tisdag 25 december 2012

Sure 113


I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

113:1
Yttra:
(Ska) Bliva Sök Beskydd - else! * ,
För Den Hopsamling - else,
Hans Gryning,

* Igen: som Ni har märkt om mitt språk kunnande :
Om ”sorg” kan övergå till ”sorgset” eller till ”sorligt”…
Får man säga: ”Samvetskvalelse” eller ” Samvetskvalset” eller ” Samvetskvalligt”?
För om svaret är ja då skulle stå upp så här:
”Sök Beskydd-else” .
Men jag lägger fram ”-else” i alla fall då jag skaffar mig alltför inte tungt samvetskval.

113:2
Vid Den Ondskan:
(Finns) Ej Människor! ”,

113:3
Och Via Den Ondskan (Satan):
Hans (Åsnan) Mörker!”,

- Fördenskull Fallet!,

113:4
- Och Genom Den Ondskan (M)*:
Hans (Åsnan) Slemspotten, Gällande Hans (M) Knot”, *

* Människosonens ondska:
Dödssynder som lättjan & högmodigheten – hos M.
M Gissade fram den andra sigillen. Den som tror ska inte gissa.
Andra sigillen väntar på men varför vet inte M.

113:5
- Och Sedan Den Ondskan (Åsnan):
Då Hans Avundsjukan!”,

- ”Om! Att Känna Avund!”

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

O’ Du Mohammad!
När det gäller dig,
är jag också grönt av sådant hetisk avundsjuka!
Och jag menar med skärpa och min ära.
Dina fruar, dina ovänner dig ofreda!
De får inte taga i tavla, i det du sjunga!
Och ändå sjunger du ut din ”ljuga”!
Dina ovänner, hur blir de så glada!
Och hur fast är ditt hjärta! Och tappert ditt öra!
Och ärkefienden på sin rygg, vänder du ansikte tillbaka!
Hur trogen är din anda! Och inandas ditt svärd, iver att hugga!
Ingen sådan människa, vem vill benåda!
Tack ock lov, och lovprisa Herren, och hans försäkrande verser:
"ingen avguda"! Sjunger de som ej följa din sedvänja!  

Och småttingen ser upp dig för din ära!
Du blir En Hennes drömprins och hon en liten prinsessa!
För Du vet följderna, Du litar på dina, Du, en vald stjärna!
Eller må Allah testa somliga och inte bara av dina!
Då du har mer än fyra, och barnbarn, alla samtliga till prinsessa!
Men ovänners anklagelse: dig förgätet hjärta!
En med fast hjärta och trogen anda!

Fred vare med förkunnaren”, somliga dina ger dig ära,
och din sedvänja all till ära, om de sig behaga!
Fast väljer de sina hjärta och anda, för förbjudet är avguda!
Annars en sida synda! Och jag vet vilken sida, ska jag bemöta!

- Skålar vet jag, du gör med andra hos de gudomliga:
Fred vare med alla oss förkunnarna och nu skäll till varandra!”.
I helgedomen, hur roligt har ni med varandra lär också vara en militär fråga:
"vilken av Er har större lya, med egen bokhylla och skrifterna?"

Men för somliga av dina och av de andra stjärnorna:
kvarleva är plomberna. Och inte bara till dem så kallade trogna, det finns andra.

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar