söndag 6 juli 2014

Sure 4:9

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste


Stulen bild under Ramadan  från  http://www.trt.net.tr/persian
......................................
4:9
- ”Och Låt De Vara Rädda (/Frukta)* ! De Som Är (Fegisar, Charlatan)!”
* Såg att ordet Ykhash betyder också bönematta, moské, platsen att vara prostera! Vilket också det är rätt = Sarkasm för de gör det samt ska bli verklig.

- ”Om Avstå* Från Bakända (/Bakdel) Hans (/Deras)!?”
* Sarkasm.  Lämna, Avsluta, Avslutning, Övergivning, Övergivenhet, Uppgiva, Avstå, Försaka, Avstå Från, Återhålla, Avbryta, Upphöra – Utlämnade, Lämna Ute, Skippa, Försumma, Förbise, Bortse

- (De) Eftervälden (/Efterkommandena /Ättlingarna):
”Vara (/Bliva) (Den) Fördubbling(en- (/arna) )!”

- ”De Ska Bli Rädda, Ovanpå Deras (/Hans)!* ”   
* De som ska vittna, några trappor upp...

- ”Sedan Låt De Mig Söka Skydd! ” : Allah.
* Sarkasm. De vet inte vad väntar på dem…

- ”Och Låt Mig De Yttra! Vara det Ordet!”
- ”Konungen!”

- ” Vara Den Passande*!”

*  Träffande, Väl Vald, Relevant, Väsentlig, Lämplig, Passande, Träffa Mitt I Punkten
...............................................................
................................................................................................
Och en hmmm.... här då jag fick träff av en sökning:


 Och hmmmm... från min trasige hjärna :

men det är fixat nu, sönderslagen...

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar