fredag 18 november 2011

Om Egypten

-------------
I Guds namn, Rättskipare som Barmhärtigaste

---------------

Såg att somliga har blivit upprörda av en bloggare som visar sin protest mot bland annat våld, yttrandefriheten genom att klä av sig. Och somliga vill att Hon ska straffas.

Och igen detta:

Och kom ihåg att jag är snäll(!):
Och:
- Vad var grunden att denna unge tjejen reagerade?
Hade Hon rätt att reagera?  Och jämför svaret med ”muslimska mänskliga rättighetskommittén” om mänskliga rättigheter från FN.

- Om det är så att man (så kallade islamister!) med fysikaliska (!)/ psykiska-medel påtvingar - direkt, indirekt - andra att klä sig, uttrycka sig , leva sig efter ”sina egna” regler, stadgar, traditioner och framför allt efter ”sina egna intelligens beroende på deras kultur, land, kunskap, social liv...”  då de ska läsa ”om mänskliga rättigheter från FN”  från ”våra egna bröder” ifall om man har inte läst Koran om att man ska inte göra något för att bli förevändning för någon annan att börja förolämpa av sin okunnighet Guds namn, Hans lag, Hans skrift, Han Barn... vare sig i hjärta eller i sin mun.

- Och detta betyder ( påminnelse igen) att muslimer (Alla Ledare)  MÅSTE skriva ett och gemensam lag med tydliga, enkla regler, stadgar annars kom ihåg: ”…. få eliter från senare generation ska hamna i paradis…”. 

- Och ”muslimska mänskliga rättighetskommittén” borde gå ut tydligt och ta ställning där ”FN’s mänskliga rättigheter” kränks av ”våra egna medbröder” i andra så kallade muslimska länder, annars det skulle uppfattas som hyckleri av oss ”intelligenta”. Dessutom det ”muslimska mänskliga rättighetskommittén”  - för att avslöja ”hycklare” som är en av de västa mellan ”oss muslimer” - borde gå ut tydligt och be muslimer att visa sina ”ställning, trohet” gentemot sina respektive länders lagar och stadgar gentemot Korans lagar. Kom ihåg att (påminnelse) HAN kommer för att ”dammar av”, ”frigöra”, ”rensa”, ”påvisa rena lagen” …..sure    اڶڧڒڨٲڹ 

- Och Hon/Han som har klätt av sig: 
”Ni, tänk efter, vem skulle vinna på det?  .... Eller de som väntar på att titta på ”nakna unga”?  Har Ni fått betalt eller har Ni reagerat som okunniga?  Ni bestämmer, men kom ihåg att Ni är unga och många opportunister, alldeles för många tjänar på oerfarenhet...  
Och det var bra att Ni lade Era bilder på "nätet" för dem som ville titta (kalla det synd) - skulle titta på bilderna, alltså Ni valde att man självmant titta på Er, Ni tvingande inte någon. 

- Och Ni som är arga: Varför Ni har blivit arga? Har Ni sett de nakna? Ifall ja då Ni har syndat som självaste jag. Ifall Nej då var säker på att många gör samma sak ( förlöjligar oss) dag och natt och Gud inte straffar dem, än så länge.  Och kom ihåg att vem ska kasta sten.
Var säker på att många gör det dag och på grund av ”lakejer” som klär sig som muslimer och spränger sig och andra som barn i luften och kallar sig muslimer.
Var säker på att många gör det dag och natt genom att Ni har bönestunder på gator men inte på moskéer, gör Ni det med flit eller? 
Var säker på att många gör det dag och natt genom att Ni kräver ”åtgärder” men varken FN eller Koran. Och påminn Er om Egypten i Tora ….

- Det finns många andra bilder som kränker inte bara kristendom, judendom, andra religioner eller Islam: muslimer som samarbetade med Nazister ( Hmmmm, är det anledningen att man ville förneka förintelsen?)  

- Och om Ni visar/vågar vad Ni tror på - som bönestunder där ute på gator men struntar i andras känslor, reaktion, åsikt då var säker på att Era synder är ännu större:
"för det är Ni som (orsakar) kränker Allahs namn, och Gud är störst och vem kan lura Gud?

- Om Ni är där ute på gator på grund av Era egna åsikt men inte för andras rättigheter, åsikt: åter igen läs Tora…

- Om Ni har rättighet att visa Era tro ( min tro också) då Hon/Han ( som har blivit lurat av snuskiga, otrogna gamla män osv) har lika mycket rättigheter men Hon/Han är ärligare än Oss och visar sig bara för de som ville titta, men Vi tvingar andra att titta på genom vår närvaro på gator som bönstunder…..

------------------------
Och den människa som är ensam har ingen Gud att trösta henne och absolut inga änglar att sjunga för henne då hon dör på natten, eller visa henne vilka steg ska hon ta:
Hmmm, betyder att Jesus viste om framtiden:
"Den som kränker människosonen  "verses"  den som kränker den Helge Anden…."
Och Hmmmm, var Han kunnig nog att välja sin?
Hmmmm, och varför just Han skulle stiga, Han som var snällast? Och är frälsningen viktigare än den som skulle komma?  Betyder det att snällheten har en spegelbild också? Hmmmm, Gud vet bästa:

Och
De gudomliga orden:  hur många gånger än man tolkar räcker inte .... 
Och
För sångmästaren; en psalm av David.  
2.
(David: )
Säll är den som låter sig vårda om den arme; honom skall HERREN hjälpa på olyckans dag.  
3.
(En människa kan inte bestämma Herrens åtgärder så det är Herren(!): )  
HERREN skall bevara honom och behålla honom vid liv, han skall prisas säll i landet.
(Den Helge Anden: )
"Icke skall du överlämna honom åt hans fienders vilja!"
4.
(Herren: ) 
HERREN skall på sjukbädden stå honom bi; vid hans krankhet förvandlar du (Den Helge Anden) alldeles hans läger.  
5.
Så säger JAG då: 
HERRE; var du mig nådig; hela du min själ, ty jag har syndat mot dig.  
6.
Mina fiender tala vad ont är mot mig: "När skall han dö och hans namn förgås?"  
7.
(Jag vet, men låter hans öde till Herren! )
Kommer någon och besöker mig, så talar han falskhet; hans hjärta samlar åt honom vad ondskefullt är; sedan går han ut och talar därom.  
8.
De som hata mig tassla alla med varandra mot mig; de tänka ut mot mig det som är mig till skada.  
9.
( Svar: )
"Ohjälplig ofärd har drabbat honom, han som ligger där skall icke mer stå upp."  
10.
( Hmmmmm: vem pratar för MIN del? svar vers 14.1 )
"Ja, också min vän, som jag litade på, han som åt mitt bröd, lyfter nu mot mig sin häl.  
11.
(Jag: )
Men du, HERRE, var mig nådig och upprätta mig, så vill jag vedergälla dem.  
12.
( Hmmmmm: vem är det? svar vers 14.!)
Att du har behag till mig, det vet jag därav att min fiende icke får jubla över mig.  
13.
Ty mig uppehåller du, för min ostrafflighets skull, och låter mig stå inför ditt ansikte evinnerligen.  
14.
(David: )
Lovad vare HERREN, Israels Gud, från evighet till evighet! Amen, Amen.
------------------------------- 
I Guds namn, Barmhärtigaste, Snällaste
I Guds namn, Han som låter människor glömma, Han som låter människor komma ihåg,
I Guds namn, Han som äger otaliga Eliter i sina händer,
I Guds namn, Han som tillåter ropet ropas.
---------------------------------


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar