måndag 17 oktober 2011

Sure 38, fortsättning - del 12

I Guds namn, Allenast, Barmhärtigaste

Jag har funderat och grubblat, hmmm, om jag får grubbla då finns jag enligt mina funderingar  ( även om ingen annan har hört mina funderingar )  annars både jag och den som har förbjudit mig finns för det finns en tes/akt och en mot – tes/akt men ändå de som har hört eller inte hört mina funderingar finns annars vem kan bekräfta att de inte finns (?!) frågan är om jag har ingen möjlighet att grubbla finns både jag och andra överhuvudtaget eller inte om jag beffiner mig i andra delen av universum?  Hmmmm, men vem kan bekräfta att alla finns när alla i hela universum och genom tider har föds, gått bort och lever under säg:
(6000 år och 9 månader och 9 dagar....) * en timme där uppe som motsvarar 50000 dagar!  
Hmmm… vad blir resultatet?!

Hur som helst enligt Newton om en liten människa kastas omkull från mars då får den lilla människan en hastighet i form av en rättlinje  (Vi struntar i den krökta rymden) tills landar hon i ett anonymt vulkan här i jorden.  Då frågan är inte bara om hon behöver sjukvård eller inte men också varför hon rörde sig inte vågigt som ljus under trippens färd? Betyder det att ljusts vågformiga rörelse beror på att rymden består av ett 3 dimensionellt nät/väv ? Med andra ord varför ljus, våg är vågiga? Om man hänvisar vågen till en sten som hamnar på vatten och då blir vågar av ”träffen” kan det vara så att ljuset, partiklar träffar en 3D- väv nätverk? Vad händer om en människa råkar hamna i ljusets hastighet, ska hon simma som en fisk? Betyder det att partiklars rörelse är ett mått på nätverkets storlek, dimention?  Men om det finns 3D- väv: hur de stora partiklar som människan passerar detta nätverk? Går människan förbi denna textil för att det inte finns något liten partikel som ljus i människan? Men om man ökar farten då: blir denna deformerad som i sin tur deformerar människan som i sin tur bromsar hastigheten?  

Eller kanske ljus partiklar består av en roterande två/ fyra/ fler -axel där partikar sitter på alla sidor lik snö men inte som kokain?  Men varför ? ….

I Guds namn, Början och Slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar