söndag 29 maj 2011

psykoterapi av de o-pålästa psykologer

I Guds namn, snällaste, barmhärtigaste

Ibland (!) tackar jag Gud att det finns Internet då jag kan forska lite, ärade äro de som hittade på webben och webbläsare och optikiska fibrer och liknande, jag bara undrar att när ska de hamna i det röda värdshuset nu när de inte var muslimer?  Ska som en muslim tacka dem eller heja på Gud som är förbannat (!) på dem -  ärligt talat har jag inte bestämt mig än, men Ni vet utslaget? 

Jag läste på webben att en av favorit fysiker har sagt att Han tror inte på Gud på grund av si och så. Nu kommer att hans böcker, verk, handlingar  rivas sönder eller brännas ner ( tror jag ) efter hans uttalande enligt vad jag har sett om hur man reagerade i vissa länder för att inte ta upp vad man kallade honom för något dessutom riktiga troende kommer inte få använda hans namn eller ekvationer om man är riktig troende!   Det är synd att han inte föddes i vissa islamiska länder då han inte kunde få komma i in på något universitet och bli en av världens främsta inom fysik och beskriva hur saker och ting fungerar. Jag säger det för man hade inte behövt bränna hans böcker om man tänker miljövänligt, tänk bara på hur mycket energi gick åt att publicera hans böcker. Jag undrar också vad hade hänt med honom senare i livet efter piskande om han bodde hos talibaner, ärade är de trogna som är domare, eller hur?  Och ibland tänker jag hur onda-dumma är mina nya landsmän. Jag menar att de inte kollade om ömskärelse har drabbat mig eller ej då jag fick läsa på några högskolor…

En av mina favorit skribenter som är äldre än jag, som jag ser upp på honom hade skrivit ett artikel om engelsmännen och En  ung pojke som sitter på något buss eller tåg och lyssnar på mp3 spelare utan att vara medveten om vad händer omkring honom eller i världen och hade dragit över en kam med just denna exempel. Då jag kom på en sak att hur Vi har blivit ”tillverkat” till gud.
Jag menar mig själv: så fort möter jag någon börjar jag analysera, jag är ju psykolog även jag inte är påläst i ämnet. Och jag är så bra att jag kan direkt börja analysera och diagnostisera även jag kan ingenting om patientens historia, och dessutom patienten har inte ens beställt något diagnos av mig. Men den intressanta för mig och för min omedvetna patient är att jag gör det kostnadsfritt och hoppas att patienten uppskattar det även han inte vet att jag är hans läkare. Därför jag hatar väst så mycket, de uppskattar inte oss, vi har 2500 år kultur inklusive 1500 år Koran i handen- för Guds skull.  
Jag menar att som ett ”gud” vill jag att alla liknar mig som min Gud gör det, visst alla har lika färger, lika långa och lika duktiga på allt som att spela fotboll eller vara fysiker eller gilla att lyssna på musik.  Jag menar som en psykolog vet jag att min patient har färgat håret för att han har inte har ”det fri vilja” och tyvärr regeringen har inget emot det. Dessutom vet jag att Han har klätt sig si och så för han ska inte till något roligt fest i skolan eller något annanstans.  Jag bara vet att han lider och han är inte medveten om det, så tråkig. Jag vet att jag måste analysera för att jag vill hans bästa och för jag vill andra skickliga ”psykologer” analysera mig och påminna mig i ”tysthet” hur skulle jag se ut eller uttrycka mig annars ”gud” gillar inte det. Därför jag tror att det ska finnas en organisation för ”människans” beteende, alltså det ska finnas ett par ”godkända” människor som ska bestämma hur En ska klä sig, operera sin mun i fall om det är för stort eller för smal, eller vilken färg som passar henne, eller hur ska hon bete sig och så vidare.  Då jav vet att jag behöver inte kasta bort min tid och tänkande på några dumma patienter, alla ser ut som ”jag” gillar då jag har tid att ägna tiden att analysera ”Jinner”.  Och då jag vet att jag bor i ett land som regeringen bryr sig om Ena. 
Samt det vore bra för denna organisationen att  definiera om ”det fria vilja” och  ”psykologer, de o-pålästa”  i alla Encyklopedier.  Förresten i organisationens ”testamentet” ska stå att: ”Ni måste inte spionera, baktala och tvinga andra till något, Vi tar hand om det, var bekymmerfria”. 

Men tänk på:  om vi ”muslimiska gudar” hade - istället att kolla på vad den ofrivilliga patienten hade på sig eller hans hårfärg eller om hans handikappat – grubblat på något annat som till exempel på fysik då hade vi varit världsledande inom psykoterapi, vad tror Ni?    

I Guds namn, snällaste, barmhärtigaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar