fredag 30 maj 2014

Sure 69: 38-44

I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste
Ur:   http://www.pinterest.com/
............................................................................................

30. Ta honom och kedja honom.
31. Bränn honom i Helvetet.
32. I en sjuttio alnar lång kedja, bind fast honom.
33. För han trodde inte på GUD, Den Störste.
34. Ej heller förespråkade han bespisningen av de fattiga.
35. Följaktligen har han ingen vän här.
36. Ej heller någon mat, förutom av den bittra sorten.
37. Mat för syndarna.
  
69:38
- ”Sedan Slutgiltig Är! En (Min) Ed (/Svär /Delning /Dela /Portion)! Med Det Vilken Ni Bekantad!*”
* 25:77 ....
- ”Du Förnekar (/Bestrider /Motsäger /Angriper)! Sedan Vill (Ha Mig)! Min (Närvaro) Ska Vara, Är Nödvändig (/Krav).” 
  
69:39
- ”Och Det Vilken Icke Ni Bekantad!” J
Hmmm… har jag missad något igen?

69:40
- ”Absolut Hans! Vid Sanningen (Hans) Talesätt* (/Proverb /Speech /Saying)! Av Budbäraren! Av Ädelmodige (/Givmilde /Nobel /Dyrbare)!”
* 25:74
- ”Och Vilka Som Är!? Mig De Yttra: Våran Herre (=Mohammad*)! Låt (Mig) Antaga (/Förmoda / Låtsas)….!”

69:41
- ”Och Icke Han! Med Anledning Av (Hans =Min?) Slagord (/Proverb /Speech /Saying)! Av Poeten!”  J
* Hmmm… det kan vara min kommentar:
Den Ende som klarade av bota sjukdomar, ge liv åt döda levande, …, fick se framtiden, mötte satan öga mot öga (enligt Bibeln) och fick 8-par, enligt Koran….Hmmmm… vem, Imam Husein? 

- ”En Obetydlig (Poet)! Helst Icke!” J

- ”(Tror) Ni (Vara) Troende (/Vara I Trygghet)!?” J

 69:42
- ”Och Icke Med Anledning Av Slagordet (/Proverb /Speech /Saying)! Av Prästen (/Spåmannen /Siaren) (=Åsnan)!

- ”En Obetydlig (Präst)! Helst Icke!” J

- ”(Och) Ni* Blir Påminda (Ska Komma Ihåg /Ska Betänka)!”
* Åsnas anhängare.


69:43
- ”En (Hans) Uppenbarelse! Av Något Som Gudomligheten!” : De Världarna.  
  
69:44
- ”Och Om Han Nämnde!” J
Hmmmm… vem, Husein? 

- ”Hos Våran Några Få Av Hörsägen!” J
  

I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar