fredag 30 december 2011

Namnlös

...........................
I Guds Namn, Barmhärtigaste Förlåtaren
................................
41|12|26|(Jesus:) Men vad nu det angår, att de döda uppstå, haven I icke läst i Moses' bok, på det ställe där det talas om törn busken, huru Gud sade till honom så: 'Jag är Abrahams Gud och Isaks Gud och Jakobs Gud'?|
41|12|27|Han är en Gud icke för döda, utan för levande. I faren mycket vilse."| :
2|3|1|Och Mose vaktade fåren åt sin svärfader Jetro, prästen i Midjan. Och han drev en gång fåren bortom öknen och kom så till Guds berg Horeb.|
* Moses undervisas av en präst, Faraos präst. Alltså Moses tror på trolldom.

2|3|2|Där uppenbarade sig HERRENS ängel för honom i en eldslåga som slog upp ur en buske. Han såg att busken brann av elden, och att busken dock icke blev förtärd.|
[ASV] And the angel of Jehovah appeared unto him in a flame of fire out of the midst of a bush: and he looked, and, behold, the bush burned with fire, and the bush was not consumed.

2|3|3|Då tänkte Mose: "Jag vill gå ditbort och betrakta den underbara synen och se varför busken icke brinner upp."|
[KJV] And Moses said, I will now turn aside, and see this great sight, why the bush is not burnt.*
* Moses är nyfiken och han tror på trolldom..

2|3|4|När då HERREN såg att han gick åstad för att se, ropade Gud till honom ur busken och sade: "Mose! Mose!" Han svarade: "Här är jag."|
[ASV] And when Jehovah saw that he turned aside to see, God (angel of Jehovah ) called unto him out of the midst of the bush, and said, Moses, Moses. And he (Jehovah) said, Here am I.
[KJV] And when the Lord saw that he turned aside to see, God called unto him out of the midst of the bush, and said, Moses, Moses. And he said, Here am I.

2|3|5|Då sade han : "Träd icke hit; drag dina skor av dina fötter, ty platsen där du står är helig mark."|
[KJV] And he (angel of Jehovah ) said, Draw not nigh hither: put off thy shoes from off thy feet, for the place whereon thou standest is holy ground.

Och eftersom jag var inte så noga och läste oförsiktig översättningen av koranen – då rättar jag mig och min översättning/tolkning som jag hade gjort tidigare, det sägs att man växer, men han säger att man håller på att klä på sig... 

[3:95] Säg: ” Att Praktisera Hans Gud?!,
Då Folken Rätta Er Efter, Ni Abrahams Troende,
Och Ej Vara Av De Mångguderi” ,
[3:96] Visserligen Den (Allra) Första Huset, Fästes Av Glömska,
Skriven För Fasthålla, För Hennes Gråtande: ”Vår Välsignelse”,
Och Sanna Vägen Till Världen,

[3:97] I den finns tydliga tecken: Abrahams ställning.
Den som går in är trygga och, förvisso kredit.
Människorna är skyldiga Gud att iaktta Hajj till denna, när de har råd.
Vad gäller de som inte tror, är Gud inte i behov av världena.

Och Quraish, om du lider kommer dina ovänner lida ännu mer enligt koran, historien upprepar sig. Som en av er har sagt: ”om oljan tar slut kommer vi gå tillbaka till tälten och vi är inte rädda för det”. Och enligt koran ska ni förstärka era gränser. Du ska vara ödmjuk och avstå från krig men du ska påminna dem och dina egna med koran och skrifter. Satan livnär sig på de outbildade, omedvetna, okunniga osv. Kom ihåg visa dokumentär film (SVT rekommenderar jag) om röda revolutioner vad hände före, under och efter revolutionen. Påminn andra om flyktingar som flydde/flyr efter röda revolutioner, påminn om varför man stänger dörrar till dina ovänner, påminn dina om varför du exporterar inte flyktingar.
Kom ihåg att berätta historier, hadither skrivna i koran och andra skrifter också, kom ihåg att belysa dina egna och dina grannar, kom ihåg koranen om den god omen som har drabbat dig nu men det är för din egen skull det är ju en god omen, kom ihåg att berätta om Jesus, Moses om vad man har sagt om fariséerna och skriftlärda, undervissa dina om vilken varnare ska komma och till vilka.
Som en Sultan erkänn dina misstag angående Sovjet, kommunister, Kina, Saddam osv. påminn dina att du var inte på din vakt när det gällde de röda som klädde sig som religiösa för bara en sultan kan erkänna sina misstag. Och abdikera dig till förmån till en yngre som är snäll men handlingskraftig. Sitt på bordet tillsammans med andra (på arabiska: shora) och välj tillsammans med de din efterföljare. Och då du kan i lugn se och njuta. Kom ihåg att Allahs löfte till er gäller till sista dagen men kom ihåg också att löftet gäller för de rättfärdiga nu när ni kan koranen bättre än jag annars ni vet bättre. Kom ihåg att gud har välsignad dig och dina allierade med några himlar, som luften, marken, haven omkring er .... och den glömda välfärdsorten. Alltså om en dörr stängs du är välsingad med 6 dörrar till.
Och såg att nobelpristagaren ville hämnas på någon, igen hmmmm igen, vad hon hade gjort med Mohammad ( fred vare med honom), hade sagt till honom att han är inte man nog att inte straffa sin motståndare, eller hade spottat på honom, eller anklagat honom okunnig angående koran, eller hade tagit av hans profetkläder.... hmmmmm...Det betyder man har lyckats blanda ihop röda färgen med islams gröna färg. Och hon sade att de har kämpat 30 år som jag hör ofta numera, betyder det att hennes landsmän (andra länder också) har kämpat 30 år, under 30 år : då åtminstone borde FN eller Sovjet, Kina, Nordkorea ha reagerat efter massiva blodspillan, eller? Jag kommer inte ihåg gatorna full av demonstranter men jag kommer ihåg att många var passiva och bilden på ledare (ledarna) var hängt överall, betyder att det tog 30 år för revolutionära etabelera sig? Eller kanske 30 år syftar till de rödas revolution där man bjud in Kina, Nordkorea? Hmmmm... men Allah är Barmhärtigaste Förlåtaren.
...................
Resten av Exodus, Ni kan bättre
...............
I Guds Namn, Barmhärtigaste Förlåtaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar