lördag 5 juni 2010

Öppet brev från Elias Jonas Petrus, ägande av makten i handen till Mr. Ahmadinejad angående hans tal om Mesajas i www.irna.ir den 4 juni 2010 - Del 1

I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste [73:19] ”Detta Är En Påminnelse; Till Sin Herres Stig, Låt Den Villige Till Klivande” Och bland annat om Elias i den inledande sure i Koranen: [96:0] I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste [96:1] Läs upp, I Din Herres Namn, Skapande, [96:2] Av Embryo Mänskan, Skapande, [96:3] Läs upp, Och Din Herre, Generöse, [96:4] Medelst Penna, Skolande, [96:5] Skolar Mänskan, De För Henne Främmande. Mr. Ahmadinejad, Ni har påstått att Mesajas har förolämpat Er genom sina kommentarer. Och sedan Ni håller fast att Ni ska följa imam Khomeinis stig. Väl om Ni följer imamens stig varför påstår Ni att han har förolämpat Er, nu när imamen har sagt att ”ingen människa kan förolämpa någon annan förutom hon själv, Vi kämpar vidare”, kommer Ni ihåg det? Alltså det är Mesajas som ska känna sig förolämpad inte Ni? Jag är också revolutionens barn i samma ålder som Ni som Ni vet. Mitt uttalande är bara ironiskt tror jag själv i alla fall, för jag tror att jag beskriver Era handlingar utifrån Era utsagor. Jag ber om ursäkt och det jag menar verkligen om jag har gjort fel då Ni vet också att jag är också en människa enligt Koranen. Jag har uppdaterat blogget idag men framöver jag ska inte skriva ironisk varken mot Er eller Er allierade. Fel av mig, men däremot jag ska citera Er och Er Ledare och jämföra vad Ni har gjort och håller på göra om det går bra? Jag har under tiden samlat material som jag vill publicera. Men nu börjar jag med ett par frågor: Hur många människor i vårt land kan om Imam Zaman eller Mesajas? Jag menar att efter 30 år som Ni har följt imamens stig då borde alla iranier kunna utantill Koranen, Torah och Bibel, eller hur? Om Ni går ut och frågar några landsmän om imam Zaman hur många kommer att beskriva honom utifrån Koranen, Torah eller Bibel men inte från hadither? Hur många Iranier över huvud taget kan om Koranen? Men barnen i vårt land lär imam Khomeinis böcker i förskolan eller hur? Står inte i Koranen att o-troende är den som inte läst mitt budskap men genom hör-sägelsen! Ni påstår att Imam Zamans soldater i Iran bland annat försvarar landet tills han ”visar sig”. Väl om Ni hade läst Koranen och testamentet, ”ljust” alltså enligt Koranen - då hade Ni bett alla Nordiska länder få fram Imam Zamans soldater för han ska vandra till norden, visa sig där borta ty enligt Jesus - fred vare med honom och hans lärjungar - imama Zaman skulle dräpas direkt i sitt hemland och så vidare. Alltså vad menar Ni med de osynliga Imam Zamans soldater i Iran? Ville Ni förolämpa honom eller era landsmän inför hela världen? Eller Ni kan inte heller om honom. I så fall Ni är inte muslim som Ni påstår. Eller Ni har varken kompetens eller tillhör Eliten. Då kanske vore bättre för Er och för vårt muslimska land att avgå från Ert nuvarande ämbete. Ännu märkligare är att alla Iranier vet vem är Che Goua ara! Den andra fundering är att i fall Ni kan inte om Er religion som En Ayatolla varför då Er ledare inte tagit Er i öronen, han borde vara den bästa kunnige inom området och imam Zamans representant, eller hur? Då kanske han är inte påläst, en ayatollah borde kunna om alla testament och inte minst studerat filosofi, logik, historia och så vidare. Ni påstår att Ni följer imam Khomeini, men jag kommer inte ihåg att han beordrade att muslimer ska samarbeta med maoister eller leninister för de tillåter inte religionen i politiken, ”religion är ju opium för blodet” som Ni säkert vet om det. Men Ni samarbetar med maoister i china och Nordkorea som förbjuder religionen i politik, muslimer där borta i china har inte rätt att studera Koran eller äga Koran, de bara i vissa lokaler kan utöva Koranen i sällskap med kommunistiska myndigheter! Kommer Ni ihåg att hur många gånger har Ni kritiserat china till exempel i FN om muslimska rättigheter? Enligt Era Ayatollor som till exempel Alireza Sadegi - fredags imamen i staten Mehriz i tidningen ”besharat No”: ”Dåligt klädda kvinnor är lik mulatter med sadel på”. Har Ni påpekat Er kamrater i china att ”de är den enda i världen med över 500 miljoner mulatter till horor med sadel på?” Horor för att där bort i china bär inte ens kvinnor Hejab. Har Ni varit modigt nog att uttrycka det i FN så att alla ska börja brista i skratt som Er röda kamrat sade i FN: ”det luktar skit här”. Har Ni påmint honom om: ”ingen människa kan förolämpa någon annan förutom hon själv, Vi kämpar vidare”… fortsättning kommer om Gud vill…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar