onsdag 1 februari 2023

Koran, Vers 12: 108

I Guds Namn, Barmhärtigast, Snällaste 2023-02-01

[12:108] Säg, "Detta är min väg: jag kallar till GUD på basen av ett tydligt bevis, och det gör även de som följer mig. Prisad vare GUD. Jag är inte en idoldyrkare."

12:108

- Du Yttra 1 : ”Denna 2 Stig 3 Min 4 , Jag Be 5 Till 6 Allah 7 ,

1- Galä : 845 : Yttra, Säga, Tala, Konstatera, Uttrycka I Ord – Tupplur, Ta En (Middags) Tupplur, Ta Sovstund, Ta En Siesta

2- Za : 559 : Denna, Den Här, Det Där, Detta,

3- Säbeyl : 623 Väg , Stig, Spår, Bana, Kanal, Tillträde, Medel, Medium - Dricksfontän,

4- Y : Min.

5- Dää´´äa: 543: Påkalla, Ropa På, - Vädja Till, Bjuda, Uppfordra – Be Att Få Komma, Bjuda, Begära Närvaro (av), Sända Inbjudan (Till) – Framkalla, Inducera, Sätta I Rörelse, Aktivera, Motivera, Stimulera, Inspirera, Orsaka, Göra – Be, Bedja, Åberopa, Bönfalla

6- E´läy : 155 : Till, Mot, Tills, Upp Till, Såvitt, Så Länge Som

7- Allah



- Enligt 8 Insikt (/Skarpsinnighet) 9 * , (Alltså) Jag 10 Och 11 Vem Som Än 12 ,

* feminin.

8- Ä´´läy 773: På, Ovanpå, Över, Upp På – Hos, Vid, Bredvid – För, Mot (Riktning) – I Enlighet Med, I Enlighet, Enligt, Motsvarande Med, I Överensstämmelse Med, Beroende På, På Basis Av, I Kraft Av, I Styrkan Av – Emot (Kontra), Trots Att – Utöver, På Toppen Av, Över Och Ovanpå – I, I Tillstånd Av, På Det Sätt Som – Genom, Igenom

9- Bäseyrät : 238 : Insikt, urskillning, skarpsinnighet, klokhet, skarpsinne, klarsynthet, listighet, mental uppfattning, framsynthet, uppfattning, skärpa, skarphet, vision, föraning, förkunskap

10- Änäa : Jag

11- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

12- Män :1112: Vem, Vilken, Han Som, Vem Som Än, Vem som helst (whosoever),



- Följa 13 Mig 14 . Och 15 Ära Vare Allah 16 (I Höjden) Och 17 Inte 18 ,

13- E´ttäbää´´ä : 28 : Följa, Gå Efter, Fortsätta Efter, Efterfölja – Sträva, Ta Åt Sig, Anta – Efterleva, Följa Med, Hålla Sig Till, Ansluta Sig Till, Hålla Fast Vid, Följa, Upprätthålla – Imitera, Kopiera, Ta Efter, Brås På, Mönstra Efter, Följa Någons Exempel, Följa Stegen Av , Göra Likadant, Följa Exemplet – Följa, Jaga, Förfölja, Gå Efter, Springa Efter , Efterfölja, Spåra, Skugga

14- Ny : Mig

15- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

16- Cåbhanä (Allah): 622: Ära Vare (Allah), Prisa (Herren)

17- V´: 1216 : Och, Alltså, Också, Så Gott Som, Med, Tillsammans Med, Liksom, Plus, Vid, Medan, Samtidigt Som, När, Vid (Allah), Mången, Stor Antal

18- M: 932: Vad? Hur! Det, Det Vilken, Icke, Oavsett, Helst, Överhuvudtaget, Något, En Viss



- Jag 19 (Är) Av 20 (De) Månggudadyrkare 21 * . ”

* Maskulin, plural.

19- Änäa : Jag

20- Men : 1112: Från, Något, Någon Av , Av, Vid, Bort Från, Sedan , Än (Mer Än, Bättre Än, Högre Än...) , Några (Av) ,Genom ,Via, Alltsedan – Av, Bestående Av, Gjord Av

21- Måshrek: 1047: Polyteist , Månggudadyrkare



I Guds Namn, Barmhärtigast, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar