torsdag 6 november 2014

Rättelse Genesis 25:26 & Sure 3:50

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Genesis 25: 26
- "And Afterward His Brother Came Out!"


Of One Attendance Child: 
 "And His Hand!"   :)


- "One (Attendance ) Holding Esau In The Heel!"  :)


- "His Name?!"


- "Isaac, The Father!"  :)


-  And (He ?) Called :
"Jacob And Isaac!"


- "The  Sixty Years (Isaac =?)!"


- "Sons She Bear (Them) !"


----------------------------------------------
[3:50] 
- ”Och Vara Den Bekräftad*! För På Grund Av Vad? ! I Mina Händer**  Mer (Än) *** (/Några Sidor) Av Tora! Och På Grund Av Vara Mig Rättmätig (/Lagenlig /Just)! ****” 
* Trovärdig, Pålitlig, Betrodd, Tros – Certifierad, Auktoriserad, Legaliserad, Beprövad, Erkänd, Bekräftad, Stadfäst, Sanktionerad, Godkänd, Validerad    
** Med Mig, In Min Besittning, I Mina Händer, Under Min Kontroll – Framför Mig, I Min Närvaro
*** Från, Något, Av, Vid, Bort Från, Sedan , Mer (Än) , Några ,Genom ,Via, Alltsedan
**** Sarkasm.

- ”Absolut Dina!”


- ”Ett Fåtal*!” : Han Som Är, Varit Bannlyst** (/Heligt) (= Satan). 
* En Del (Av), Ett Fåtal (Av), Lite Av, (En) Viss, En, Del, Portion
** Förbjuda, Förhindra, Förbud, Proskribera, Bannlysa, Fredlösa, Göra Illegal, Tabubelägga – Förklara/Deklarera Heligt, Okränkbar, Heligt, Oantastlig


- ”Ovanpå Dina, Anlände* (Jag = Jakob J ) Dina! Inne (/Genom) Av Versen**! Av Något Herre *** Dina!”  
* Komma, Anlända, Visa Upp, Nå – Vara Nämnd, Angiven, Vara Sagd
** Tecken, Symbol, Beteckning, Indikation - Mirakel, Under, Underverk, Vidunder -  Exempel, Läxa, Varning - Exemplar, Exempel, Förebild, Mönster - Mästerverk - Vers
Vers är också underverk!
***  Sarkasm. Gudom, God -  Herre, Mäster – Ägare, Innehavare, Besittare, Innehavare, Begåvad Med, Råda över


- ”Sedan Ni (Ska) Parera*!” : Allah
* Sarkasm, omöjlig uppgift Akta (Sig) För, Se Upp, Vara Försiktig För,  Vara Varsam Med, Vakta Mot, Skydda Någon Mot – Undvika, Förhindra, Avvärja, Undanröja, Skydda Sig Mot, Parera, Parering


Allah, Ert Nya Herre:
- ”Och Mig Bli Lydiga!”

*  Lyda, Följa, Vara/Bli Lydig Till, Rätta Sig Efter, Ansluta Sig Till, Ge Efter, Underkasta Sig, Överlämna Sig

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar