måndag 22 juli 2013

Att neutralisera rivaler

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste
  
Jag själv redan som barn brukade (brukar fortfarande!) lyssna på musik, nästan vad som helst.
Språket spelar ingen roll bara att njuta – för mig – de vackra instrument och rösterna. Och budskapet : om jag inte förstod (Förstår) då rösterna var (är) som instrument, de bara kompletterar varandra – för min del frälsning! För både är ju från människor. Nu när jag är kortläsare (!) och enligt låten här nere: jag har öppnat lite grann både mina ögon och öron. Ach, det blir – för mig –blandade känslor nu när jag kan nu koncentrera mig på budskap och på alla vackra instrument: somliga gör mig illa på grund av mina öppnade porter, men konstig jag saknar ändå är det på grund av att "Man" vet att det är mycket svårt att bli av sina vanor och ovanor eller bara för att då det har blivit vana då ska man fortsätta leva som man är van vid?

Nu somliga (Åsnan) försäkrar att moralen har fallit och därav det behövs nytt utbildning strategi för man ser vad händer i (väst) skolan och många barn struntar i sina studier på grund av si och så speciellt med utnyttjade små flickor med sexiga kläder och stringtrosor.

Men samtidigt man själv ser till att neutralisera rivaler, de unga och okunniga rivaler (inte bara att det ska finnas få eliter som ska ställa upp för de blinda och leda de till demokrati och FRIGÖRELSE (av vad är en annan historia). Och vi vet att man attackerar kulturen som små mindre oskyldiga men vägledande skämten till grova förolämpningar också med skämt och roliga vitsar, poänger....  Och inte minst med musik som FRIGÖR rivaler av ansvar men själva – som vi vet – är mycket målmedvetna och aktiva och mycket kunniga i sitt område och är unga!

Så om man – enligt min tro – vill undersöka somliga problem i skolan som att studenter vill inte eller har svårt att lära sig (på grunda av stringtrosor) då ska man falla ner i deras nivå och kultur och lära sig: budskapen till de unga.

Lägg det på minne: Fienden själv samlar ungdomar och analyserar filmer och musiken och politiken och historian !   

Artist: Avicii lyrics
Title: Wake Me Up

Feeling my way through the darkness
Guided by a beating heart
I can't tell where the journey will end
But I know where it starts
They tell me I'm too young to understand
They say I'm caught up in a dream
Well life will pass me by if I don't open up my eyes
Well that's fine by me (jag vill inte lära mig, jag är ju ung och fri!)

So wake me up when it's all over (vad är över? märker ni att man ska inte bry sig om vad händer runt om kring?)
When I'm wiser and I'm older (kan man bli vis om man inte har öppnat sina ögon på ett bra tag? om man blir äldre kan man lära sig som ett ung människa?)
All this time I was finding myself (!!!! eller någon annan lärde sig i skolan och upptäckte sig och världen och politiken!!!!)
And I didn't know I was lost (!!!!!!

I tried carrying the weight of the world (!!!!!!Men i somliga länder ugdomar är mycket stolta över sin kalashinkov!!!!!Jag vill inte ha ansvar i väst...... )
But I only have two hands (!!!!!!)
I hope I get the chance to travel the world (alltså skit i skolan och ansvar res världen runt och njut av världen men strunta i vem ska då ha råd)
And I don't have any plans (Nej! du ska inte ha något plan du är ju blind och vill vara blind)
I wish that I could stay forever this young 
Not afraid to close my eyes (!)
Life's a game made for everyone (!)
And love is a prize ( pris för leken, de BLINDA unga leker med Love!)

So wake me up when it's all over
When I'm wiser and I'm older
All this time I was finding myself
And I didn't know I was lost


I didn't know I was lost (Här hånar man föräldrana, skolan, systemet) 
I didn't know I was lost
I didn't know I was lost
I didn't know I was lost

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar