söndag 16 oktober 2011

I Allahs namn, Snällaste, Roligaste…



Hmmmm, jag fick några funderingar inte så djupa - men ändå värt att nämna:

Först:
Hmmmm, Jesus ( fred vare med honom) borde ha varit en ”tuff barn” också för att förstå mannen som ropade: ”Jag tror, hjälp min otro!” !
Jag menar Jesus borde ha varit i någon form av handgemäng för att ha lärt sig formulering (ar):
”Om Du inte lämnar mig/henne/honom/de…. i fred - då Jag ska hjälpa Dig!”, eller
”Om Du inte försvinner härifrån - då Jag ska assistera Dig!”, eller….


Sedan:
Om en invandrare, flykting hade på en polisförhör (minne - jag- bra) hade berättat så (om varför han ville stanna här i Sverige) :

Jag kom hit för att där hemma jag fick inte ”äga” några kvarter för jag hade inte tillräcklig ”backup” ”, eller

varje gång som jag inte tillät någon journalist, obehörig stiga i ”min boulevard” - blev jag torterade av hemska poliser”, eller

jag hade inte råd att skaffa puffert där hemma för man måste muta polisen också som kostar mer än själva krigsredskapet”, eller

där hemma arbetslösheten var garanterat men här man kan tjäna på ett och annat sätt för poliser är mycket trevligare för att inte nämna fängelset”, eller 
…………..   

hade han/hon fått avslag eller fått stanna?

I Allahs namn, Snällaste, Roligaste…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar