tisdag 15 november 2011

Johannes 13 – fortsättning


I Guds namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Och fortsätt spekulation:

Sista måltiden, da Vinci och hans vanmakt

Dets sägs att konstnära är lite känsliga individer och om det är sant då en mästare äger också känslor, men lite tyngre. Om det är så då det skulle ta honom evigheten att måla färdig sitt verk:
Med utgångspunkten i den återskapade målningen ser man att Hon har bundit ihop sina händer:
Hon har accepterat men fallit ihop: halv citronen visar att brödet har blivit sur… . 
Men finns det några ögondroppar och från både sidor?

Därför man ska inte avbilda någons ansikte, en av de många anledningar……..

Jag kunde lika gärna påstå att da Vinci var feg- då Jag förödmjukar någon betyder att Jag har upphöjt mig, eller? Men man ska vara ödmjuk, alla tillhör ju samma kropp, man ska inte gå som ett berg, det är bara Gud som upphöjer och vem kan upphöja någon som är redan upphöjd av Allah? Man ska inte jämföra profeter med varandra, de som delar ett kropp är förlorare: 
De vill ha konfrontation. De säger ”Vi” för att förenas med sina rivaler för att ätta upp de senare. Ni vet bättre och kan formulera ”hadithen” tusen gånger bättre än jag…

Man ska påminna texter, historier, budet…   men inte kränka eller påstå :
”titta jag hade rätt och du hade fel …. ” för Allah är störst men ingen annan.  

Däremot man ska vara stolt över sin tro men inte förolämpa: Profeten Jesus gick för att hämta det sista fåret, Eller hur?  Kanske man väntar där uppe tills man visar att de flesta följer skrifter med rena hjärta. Kanske man vet däruppe att man därnere tillsamman med varandra byggde välfärden, eller ett rättvis samhälle, eller bara för att man skakade händ med varandra, eller umgicks med andra … oberoende om man var troende eller inte, eller?

Men varför ska man förlora tålamodet, eller vara ängslig för att timmen ska komma nu?  Om man läser och lägger texter bredvid varandra ser man ett ritning, här är ett exempel som Jesus har sagt, öppet och ibland ”med liknelse”:
Messias har kommit, jag är Messias och Människosonen ska komma!
Betyder det inte att somliga redan har sett och upplevt ”timmen” som jag har sagt tidigare?  Man ska leva som vanligt, det är / var alltid ”business as usual”, somliga väljer den ena alternativet somliga den andra med det är bara Gud vet vad finns I hjärta…

Om någon sändebud vill stiga ner - ifall Allah önskar - då väntar Han att alla renar sitt hjärta från högmod, hat och så vidare…för det är Allahs, den barmhärtigaste vilja och ingen anans.

Ni ska påminna men inte så brinnande att man får nog:
en smula ljus, i viss omfattning vatten, lite söt /sur bröd:
”hoppas att vi träffas där uppe då våra barn ska fortsätta leka med varandra, alla är ju Guds barn som vi……   ”

Sedan jag vill säga att jag ville någon gång i förgångna försätta skriva det 6:e avsnittet ( Sovjets handbok i persisk schackspel ).  Avsnittet skulle bland annat jämföra ”Das Capital” med ”Das Sexualitet” och ”Das mänsklighet” , och om vilken av de var viktigaste, skillnader och likheter men eftersom jag ska vara snäll då jag vill bara påminna vissa saker, Ni kan bättre, Ni är mer pålästa, Ni kan mera Ord, Ni har sett många filmer och jag nöjer mig bara med vissa ”sentenser”. Men först ställer jag igen min fråga:

Måste bli / vara man skådespelare för att ”ratta” någon annans framtida/blivande/ fördetta/nuvarande tjej ( även om jag har tjej) för att hamna i det ”positiva” ramp- ljuset som: 
berömd, älskad av alla, rik, modern, inte psykisksjuk, inte snuskig men moralisk idol? Kan jag beundra dessa människor och samtidigt håna en politiker eller min granne eller min lärare ifall de gör samma sak frivilligt med någon annan och bara en gång? Eller kanske man är skyldig för att man har gjort det bara en gång? Kan jag anmäla de att de har inte ”spelat in hela äventyret” och inte ville vissa mig ( Hallooooo där, jag har också känslor) , eller de ville inte vara skådisar, tjäna pengar samt höja moralen -  …. 

Ni vet bättre men här kommer ”sentenser” som jag lärde mig under studenttiden då jag fick äran att lära känna många som inte var lik mig och de är fortfarande mina vänner, vare de vill eller inte vill, åtminstone somliga av dem:

(
kom ihåg att Ni ska även jämföra och analysera:
[Då tiden] med [Då tiden]
[Då tiden] med [Nu tiden]
[Nu tiden] med [Nu tiden]
)

[Då tiden]
(Kom ihåg att inkludera Alla på vänster sidan av ”män” och ”föräldrar” och ”man” för det är / var dold i alla sentens):
Män ville bara ha sex, det var förbjudit kyssa varandra på bio,  Män kunde svika sin fru utan problem, Det var moralisk fel att vara ”sexig”,  Man tvång gifte sig, Evig kärlek fanns inte, Man (Fattiga) skilde inte sig på grund av ekonomi, ( då de rika hade lyckat liv, hmmm ),  Man kunde straffa de otrogna kvinnor men inte de otrogna män, Föräldrar tvingade sina barn gifta sig rika ( tyvärr finns dessa gen - apor kvar), Kvinnor kunde inte skilja sig på grund av svek, misshandel… Män var ute och jobbade men kvinnor blev tvingat att stanna  hemma och gjorde hemarbete ( Hmmm, vem uppfostrade män då? ),  Varför kvinnor ska förlåta sina otrogna män, varför ska man tvinga kvinnor sänka sina krav, eller svälja sin stolthet, man glömmer aldrig sin första…
…..

[Nu tiden]
Jag visade ”mina” men han intresserade sig inte, han var bög,
Det betydde inget, Det var länge sedan jag kommer inte ens ihåg,
Jag förlåter dig som var ”otrogen” mot mig bara om du inte djävlas med mina pengar,
Det efterlängtade sexige scener ( Ni vet vilken aktuell film recension syftar jag) äntligen är här ( Hmmmm, betyder det att ”man”  ivrigt väntade på barnen att växa sig och spela scenen?,
Hmmmm, undrar hur många psykologer besöker filmen med sina barn men är det lagligt att de som förälder gör ett ”live” film om sexualitet för sina barn ( de är psykologer ju) eller (moraliskt) måste vara ett porr film som spelas av (omoraliska) fallna ”människor” ? Får min granne komma till mig och be mej att jag och hans fru undervisar deras barn eller måste man vara skådis? Hmmmm, saknar skådisar sådana känslor?  Hmmmmm, är de Nitschs ”supermänniskor”?  Hmmm, vilka politiska partier i Europa såg till att ”glädjehus” ska bli lagliga? Hmmmm, vilka politiska partier ville ha jämställdhet mellan män och kvinnor? Och vilka politiska partier såg till att det ska o-straffbar om en man lurar en kvinna? Men att stjäla hennes pengar ska vara straffbar? )
”Han lurade mig, Han var ski…, Han var så ytlig, och vi kan bättre än män… ”.
……
Och så vidare, ni vet bättre………..

Men ser ni att ”man” har anpassat samhälle ( kvinnor) efter de otrogna - med andra ord de otrogna män som uppskattade de ”yttre”, sexighet … Var de otrogna "idoler", eller kanske jag missar någonting?    
Förlåt

Det är bara Gud som är störst, det är bara inför Gud som vi ska redovisa och ingen annan

I Guds namn, snällaste, Barmhärtigaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar