onsdag 11 juni 2014

Blandad

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Hmm...ju studerar man noggrant alla mun-sägelse ser man olika saker : 



och Khomeinis lärjungar :


................................
........................................................


Representant för Velajat Fagih (Irans ledare) i revolution gardet säger:
Gardets massmedier och nyhetsbyråer ska ha ”(helhets)syn på samhälle” och ha ”Safekeeping*” / Vi ska inte skaffa oss onödiga utgifter (/belastning)   
* förvalta lönade (information, saker)

Hmmmm…. Varför säger man detta och rak ut i Irans officielle nyhetsbyrå?  
Har inte gardet samhälle syn efter 30 år? Menar han gardet i utlandet?   Jag tror det för det nästa mening bekräftar: ” Vi ska inte skaffa oss onödiga utgifter (/belastningar)”.

Sedan:  varför ska man vara noga med information? Finns olika historier för att de ska samordnas?  Eller finns det lögn? Eller finns det erkännande fast dold? 

Med andra ord han säger Khomeinis maxim: ”säg inte saker så att inte saker händer!”
 نگوید چیزها تا نشود چیزها

…………………………



Här en ayatolla är sur på Irans president och säger att det är eländig att Rohani (Irans president) säger samma sak som i (oroligheterna) 2009.

Denna ayatolla borde studera Velajat Fagih väldig noga för enligt definitionen : de som följer  Velajat Fagih kan inte gå vilse: 

 

………………………………………..
...........................

Från Irans marinkår: (ny reviderat)  historia om hur iranier accepterade den rättvise Islam med rättfärdiga metoder och handlingar…. Utan att (iranier) gjorde motstånd.

Jag vet inte men mitt minne säger något annat samt
http://sv.wikipedia.org/wiki/Iran
Under 600-talet invaderas Persien av arabiska beduinstammar och landet underställdes det muslimska kalifatet. 
Araberna islamiserade landet och förbjöd persiska språket att användas i statsförvaltningen under 200 år. 

 ...............................................................
…………….
Hmmmm…. Revolutionära kan ha på sig slips om det krävs.

...................................................... 
……………………………
Bild blogg:
Efter min blogg där jag lade en bild där stod att Khomeini definierade ny ledarskap till världen:

dök upp detta:


Här säger man att Khomeinis revolution har grund i Profetens ätt…

......................................
sedan denna:
den som följer Velajat Fagih kan inte gå vilse. 



 

Denna skriven av Tudeh partiet (Stalin beundrare som Saddam) erkänt
många saker. Som Nordkorea, Kuba, Kina är mycket nöjda med Iran. 
Alltså de är inte fiender som denna:


Och Stalin beundraren: han säger om ni ser att fienden är glad, enligt Khomeini då 
ska ni veta att ni har gjort rätt, annars Ni har fel. Med andra ord fiende är/var inte glad vad som 
händer/hände i Irak och Afghanistan: 


Och Stalin beundraren tackar gud att revolutionens fiender är 
idioter. Med andra ord rasister.....

..................................................................

Sedan under revolutionen och fortfarande man hånade den hjärtlöse Shahen att precis bakom hans slott fanns slum område. Nu bland annan Imam Reza är lite rädd för samma anklagelse men är stolt över att han är också hörande som imam Husein som Allah:



 
.............................................
.......................................................................

Sedan denna hadith cirkulerar både i mail och facebook, några gånger:

det står:
först  gick de efter judarna, 
jag var inte jude, jag protesterade inte,
sedan de pressade liberaler,
jag var inte liberal , jag protesterade inte,
sedan det var kommunisternas tur, 
jag var inte kommunist,  jag protesterade inte,
till sist kom de efter mig, 
vad jag än ropade, det fanns ingen kvar,
att höra min röst för att protestera. 


Vacker budskap, men dolda budskap:
först de gick efter judarna, 
jag var inte jude, jag protesterade inte,
Men protesterade kommunister? Det hade väl blivit revolution, eller? 
Menar han att liberaler också inte protesterade som kommunister? 

sedan de pressade liberaler
jag var inte liberal , jag protesterade inte,

Hjälpte inte kommunister? hade de hjälpt till då skulle finnas någar kvar att höra den sista ropet, eller? 

Så var befann sig i all världen kommunister?
Sedan vilka kom efter? Om det var kapitalister så var var i all världen kommunister? 
Om det var kapitalister varför gick de efter judar? 

hmmmm...... bosatta i kapitalistiska länder....
hmmmm..... man vill förena alla som är likgiltiga men mot vilka?
..............................................
..............................
Sedan en nyhet om en dröm som uppfylldes efter 13 år kamp och i en internationell Koran läsning.
Visst man är = Allah :

 
.................................
.................................................................

Saudiarabien ska se till att 1000 000 ska reduceras till 10 000. Det finns ju en elak virus där och kanske några iranier blir smittat. och Irans snälle ledare kan bli ledsen. 
Annars det finns mycket risk att man drabbas av ISIS. 
Som står tidigare i min blogg, Irak öppnade sin gräns mot miljontals iranier (inte bara iranier de som har bosatt sig där eller reser obehindrat dit från andra länder) som skulle besöka Huseins högtid under en månad, hur många av de kom tillbaks? 

..............................
Sedan under Khomeini påminnelse dag om hans bortgång Irans ledare höll tal och hans tal, ordagrant visades på irna.se  
Sedan efter några timmar man plockade bort hans tal, ordagrant och lade det i tredje person:


jag kollade andra saiter, många men inte alla det var samma sak. Jag tror att de kom ihåg en vers av Koran, där de onda imiterar koran vid sina tal. Därför de tog bort Åsnas arabiska aorta! men jag han att ladda ner hans tal från revolutions gardets hemsida, Irans revolutions gard :



.................................
I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar