lördag 28 september 2013

Och de helga människorna bodde inte avskild från människor.

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Som sagts, alla helga bodde mellan sina vänner. Faktum är att människor gjorde de helgon, tror jag. Formulera frågan så här: är du ( som vi kallar dig helgon) helgon eller barn? Eller dina vänner? Eller de lik du bär Guds ande? Eller på grund av andra helga som en helgon skickades? Vad är helgon? Barn kan också få människor skratta, påminna vad bra och dåligt är! Påminna om de känslor som föräldrar eller andra får bara att titta på levande glada små varelser…. Helgon är den som är för livet, tror jag. Har man inte fått till skänks hjälp av någon (oberoende om man är troende eller icke) som utan något som helst ville ha något i gengäld? Hjälper Ni inte andra, mig så mycket Ni kan?  Är Ni vänner eller helgon? (hmmmm… kanske både två…) De som lever är helgon, är för livet. Hanteras inte vännen lik din bästa vän som att om du kände vännen längre tid som du har gjort det tidigare, som du brukar göra det nu också, man ska bäva för denna behandling: förtrollande personlighet. (Hmmmm… givetvis detta inte gäller mig, må jag har blivit lite muskulös, men det betyder inte att avsnittet för darrande har avslutas och det kommer aldrig…)
Ska man bäva ska man se sig själv i spegel och då somliga ska skära sig under rakning eller somliga ska inte titta på sina pärlor, de levande ögon…. alla bär Guds ande med sig själva.
Helgon eller vän, man är tålmodig, till tidens ände.
………….
Sedan: det blir Leviticus 25 efter drömmen mot fredag.
………………………………..
Sedan: det blev inget varken i parkering eller kyrkan.  Hmmmmm icke på allmänplats!  Och den här gången blommorna (eftersom det var kallt och mörk) lämnades till en man och jag tror att jag syndade, jag tror det för jag tror att han tänkte sig så - utifrån hans glädje + agerande + fredag kväll: ”vilken nöt!  nu ska jag lämna de till en brud….”. Gud förlåt våra synder….
Nästa tillfälle blir det i det förflutet ”Take Off” gården nästgård till kyrkan kl. 18-21 fredag i sällskap med en värmande pläd.    
I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar