom och hans lärjungar) så Ni förstår att jag tar upp honom som referens person hela tiden vilket är sällsynt, han är också imam eller hur, jag tror att en enda profet är lite mera höjda än somliga alla våra 14 imamer och Profeten kan ställa upp lite mera för oss då Vi ska möta Gud om våra handlingar, men jag tror inte heller Gud tillåter någon ska vara fredsmäklare för bara Han vet vad finns i våra hjärtan enligt Hans egna ord i Koran. Så om Ni hade sett honom som imam hade Ni tagit fram andra kinden, då jag kränkte Er men jag har ju inte dräpt någon Er kära? Många ute i världen förnedrar Er, Era Ayatollor och Vi alla andra iranier, kommer Vi då att ändra vår hållning eller Vi bryr oss kanske inte om de okunniga som de ”röda” som till och med förnedrar våra profeter. Vi ändrar inte vår hållning, alltså de fortsätter med sitt uttalande, slaktar Vi de eller? Ni tog hård emot då Ni såg min Blogg och reagerade snabb och resonerade om ömsesidigt respekt, och det var bara mina defekta ord som fick Er bli uppskakat, tänkt om jag var mer okunnig och använt svärd? Hat och såra är ju Satans verk eller hur? Men då Ni fick min ursäkt, tog Ni emot ursäkten väl jag måste erkänna att jag blev förvånad att Ni tog emot ursäkten mycket snabbt och det jag uppskattar och är tacksam för Ni hade kunnat kräva vendetta inför Gud med all världens rätt, både Ni och de andra som jag nämnde men jag menar inte att ”Jag kommer tillmötes, tillmötes är Vi” och jag backar absolut inte för de ”röda”, Ni läser ju min blogg och ser att de ”rödas” meddelande står kvar tills jag har inte råd med el-kostnader. Men jag vill be om ursäkt för ifall mina ord är hårda, vill bara kritisera men inte förolämpa. Ni vet att numera finns många så kallade muslimer som spränger sig i luften för att kräver blod vedergällning och jag är människa och börjar bli lite okunnig och räknar alla över en kam därför jag blev förvånad, förlåt mig också för min förvåning. Men vilket underverk ordet ”ursäkta mig” kan åstadkomma, men tänk på Gud (allsmäktige – allvetande) - hur mycket ska han belöna den som ångrar sig, han hava ju himlarna och alla de främmande för människor. Vet Ni varför står det på bloggets titel, ordet: Elias, Jonas, Petrus och vilka är de? Hade Ni lista ut att den inledande versen var avsett för Mesajas? Mr. Ahmadinejad låt mig påminna Er ännu en gång till att Gud (allsmäktige – allvetande) är snällast, lika snäll-stor som kan ha alla universum i sin högra hand och sju därtill, vet någon att hur många händer till har han är en annan historia, det underliga är att man genom tiderna, har försökt försvara honom men sitt huvuds storlek och inte tala om med sin kunskap. Behöver Gud (allsmäktige – allvetande) något försvar? Jordens oceaner och sju till som pennas ”Johar” skulle ju inte räcka till att beskriva Hans härlighet. Därför Koranen och alla övriga testamenten ur ”Skivan” räcker för oss – inte Hadither annars Han hade lagt på Koranens diameter typ 1 mikro millimeter – ”det perfekta Hadith enligt Koran” eller hur? Annars vårt stora huvud skulle kanske sprängas i bitar av kunskapen, inte av hemgjord sprängladdning förstås. Lite roligt ska man ha... Och en intelligent troende skulle säga: ”Jag tror, min uppfattning, jag förmodar, min åsikt är att ”Gud” menar si och så, för han vet bäst - enligt Koran”. Men en Tsar säger aldrig så. ”Om någon annan kan bättre är han välkommen – enligt Koran - även ärkefiende: Han kan väl bli vägled eller ställa en skarpt fråga som då kanske skulle Vi ha rymt till 14! olika stigar”, eller hur? För Vi skulle hitta inte svaren i skriften?”. Om jag inte hade svar men ändå varit fast vid mitt beslut då jag hade sagt: ”Min religion är min - din religion är din - jag väljer inte heller det du dyrkar - ej heller väljer du det jag dyrkar….”. Står det i sista versen att ”Nu börja åtala din motpart – det luktar så nu i Iran?”. Imam Khomeinis stig då? Jag väljer inte sida, om jag hade makten hade jag importerat hjärnor från andra håll i världen och inte låtit några iranier vara vid makten, jag kan inte lita på ayatollor eller Er ledare som tillåtit de ”röda” att stiga i ”muslimska” Iran. Och om jag hade Koran i handen då jag inte hade varit oroligt för något eller hade hänvisat något till något Hadith, jag hade till och med erbjudit andra människor att komma och jämföra Koran med deras skrift särskild med de ”Röda”:s testamente: Lenins ”Vad bör göras”. Varför ska Ni vara rädd för något budskap som kommer från människa eller bränna böcker, om Ni inte hade eldat upp Lenins ”Vad bör göras”, vet Ni att det skulle kosta förmögenheter nu - för Sovjet aldrig visade den upp, gjorde Ni det medvetet eller Er Ledare var okunnig? Synd att Vi eldade det upp annars det skulle vara bra inkomst för iranska tiggare. Varför Er Ledare godkänner censur av böcker, är han rädd för något när man har Guds (allsmäktige – allvetande) ord sin högra hand? ”Sätt er och diskutera över ”bordet”, enligt Koran”. Och i enighet med imam Khomeinis stig: Våra landsmän kan om alla möjliga Hadither, typ: ”imam Ali satt och diskuterade med fiskar” och så vidare. ( Undrar hur många andra människor inklusive muslimer sitter nu och skrattar? Är de andra muslimer är frälsta nu när de inte väljer imam Khomeinis stig? Säg turkarna? De har till och med haft mycket bra relation med ”landet som ska inte finnas”. Om kätteri är det i Iran om någon är USA / Israel vänligt och han åker direkt in i fängelse för att inte tala om med vilka oanständiga ord eller behandling ska han mötas, då Ni borde ha tagit med Er en revolutionär gardist till Turkiet nu när Ni befinner Er där så han skulle vissa hur man behandlar USA / Israel / väst- vänliga människor eller kvinnor som inte bär hejab eller han skulle förklara för turkarna om åsna folkvisor om de som är vanliga bland iranier)…. Men en Elit som Ni kan inte ens Irans relationshistoria med Sovjet? Och Ni följer imam Khomeinis stig kunskapen stig bland annat … Jag hellre hade velat springa ut och spelat fotboll och ha roligt som stora barn istället för att vara med vid ”bordet” för jag vet att det finns alltid någon (ifall inte lynchats färdiga) ”löjtnant”, ”officer” eller ”general” som är skickligare och snällare som kunde tolka Guds (allsmäktige – allvetande) ”välvilliga budskap” med vänligare ord. Om Ni tänker tillbaka på Er barndom och följer upp det fram till nu hur lång tid tog det för Er? Och man äger sin tid och den andra tiden låter som en klocka. Enligt poeten Hafiz: ”Kom och odla blommor, och det tillsammans, Och låt vin rinna, Över vin-bäraren*, Låt oss riva upp himlen, Ändå upp till taket, Och odla nytt plan, Om sorg samlar sin styrka, Och begär blod av förälskade, Jag och vin-bäraren till förbund, Tills dess rotfäste till förfall”… (*Töser menar han förstås eller kanske till och med profeter som levererar budet: vin) Ni vet bättre om resten av dikten. Har Ni läst den en gång till? Jag slår vad om några extra ”Syrliga Limpa inklusive Cola” att han var minst så kallade ”officer”: Om ”sorg” menar han om en person som blivit ”förolämpat, kränkt, vanärad, missat någon nära” och så vidare. Om ”begär blod” menar han alltså att han vill ”kräva hämnd” med all i världens rättighet och det med ”blod” förstås. Och om ”förälskade” menar han även den som ska krävas med ”blod” är han någons annans älskade som i sin tur ska uppleva ”sorg” som i sin tur ska senare introducera ”sorg” till någon annan och så vidare. Och med ”jag” menar Hafiz i sin dikt troende och med ”Vin-bäranen” menar han någon budbärare som Jesus (fred vare med honom och hans lärjungar ty de är också saluterande som Vi muslimer): ”Hämnden tillhör ju Gud (allsmäktige – allvetande)” eller hur enlig imam Jesus (fred vare med honom och hans lärjungar)? Men ”Tills dess rotfäste till förfall” vad menar Hafiz med det? Jag tipsar: ”Kom och odla blommor, och det tillsammans, Och låt rinna vin, Över vin-bäraren, Låt oss riva upp himlen, Ändå upp till taket, Låt oss odla nytt plan”. Han kunde lite grann om filosofi och inte bara kunde Koran utantill från början till slut, omvänd också, mystisk trick. Han var ju ”officer” som lät sig vara osignerad annars Vi iranier hade byggt upp ett slott med guld i taket och upphöjt honom till ”Bot”, för Vi bryr oss om proletära världen över. Så Ni har förstått varför jag tog upp just Hafiz. Ni Mr. Ahmadinejad som följer imam Khomeinis stig, ta en bild av Guds hus och imam Khomeinis grift, och gå till imam Khomeini och säg: Nu när Ni, min imam som var och av folket och bodde anspråkslös och var inte kräsen och ställde upp speciellt för proletära ”Mostazafin”, och nu när vi har inga proletära ”Mostazafin” kvar i Iran enligt Er önskan och eftersom Vi har råd också med att betala Hizbollah i Libanon och Hamas i Palestina och andra medbröder särskild i Afrika så Vi har med all stolthet som Vi vet med all säkerhet att det kommer att glädja Er: med överskott pengar har Vi byggt upp Er grift fast lite enklare än Kabbe, Guds hus förstås och vissa de både bilderna till honom och fråga om hans synpunkter”. Men Gud förlåter de som kommer tillbaks av sin okunnighet och Gud är störst. Och jag har inte börjat än ifrågasätt imam Khomeinis kunnighet, jag tror inte han var någon imam allas för en ayatolla skulle inte göra ofantliga misstag och jag tror inte han hade högre IQ (Hoppas att inte någon tar illa upp det, jag vill bara vara ärlig och rak på sak och den här gången jag väljer inte någon profets stig, jag väljer den ”röda” imam Huseins stig som offrade sitt huvud för sitt mål att inte böja sitt huvud) men till det jag kommer senare men under tiden Iranska ”röda” ayatollor får ta en titt på historien och Koran och logik förstås. Och jag har inte kommit till punkt 3 än. Men det är mycket nyheter om Israel just nu så vänder jag min andra kind dit bara för lite stund förstås: Fortsättningen följer om Gud vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar