onsdag 9 november 2011

Om Jesus

-----
I Guds namn, barmhärtigaste

Glömde nämna:

Jesus är blond och har blåa ögon, tror Ni inte det: vänta bara.
Men vad spelar det för något roll?

Varför pratar man om färg när det gäller hjärta?
Betyder det att man har på ett smidigt sätt delar och härskar genom att bland annat prata om "ytor" för att fixera människan på ytor? Ska yta bli lika viktig som "Buden", "Budskapet" ? För att dela kristendomen?
Själv har jag många färger, titta bara på skägget om jag har inte klippt det.....Hmmmm, betyder det att de riktiga trogna ska ha skägg som Jesus!!

Man ska vara på sin vakt för att inte diskutera om utseende eller om de ytliga eller om vem är störst eller bäst eller .... alla är Guds Barn, fråga Jesus, Mohammed, Moses, filosof ... om det stämmer....

Och om man ska använda cigaretter eller  liknande för att nära "andligheten"! :
Med andra ord de som bjuder "Barn" på cigaretter, hasch eller liknande ska få belöning! Och det från självaste Gud!

Vem sprider dessa?!

Alla helga Gudshus från olika religioner ska bekämpa dessa onödiga, ytliga "gissningar":
"bara de som inte tror satsar på gissningar...."

Kanske de svaga ( som jag ) syndar och röker men det är "död synd" att påstå:
"det är bra, du ska också prova, jag har gjort det och ingenting har hänt, alla gör det då du ska göra det för "jag" gör det, det händer ingenting, man ska prova allt, var inte barnslig, väx upp, det är modern, det är häftig, det är kulllllllllll.... "!

Jag kommer ihåg ett berättelse där man bad En att förlåta något, då svarade Denne:
"Om jag ska förlåta:
Ska det betyda att Ni slutar med det eller Ni ska försätta med det för att be min näste också förlåta!
Eller Ni ber mig att förlåta för att Ni vill bli förlåten av mig! Behöver Ni sällskap då Ni träffar Gud?!
Eller varför ska man förlåta överhuvudtaget det som är laglig eller sedvanligt? Eller ...... "

-----------

I Guds namn, barmhärtigaste
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar