lördag 8 oktober 2016

Det blir 1:a Moseboken, 25

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Hmmmmm.......

1:a Moseboken, kap 25

29.
En gång, då Jakob höll på att koka något till soppa, kom Esau hem från marken från jakten, han var jägare och pappas favorit som håll Jakob i famnen, uppgiven av hunger var hans bror Jakob som var mammas favorit som håll Easu i famnen:)
30.
Och Esau sade till Jakob: "Låt mig få till livs av det röda, det röda du har där, ??; ty jag är uppgiven av hunger, av den röda.  Därav fick han namnet Edom[2]. 
31.
Men Jakob sade: "Sälj då nu åt mig din förstfödslorätt :) " 
32.
Esau svarade: "Jag är ju döden nära av den röda; vartill gagnar mig då min förstfödslorätt?" 
33.
Jakob sade: "Så giv mig nu din ed därpå, nu när du fått den röda..." Och han gav honom sin ed och sålde så sin förstfödslorätt till Jakob :). 
34.
Men nu Jakob gav Esau bröd och linssoppa; och han åt och drack och stod sedan upp och gick sin väg. Så ringa aktade Esau sin förstfödslorätt på grund av den röda. 

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar