tisdag 15 november 2011

Rättelse

----------------------

I Guds namn, barmhärtigaste, snällaste



Fick ett  "meddelande" och då insåg jag att jag var inte tydlig och klar:
onsdagen den 9:e november 2011: 
” Och där står Han upp i berget med sina soldater, där sitter soldater med allvarliga ansiktsuttryck men Hans min är ännu allvarligare än Ni kan tro, jag menar mycket allvar, tro eller säg vad Ni vill….”

Med ”tro eller säg vad Ni vill” (som är också ett persisk ordspråk och här jag har gjort bort mig igen) menade jag:
tro på det jag säger eller inte, jag säger det som är det, jag ska inte gömma någonting från Er enligt Koran, men vill någon kalla mig galen, dum, feg, förstånd-handikapp, skojare, vidrigt... … gör det - jag bryr mig inte om någon som pekar och  jag bjuder på, jag är rädd för Gud om jag ska vara rädd.    

Ber om ursäkt om man har tolkat på något annat sätt, mitt fel, min synd:
”Gud förlåt mig om jag har sagt och gjort fel av min okunnighet, men kasta mig i helvete om jag gör det med flit för håna någon av Dina, vare sig min bror eller min ärkefiende. 
Allt sker enligt din vilja, för Du vet bästa, Du styr allt.   
Och Gud förhärliga dem som har förlåtit mig eller dem som inte ens blir upprörda över min okunnighet, på mina fela steg - för  mästare har redan tvättat de rättfärdiga. Men ändå förlåt dem som bara väntar på ett förevändning att explodera:
det är bra att kunna vad Jesus har gjort och sagt om att "tvätta", jag rekommenderar alla muslimer (som jag) att studera Jesus (fred vare med honom)  - det är väl Allah har lärt honom, eller hur?". 

I Guds namn, barmhärtigaste, snällaste
------------------------ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar