torsdag 8 juli 2010

Räkneuppgift 6

I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste-------- Kom ihåg att framöver ”Fred vare med Profeterna” ska ses som ”givet” -------- Om någon blir sur på mina kommentarer; hänvisning till Mr. Larijanis kommentar. -------------- - kom ihåg läs Koran från olika webbsidor som www.submission.org och jämför persiska med engelska och strunta i förklaringar i parenteser ifall om det finns------------- Mr. Rafsanjani, jag såg att den unge Lejonen dräptes, nu den äldre brodern står ensam, jag sade ju att Ni måste stiga ur Er ”bunker”, men Ni fattade inte, jag undrar bara när det blir Er tur, vad än Ni väljer Ni kommer att möta samma öde : whoever wants to save his life will lose it, but whoever loses his life for me will find it." Matthew 16:25, ------------- Ni ayatolla Lotfollah Safi, läser Ni inte www.irna.ir? Att man ska vara försiktig med sitt uttalande numera? Måste jag påminna alla som har ”klätt sig” till ayatollor? Jag behöver verkligen nu en sekreterare som kan också psykologi! Ni ayatolla Lotfollah Safi, Ni pratar om ”Koran och religion tro” och ”nya problemen” som ”delar” och ”problemen” som riktar sig mot de unga. Först lite logik: Ni har redan delat religionen och kallar Er shiiter! Efter Mohammads död, man röstade (Alltså Mohammad hade sett till att ”demokrati” finns!) bort Ali och Ali accepterade det. Hade Mohammad gjort Ali till ”Velajat Fagih” (andlig all Ledare)? Var Mohammad okunnig, stupid? Ni varken tror på Mohammad eller Ali! Ni har Velajat Fagih som har veto rätt (vilket Mohammad glömde bort lära ut till sina anhängare!) och ändå pratar Ni om demokrati! Ännu finns sura brödet, släpp halsen. Nej, nej, ”penna” har inte riktat sig bara mot unga, men det är unga som är aktiva och livliga, kommer Ni ihåg revolutionen! Och de unga är mycket nyfikna och nu när allt är ”hemligfullt” då blir de ännu mera forskande och ser till att kunskap flyttas med alla medel som ”korta” telefon samtal (för att inte avslöjas av långa telefon räkningar), kommer Ni ihåg revolutionen! Och de äldre har redan vaknat, jag försäkrar Er! Ni har förstärkt, armerat Era landsmän tro med falska hadither och historier särskild de ungas, men nu öppnas allas ögon, alltså man är ”riktig” troende fast mot Er själva. Ni har runt 40 miljoner unga nyfikna eller hur? Mr. Lotfollah Safi, Ni vet att fortfarande ingen har listat ut vem som dödade Stalin. Ni vet att Han var ännu mäktigare än Er? Släpp halsen, jag menar det, jag är allvar. De här frågorna ska Ni besvara ifall Ni inte ”släpper halsen”. Kan Ni lita på den som tittar på Er men så fort Ni tittar på honom, sänker han sin blick? Kan Ni lita på den som är lite vänligare än förut? Kan Ni lita på den som ville att Ni ska ta ännu mera hårda åtgärder mot ”andra” för att ”andra” ska bli mer ilskna på Er? Kan Ni lita på den som ville mer än gärna prova Er mat innan Ni börjar äta? Kan Ni lita på den som ville att Ni ska vara mera försiktig när Ni går ut? Kan Ni lita på den som tittar inte ens på Era ögon eller försöker titta på Era ögon? Kan Ni lita på den som ler mot Er och försäkrar att han är ”tjänare”? Kan Ni lita på den som respekterar Er lite mer än vanligt? ”pennan” blottade en av sina pjäsers drag, förlåt, men de som kan historiens schack regler har listat ut det, ”tvungen” att erkänna till alla medspelare! Ni Mr. Lotfollah Safi, vet Ni att jag kan kontrollera de som ”tror” på mig men inte alla? Alla dörrar är stängda, förutom ”släpp halsen”, stig upp eller ner Ni är låsta. Som jag har sagt tidigare i min tidigare Blogg: ”Om Ni har lekt med Era landsmän, jag ska också leka med mina ”landsmäns”, Ni är ju mina ”imamer”” men jag vill inte någon av Er blöder ner, jag menar allvar. Sedan Ni Mr. Lotfollah Safi tar upp att ”man” håller på att försvaga ”härskande religiös traditionen”. [2:171] Såna icke troende är som papegojor, som repeterar vad de hör av ljud och rop utan att förstå. Döva, stumma och blinda; de kan inte förstå……. Ta inte illa upp mig: Ni ayatolla Lotfollah Safi, åker Ni med åsnor eller hästar som Mohammads tradition? Har Ni MIG flygplan ”Made In” kommunistiska China som Mohammad? Hade Mohammad svärd eller Kalashinkov som Er ledare hade i handen då Han valdes till ”andlig ledare”? Finns den bilden kvar eller den har försvunnit med gamla Koranen? Dödade Mohammad Abu bakr? Ni som kallar Er själv ”ayatolla”, Ni följer inte ens Mohammads tradition som sunniter! ”Människa” ska inte följa ”tradition” det är ”traditionen” som ska följa ”Människan” - ett noll till mig! Om Vi hade gjort det under 1500 år med Koran i hand, då USA på två och halv hundra år inte skulle tvinga Er på något sätt! [2:170] När de uppmanas, "Följ det som GUD uppenbarat häri," säger de, "Vi rättar oss bara efter vad våra föräldrar gjorde." Tänk om deras föräldrar inte förstod, och inte vara vägledda?...... Är ”traditionen” Idol, BOT? - två noll till mig! Ni Mr. Lotfollah Safi, Ni pratar om Koran som bland annat ”hyllar” troende som ska tro på skaparen och profeter samt ”himmel skrifter” och Ni pratar om ”härskande religiös traditionen !”- hur många mål ska jag göra? Men Ni alla ayatollor och Er ledare Mr. Lotfollah Safi har under 30 år pratat om Hadither! Hadither som Ali pratar med fiskar! Hadither som i den heliga platsen ”Jam Karan” i staden ”Ghom”. (Numera finns det en ”håla” i marken (!) som sägs att imam Zaman skall komma ut ur därifrån när världens ände kommer. Folk runt om Iran åker dit för rådfrågning av imam Zaman! Folk, iranier skriver ner sin fråga på en lapp och lämnar den till ”Revolutionsgardister!”, och betalar runt hundra kronor! Bra affärs idé?) [2:18] Döva, stumma, och blinda; de misslyckas med att återvända….. Ta inte illa upp om jag tar skaparens Ord! Ni Mr. Lotfollah Safi, Ni som pratar om ”heliga skrifter” , hur många av Iranier kan om Bibeln? Hur många iranier kallar Jesus, imam Jesus? Väger inte Hans stig mycket tyngre än övriga 12 imamer? Och det värsta med Er miss är att Ni säger att ”profeternas språk, inspirationens språk, och Koranens språk” har djup inflytande. Men Ni kunde inte räkna ut till exempel vad innebär med: [81:0] I Guds Namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste [81:1] Då Upprullas Solen, [81:2] Och Då Stjärnorna Nerkastas….. Antingen Ni och de övriga så kallade ”ayatollor” kan inte arabiska eller Ni kan ingenting om vetenskap: alltså Ni är inte ayatollor! Ta inte illa upp men jag ska berätta en ordspråk, som är också sant: ”Fisk dör om kan inte simma”. Ni är inte ayatollor, vilket hela världen vet om det nu men hur länge kan Ni gömma sanningen för Era landsmän? Förresten Ni pratar om ”ingenting annat” kan vara i närheten ”100 steg” av Koranen. Vad då? Har Skaparen okunnig och skickade en ”stupid” Tora? Står inte i Koran att Koran är en del av ”skivan”, Ni vet väl vilken vers jag hänvisar till? Alltså Tora är också en del av Skivan! [50:1] K., och ärorika Koranen. (K betyder Koran) [56:77] Detta är en ärbar Koran. [56:78] I en skyddad bok. [43:4] Den finns bevarad hos oss i det ursprungliga exemplaret, ärbar och full av visdom….. Tora perfekt som Koran! Eller skaparen är okunnig och har inte vägled fullkomligt alla människor i alla tider? Är Tora arabisk? Eller skaparen har visat till hela världen att ”enfaldiga” kan inte vara ”muslimer”, för Satan vägrade böja sig för kunskapen som Adam hade fått. Ta inte illa upp av Logik! Om arabiska enligt Koran är den bästa ”språk” då det inte betyder andra är sämre, Tora är också det ”bästa” språket! Har Skaparen lekt med de okunniga? Har jag följt min skapares stig? Om Ni hade spelat schack spel! Men en sak Vi har gemensamma: ”Jag kan inte heller arabiska, jag har ju översätt Koranen och håller på färdigställa den sakta, Ni då”? Om jag har översätt Koranen och upptäckt ”saker”, tror Ni att jag kommer att ”upptäcka” ännu mera när översättningen inte är arabiska? Tror Ni att Skaparen var okunnig som kunde inte förutsäga att ”den som vandrade till Norden kunde arabiska eller inte”? Väl Ni har lärt oss att kunskap och tro visar hur ”stark” troende är en maniska, innebär det att det är ”pennan” som ska vara Er Ledare eller jag har sålt min själ? [68:0] I Guds namn, Den Barmhärtigaste, Den Nådigaste [68:1] N, Pennan, Och Vad De Är Skrivande, (N : Människa, hade Ni (100 tals ayatollor) räknat ut det? Och de övriga koderna, ska vi slå vad om att Ni aldrig kommer gissa de, vet Ni i vilken vers står det och varför? Jag har ju lämnat de övriga koderna i webben för Er, jag menar allvar, kan Ni lista ut vad de övriga koderna står för, En mot 100 tals ayatollor, bra odds eller hur? Jag satsar 550 miljoner dollar men Ni behöver inte skicka revolutionsgardister hit) [74:31] Vi Utsåg Inte Andra Förutom Änglar Till Ägarna Av Eldande, Och Vi Utsåg Den Utlovade Inte Vara Lockande För De o-troende ……………… Ni Mr. Hamidreza M. Seif, som är forskare inom ”kultur och islamisk ”reflexion””, i enighet med Er tal i www.irna.ir (nyhets kod 1218257), väljer jag Er som min favorit forskare inom ”den nykomlingens påverkan på ungdomar”. Efter granskning av Er tal : I vilket fall som helst Er forskning resulterar i jag godkänner det redan, räkna med det! Det var inte bara Mr. Beheshti som var högutbildad. Eftersom Ni är min favorit nu jag ska bara lämna Er en tips: ”om man knackar medvetet mycket hårt flera gånger på dörren, då grannar också öppnar sina dörrar”, om Ni har inte fattat det: ” Mr. Mosbah Yazdi är en av grannar som har öppnat och visat sitt ansikte, ayatolla inom ekonomisk ideologi, bland annat!” ………………. Ni Mr. Mosbah Yazdi ta inte illa upp : ” Om fisken står stilla i sitt ”bunker” kommer att kvävas till död”. Åk till det kommunistiska China och ta upp Era argument (www.irna.ir - nyhets kod 1209822) dit och kolla hur de reagerar på Er. Kräver de tillbaka sina 1000 miljarder från USA omedelbart? Stänger de sina utländska industri? Ändrar de sin marknadsekonomi? Eller de sätter Er på skolan, men inte universitet? Fortsättning kommer om skaparen vill…….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar