måndag 28 oktober 2013

Zephaniah 3:8

9-
- "At That Time Overturned (Is) People! Purified Lips! Every One Calling A Name - Jehovah!"

- "Serve (Burdened) Shoulder! =>

10-
=> (Heavy As) Region Across Rivers (Of) Ethiopia!"


“If Gud Hears” warning:
- "(One) Worshiper (Asking My) Daughter To Conduct An Offering! =>

11-
=> (The) Day Shaming! (Do) Not!  [Be Ashamed From Offering]!
All Wantonness! That (Is) Rebelling (/Transgress) !*
At That (Offering) Time, Turn Aside! (The) Midst Majesty, Exulting!" 
[
Isaiah 41:13-14
Uttering: 
- "Fearing! Help!"*
* Reverse roles!!
If H. knew who he is with her, he who wearing the black dress! M is fearing!
- "Fear (The) Mask*!" : Jakob, (The) Man Of Israel.
Helping Utterance (Of) Jehova To Redeem :
- "Act As Kinsman (You) Holy (One) Of Israel! =>
* Sneaky Person
]

- "No! Add Sacredness (Exulting), (The) Hill, =>

12-
=> (The) Left Over (In) Midst!"

“If Gud Hears”
- "Humble!"

- (Utter To) Weak People:
 "Seek Refuge (/Shelter) (From Satan, From Flesh) ! In The Name Of Jehovah!"

[
Från senaste Gudstjänst, SVT:
…. Men jag måste välja Jesus. Det är som med min man. Det räckte inte med att jag älskade honom för att vi skulle bli ett par. Han måste älska mig tillbaka och välja att leva med mig. Kärlek handlar aldrig om vad jag kan och förmår. Guds kärlek räddar mig och jag kan bara ta emot. Det är kärnan i det kristna livet….
Min kommentar men först kom ihåg att jag är lite annorlunda, mina vänner (den människa som säger att hon inte är annorlunda på något sätt kan höra av sig till inte mig till någon psykologJ ) och jag begriper inte denna, bara lite åsikt växling (ifall om jag har begripit texten rätt eller fel utifrån min bakgrund):
Men jag måste välja Jesus.
Det finns ingen annan idol vid sidan av Allah. Även Jesus har sagt det: … förlåt mina synder… Vadå man måste välja Jesus?!
Hade de som bodde innan Jesus (fred vare med kungarnas kung – Han ska inte vara med i något kamp, så snäll hans själ!) otur att säga :Jag måste välja denna profet om jag ska till den evige hotellet?!
Eller jag måste välja denna Människosonen för någon har skickat denna och då man måste ju lyssna på honom, vi vet vem har skickat honom?! Vem hade/har skickat profeterna? De som valde Moses – ska inte de välja Jakob eller Abraham eller….? Är det inte så att alla tillhör ett och samma kropp? Ska jag välja mitt hjärta eller min hjärna? Höger fot eller vänster ögon? Ska man konkurrera med varandra om vems kung är bäst eller ska man konkurrera om vem har byggt upp den bästa välfärden?  Om man ska vara allierade (ett och samma kropp) varför ska man spridda ”jag väljer denna inte den andra för den andra var inte heller vald av någon?!”
”Du Jesus! Jag vill helst möta dig eller jag älskar dig mer än din fader eller Gud?!”
Ska man se upp till någon – ifall om någon är bäst , snällast, rättfärdigast, starkast, kunnig.. ska man välja Gud, ingen annan. Vad tror Ni: ska Han vara emot denna, eller?
Eller ska Han känna sig förödmjukat av denna mening?
Ska någon - som har Han har talat om själv – ska rätta efter sig andra: ”Ja, du har rätt men du där borta du har rätt också, men du där längs bak har också rätt, jag vill inte säga något som stör andra, jag är snäll!  
Snäll är Han som kommer sist! Men den här gången Han ska döma: Vem kände igen sändebud? Han som Någon har skickat?!
Och vi vet att det finns TRE rättegångar ifall om man är missnöjd med den andra, Hans, tror jag, vad tror Ni?

Det är som med min man. Det räckte inte med att jag älskade honom för att vi skulle bli ett par. Han måste älska mig tillbaka och välja att leva med mig.
Vilken religion har sagt motsatsen förutom de som säger (Ni vet man ser på TV då och då J ):
Du ska välja ditt yrke, tänka på din framtid, du kommer att träffa andra … Äkta kärlek eller kanske man vet att man ljuger redan i början: ”jag älskar dig”. ”Tills.... " eller "Men gissa vad är störst” ska inte sjungas så länge jag har inte lekt med dig.
Eller ”alla har behov, man saknar beröring, man ska inte vara ensam, kom och titta på mina bilder, var inte tråkig, alla gör det, man ska ha roligt ibland…” Men jag rekommenderar att ta bilder och filma: din andra hälft vill vara med ifall din andra hälft vill att du ska också blunda!   
Så min fråga är: vad är vitsen med denna mening? Menas här att även icke ömsesidig kärlek kan resultera i att man lever tillsammans!? Jag kallar det: man har sålt sig billigt. Vem har inte känslor? Om människan är borta ett tag ska hon rekommendera grannen till sin andra hälft, man har ju känslor. Kom ihåg att det finns skillnad mellan den som vet och den som inte vet (som hjärntvättat).
Hmmm… betyder det att det finns sådana köttlig business i kristendomen också? Eller vill Ni bara upplysa de unga eller hjärntvättade människor att man ska ta avstånd från att sälja sig eller köpa någon bara med sina läppar.   

Kärlek handlar aldrig om vad jag kan och förmår.
Nejj-Jaaa J : Ju! Man kan flytta bergen med sin tro och vad handlar tro om?
(Om man är utvald (frivilligt eller ofrivilligt!) och har 99.99% tro, då Bergen ska till Honom!)
Ju! Man älskar tillbaka och väljer att leva med sin andra hälft! 
Ju! Man förlåter för att själv bli förlåten, vem kan kasta sten! (hmmm… om man har inte syndat (!?) då ska man hitta på något J så fort som möjligt.. J )

Guds kärlek räddar mig och jag kan bara ta emot. Det är kärnan i det kristna livet.
Nejj-Jaaa J : Ju! Man väljer, eller hur? Dessutom att bli räddat är också kärnan I andra religioner, tror jag, vilka säger: “Gud är inte förlåtande”

[
Koran
70:8-9
- ”Dagen! Att Vara Utformad Är Himlen Lik Smält Koppar!”. 
- ”Vara Utformad Är Bergen (Smält Koppar) Lik Ull!”
]
  
I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar