söndag 8 maj 2011

Funderingar

I Guds namn, förlåtande, barmhärtigaste förlåtande


Jag hörde att en hjälp-organisation hade en särskild ställning mot "vissa" människor.
Om detta beror på religion då jag undrar hur Jesus hade bemött de här "vissa" människor?
Är de värre än Farao? Skulle inte Jesus vara barmhärtig och genom sin snällhet övervinna och samtidigt ge tid för tänkande?

[ 3 : 159 ] Det var nåd från Gud att du, Mohammad blev medlidsam gentemot dem. 
Om du varit hård och elakhjärtad skulle de ha övergivit dig. 
Ha därför överseende med dem, be om förlåtelse för dem, och rådfråga dem. ...



Vad gjorde Lot? Kom Jesus att döma? Eller det är Gud som ska fälla utslaget? …



Sedan såg jag att en Guds-man  dömde denna ställning. Men jag har funderingar över det också.
Om prästens ställning för denna organisation har jag samma ställning men däremot om Hans argument.
Jag tänker använda samma argument som prästen:
Kan en man/kvinna gå till kyrka och gifta mig med 4 män/kvinnor eller då kärlek kommer att begränsas till antal inblandade enligt bibeln?

Kan En gifta sig med sin mor / fader med samma argument om kärlek, förälskelse eller då gäller visa verser ur Bibeln?
Om det går bra då jag ska fundera över vad blir näst som ska bli tillåten/förbjuden i framtiden…
Om det går inte då vem ska bestämma över vilka verser ska vara bort suddat? 

Dessa är kritiska tänkande inte för att håna eller döma, för man ska sitta vid bordet som  Jesus.


I Guds namn, förlåtande, barmhärtigaste förlåtande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar