måndag 7 juli 2014

Sure 19: 29-31

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste



.....................................

19:29
- Sedan Hon Påpekade Till * – Till Hans*!
*Inte Jesus!  Göra Ett Tecken / Signal, Vinka Till, Signalera,  Ge Tecken, Gestikulera – Indikera, Peka Till, Peka På, Antyda, Varsla, Omvittna, Vara Vägledande / Suggestiv – Antyda, Hänsyfta På, Insinuera, Hänvisa Indirekt, Förslå Indirekt – Nämna, Referera Till, Påpeka Till, Citera – Ge Råd, Konsultera, Förslå

- Deras Yttra: ”Hur (/På Vilket Sätt)?!”

- ”Vi Talade Med* Den Som Kan! Under Hans Vaggan!”
*Jesus.

- ”Vara Den Gossen!”

19:30
Hans (=Jesus) Yttra: ”Vid Sanningen Min!”

- ”Hans Slav?!”

- ”Allahs!”

- ”Den Åsninnan Min!”  J
Hmmm… Han valde sin lek kompis. J

- ”Den Publikationen (/Brev /Skrift)!”
* Hmmm… tar tillbaka!
[74:48] Vilken Nytta Hava Medlarnas Bönfallande?
[74:49] Vad Yttras Om Denna Påminnelse, Av De Invändande?
[74:50] Som Om Vore Röd Åsna!
[74:51] Som Ifrån Lejonet Flyende!
[74:52] Men Vill Var Och En Av Dem Taga En Kåseri Publicerande!


- ”Och Förlita (/Förkunna /Rörelsesätta) Min (Koran)!”:
Vara Den Profeten (=Mohammad)*.
* Nu Åsnan och hans folk vill utgå från Koran, samt de flesta nu kan, de röda kunde.   



19:31
- ”Och Förkunna (/Förlita /Rörelsesätta) Min (Bibel)!”
* Jesus

- ”Den Välsignade!”

- ”I Vilket Ställe Icke?!”

- ”Jag Har Varit Och Vara Testamenterad Min!”

- ”Med Anledning (/Medelst) Av (Hennes) Välsignelse (/Bedjande)  Och Av Givande (Hennes)*!”   
* Allmosa Givande, Allmosa, Välgörenhet – Renhet, Kyskhet, Oskyldig, Rättfärdighet

- ”Så Länge Jag Finns - (Han) Hälsar*!”
* Hälsa, Salutera, Göra Honnör, , Hålla Vid Liv, Bevara Levande 

Logik: Så länge någon av dem finns:  den andra också finns! Hälsningen hållas vid liv så länge som all evigheter J  

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar