torsdag 30 juli 2015

Om jag har förstått rätt

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Det handlar inte om vad man inte får säga. Det handlar om vilka glasögon man har på sig

Veckans hårboll: Jag har ägnat åtskilliga minuter av mitt liv (som jag aldrig får tillbaka) åt att försöka förstå hur Donald Trump ens kan ha så mycket som en enda hjärndöd väljare.
Trump är en fullblodsrasist samt extremt trög. God bless America.

Veckans bärboll: En man i Hudiksvall har blivit anmäld till socialen för att han går runt och bär på sitt barn på ett konstigt sätt. Grattis alla pappor som mot alla odds vågar gå runt och vara pappor på dagtid med er suspekta verksamhet. Gud signe Hudiksvall.

Jag trodde att det var slut med säget ”Det får man väl inte säga”.
Vad? Ska en rappare får säga jag ska knulla din mor? Men kanske författaren är arg på någon/några som får använda uttrycket :  Man får inte prata om ditten och datten. För risken finns att alla ska ut? Eller muslimer behöver advokater som för tallan och om de får säga ditten och datten då ut med allihopa?  

Jag trodde att det hade blivit ett skämt så pass att ingen längre använde det på allvar.
Men så delade jag en artikel om ett romskt par som berättade sin historia och då kom det.
Man kan inte säga det och det. Detta betyder att både de och du har sagt sitt och då demokratin fungerar, än så länge annars Alla ska ut?

Man får inte prata om ditten och datten.

I sommar har vi i Kalmar kunnat följa bråket vid Salvestaden.
Hafsig cirka-bakgrund: 1997 spelade SVT in Sommarlovsmorgon i en Salveby som då låg vid slottet men som senare flyttade till Kalmar Dämme.
För ett par veckor sedan anordnades där en provisorisk camping för EU-migranter som inte har någonstans att bo. Det var väl bra, eller? För någonstans bör de ju uppehålla sig och jag såg ingen annan som öppnade sin trädgård eller ett fält eller garageplatta till deras förfogande.
Varför? Vad har hänt? Varför folk som parkerar bredvid mig -  men då ser de att en invandrare sitter och kollar på sin mobil – flyttar sin bil någon annanstans? Varför då jag går i en butik (tack och lov inte de flesta med flesta menar jag runt 90 %) blir irriterad och frågar så där: vad vill du? Varför då står jag på parken vid hemma (på natten) en äldre kvinna (tack och lov hon är den enda) med hund hotar med sin hund och säger: Vad gör du här sent på kvällen? ….Du ockuperar parken. Vad har hänt med MITT Sverige?   

Det handlar inte om vad man får eller inte får säga. Det handlar inte om vem som är rasist eller inte. Nej! Det kan handla om man var/har blivit rasist. Det handlar om man har blivit illa behandlad eller blivit rånad eller fått en massa historier eller tror att alla invandrare är så kallade ”muslimer” genom att höra enbart av de som inte tar upp problemet, för alla har olika. Eller man kanske vill höra inte : köp denna äkta gulden. 

Det handlar om med vilka glasögon man gång på gång på gång på gång väljer att se på sin omvärld. Exakt. Räkna inte alla över en kam: Men man rider inte på någon annans häst utan lov. Således UT MED ALLA. Om detta skola ropen skalla. Man ska skaffa en sådant glasögon eller har inbyggt då man kan skilja mellan individer, det finns alla möjliga från alla grupper, religiösa eller inte religiösa och även mellan homosexuella. Har inte några män blivit våldtagna av män? Är alla homosexuella lika? 

Hur man väljer att dela artiklar. Att dagligen bli bombarderad om krisen i Grekland,
Det är stora pengar som kunde bygga upp några länder som Alice. Dessutom Några vänster diskuterar natt och dag på radio också. Sedan de tar ställningen alltså det är något viktig inte som några kvinnor blir våldtagna men ändå man vill inte straffa de skyldiga hård, väldigt hård så att jag kan - då jag är ute – möta alla med leende. Jag och den unga invandrare är offer för de som säger antingen ni får bo här allihopa eller hejdå allihopa.

 

http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/grekland-vagrar-betala

INGA NÖDLÅN SEDAN I HÖSTAS

Det skuldtyngda och konkursmässiga eurolandet Grekland har sedan 2010 finansierat sig med hjälp av två stödprogram från EU och IMF med totalt 240 miljarder euro i nödlån och en rekordstor skuldnedskrivning på drygt 100 miljarder euro för tre år sedan. Men de sista 7,2 miljarderna i nödlån har frysts inne sedan i höstas då Grekland inte kunnat komma överens med långivarna om vilka reformer landet måste genomföra.
Under krisåren har Greklands arbetslöshet lyft till över 25 procent medan grekernas realinkomster i snitt har rasat med omkring en tredjedel. Landets ekonomi, som i år åter har gått in i recession, har krympt med en fjärdedel sedan 2008 och väntas under hela 2015 bara växa med 0,5 procent.
  

vad korkade kändisar har sagt,
Är de inte idoler? Påverkas inte opinionen, barn av dem? Ska inte de ta ansvar då man är en offentlig person? Menar du att kändisar kan göra fel också
(vilket det är mänskligt och det gör alla, ingen är Gud, förresten:  man vill vara oberoende, fri, kärleksfull…  ändå frågar : varför de har svikit mig, och jag tror inte heller på din bok, inte modern? ) men om man drar en statisk modell vad finner man? Hur många gånger? Hur allvarligt? Hur vägledande? Vilka tider? Vem mest skulle påverkas om ingen hade protesterat? Går ut man i  samma omfattnig : ”hallo, jag hade fel. Jag missade det ena och den andra? Jag såg inte sambandet? Jag visste inte vart det skulle leda?  

kängurur som slåss med knytnävarna på en villagata i Australien men ändå väljer att plocka ut korinterna i flödeskakan. Inte bara det, man är arg och förbannad (som jag) på den lejonet som blev en triumf för någons ”lust och ära”. Och hur många gånger pratar man om att iranier spionerar, dödar direkt och indirekt, stöder sådana som är mot din kvinnosyn, din livsstil, ditt folk, ditt land, allierade? Ser du inte att vänster har blivit smittad? Och om det är vänster som för all äran för kvinnor rättighet varför då (enlig de själva) de blåa har lyckats bättre? I de blåa kommuner? Bror på de röda infekterade/infiltrerade? Sedan är det inte bara en fasad (termen är också lönad från vänster) för att folk ska se vänster, eller Fi som deras representant? Alltså alla trådar i handen skulle dras av samma ideologi?      

Om du har en facebooksida som kryllar av artiklar om tiggare och asylsökande och invandrare med tillhörande kommentarer med illa dold syrlighet om ”vart det här landet är på väg” (mot framtiden antar jag?) så visar du att det bara finns en enda sak som väcker ditt intresse och som får dig att brinna. Men det hade ni för Grekland. Sedan det betyder att det finns vakuum i era tidningar. Sedan ”vart det här landet är på väg” är lönat av vänster ”Vad hände med mitt Sverige, Alice finns inte längre, Underlandet sjunger för alla, antingen alla (oberoende förbrytelse) ska vara med eller ut…..”


Vem är du då? Vad är du då?
Hmmm… en som är inte med någon klubb men fightar med alla, alla, hämta bara en spegel…..

Tillbaka till Salvestaden där någon tar sig friheten att rida på en av hästarna.
En nätbaserad nyhetssajt skriver en artikel om den olovliga ritten och sedan, ursäkta roligheten, GALOPPERAR kommentarsfältet av ”sparka ut dem för helvete” och diverse vidrigheter som jag för smakfullhetens skull skriver ut som en svordomsramsa i Knasen ”%&?^#”/&%”  + jämför med detta:
 ” Men man rider inte på någon annans häst utan lov. Således UT MED ALLA. Om detta skola ropen skalla. ”

Ansvariga gör vad de kan genom att rensa bland invektiv och ovett. Men det är en ojämn kamp man för.
Man rider inte på någon annans häst utan lov. (Obekräftade källor låter meddela att hästen inte bryr sig nämnvärt om vem som sitter på dess rygg, sparkar i dess mage och drar i ens mungipor)
Men man rider inte på någon annans häst utan lov. Således UT MED ALLA. Om detta skola ropen skalla.
Så här menar du att om jag klagar att i min invandrartäta område eller inte finns invandrare som är mot dina värderingar då ska du kasta ut oss allihopa? Är du inte SD? I smygg eller medvetet eller omedvetet?   
Om jag varnar att iranska stalinister (bilder från deras webbsidor och fråga hjärna Säpo hur många av iranier är aktiva just i Göteborg det är bra för statistik) är aktiva här i Sverige och jobbar hårt/hård … ska kastas ut de muslimer som är med i miljöpartiet?  
Om ISIS har bas också här i Sverige ska du kasta ut vänster femminister också om ropen ska skalla? Menar du att den jobbande feministen ska ut tillsammans med de männen? 
Du säger: Det handlar inte om vad man får eller inte får säga. Men vill dra slutsatsen att om någon kanske som jag är mot den infiltrerade vänster då du ska ut som alla andra? Ska man vara rasist att peka på något fakta som förskräcker en? Kanske dags att möta skräcken och ta åtgärder annars det blir sådan domedagen typ Iran. Dessutom har inte ISIS några likheter med dåvarande vänster? De gick ut och kämpade för rättvisa och sjung sånger (för de gäller Koran) sedan stolt kom tillbaks till Alice landet för där skulle råda fred och gemenskap med alla.     

Det skulle visa det sig att det inte alls var en EU-migrant hemmahörande på campingen utan en utvecklingsstörd bulgar som polisen fel-profilerat och skjutsat ut till de andra som inte riktigt hör hemma någonstans.
Betyder detta att det är stor och kommande problem därför man reagerar utifrån sin omdöme (=erfarenhet)? Om jag kom och brände dit hus och en pyroman av bara rent tillfälle befann sig området, vilka av oss skulle drabbas först? Varför?  Det handlar inte om vad man får eller inte får säga. Det handlar om många saker däribland erfarenhet. Därför möts jag (hoppas att det är bara jag för jag är kort och då somliga visar mod och sina tankar =en rent välsignelse) inte bara på grund av deras bakgrund även av de som ser lika ut som jag men jag vill bli av med dem, kanske inte du. Sedan jämför dessa med dina egna ord:


LEDARE. KAJSA EKIS EKMAN.
 2015-07-24 04:00
En ny epok i europeisk historia börjar nu
Alla politiska rörelser kommer till en tidpunkt då idealism och retorik inte bara är onödigt, utan rentav farligt. Det är då det gäller att sluta förhandla, börja handla och inse att motparten är en fiende som ska besegras. Den tiden har kommit nu i Grekland.
Retorikens tid varade 2010-2015 och hade sin viktiga roll. I den första fasen gällde det att bemöta de beskyllningar och den falska statistik som spreds av borgerliga medier. I den andra fasen handlade det om att få Europa att förstå att det inte handlar om Grekland, det är hela Europas framtid som står på spel, och (främst från Syriza) tal om de ursprungliga värdena i EU: broderskap, sammanhållning osv.
Denna tid är nu slut. Idealismen är död, retoriken är meningslös. Det pågår ett ekonomiskt krig.
Tydligt är att Europas härskande klass inte går att förhandla med. Om Syrizas ledarskap närde ett sådant hopp, berusade av sina egna argument om den goda euron, borde det ha försvunnit nu. EU-eliten är inte mottaglig för ekonomiska argument, de är ointresserade av sina egna ideal, de respekterar inte demokrati. De följer inte sina egna regler och förvandlar sina institutioner, som ECB, till politiska kamporgan. De hotar med att skapa ekonomiskt kaos och inbördeskrig i Grekland om de inte får som de vill.


Man kan inte säga det och det. Man får inte prata om ditten och datten. (A) + jämför med detta: 
Veckans hårboll: Jag har ägnat åtskilliga minuter av mitt liv (som jag aldrig får tillbaka) åt att försöka förstå hur Donald Trump ens kan ha så mycket som en enda hjärndöd väljare.
Trump är en fullblodsrasist samt extremt trög. God bless America. (B)
Påståendet A förnekar eller bekräftar Hans rätt? Ska han kasta ut alla svenskar (bara för ordvalet , är alla svenskar lika, får de säga ditt och datt?) Invandrare som du? Då God bless America gäller då eller inte?  Själv håller jag inte med honom men ska jag rösta på vänster? 

You can’t make this shit up. Finns något inlärd dubbelmoral hos en som man har aldrig tänkt på?  Det handlar inte om vad man får eller inte får säga. Det handlar om man tillhör en grupp, kanske också sant om man lägger in självkritisk och  självkritisk om sin grupp…
Så frågan är : när ska Ni+ SD kasta ut oss allihopa om du tror på:
. Det är då det gäller att sluta förhandla, börja handla och inse att motparten är en fiende som ska besegras.


I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar