onsdag 12 oktober 2011

Om Tacksammhet

I Guds namn


Såg vackra hadither och böner, undrar varför ska människan hitta på då det finns Gudomliga Ord....

----------------------------
Franciskusbönen:
Herre, gör mig till ett redskap för Din frid.
Där hatet gror, låt mig så kärlek,
där oförrätter begåtts, förlåtelse,
där misströstan råder, hopp,
där mörker utbreder sig, ljus,
där bedrövelse härskar, glädje.
O, Gudomlige Mästare,
tillstäd att jag icke må trakta lika mycket
efter att bli tröstad som att trösta,
att bli förstådd som att förstå,
att bli älskad som att älska,
ty det är i givandet som vi mottaga,
det är när vi skänka förlåtelse som vi blir förlåtna,
och det är genom döden som vi födas till evigt liv.

----------------------------------------
Överlåtelsebön :
Du som ville mitt liv
och har skapat mig efter din vilja,
allt i mig känner du och omsluter med ömhet,
det svaga likaväl som det starka,
det sjuka likaväl som det friska.
Därför överlämnar jag mig åt dig
utan fruktan och förbehåll.
Fyll mig med ditt goda,
så att jag blir till välsignelse.
Jag prisar din vishet,
du som tar till dig det  svaga och skadade
och lägger din skatt i bräckliga lerkärl.


---------------------------------------------
PSALTAREN ,  Kapitel 1:

[De rättfärdigas sällhet och de ogudaktigas undergång.]
 
Säll är den man som icke vandrar i de ogudaktigas råd och icke träder in på syndares väg, ej heller sitter där bespottare sitta,
2.
utan har sin lust i HERRENS lag och tänker på hans lag både dag och natt.
3.
Han är såsom ett träd, planterat vid vattenbäckar, vilket bär sin frukt i sin tid, och vars löv icke vissna; och allt vad han gör, det lyckas väl.
4.
Icke så de ogudaktiga, utan de äro såsom agnar som vinden bortför.
5.
Därför skola de ogudaktiga icke bestå i domen, ej heller syndarna i de rättfärdigas församling.
6.
Ty HERREN känner de rättfärdigas väg, men de ogudaktigas väg förgås.


----------------------------

PAULUS' FÖRSTA BREV TILL TESSALONIKERNA,  kap 1: 
14.
Vi bjuda eder, käre bröder: Förmanen de oordentliga, uppmuntren de klenmodiga, tagen eder an de svaga, visen tålamod mot var man.
15.
Sen till, att ingen vedergäller någon med ont för ont; faren fastmer alltid efter att göra vad gott är mot varandra och mot var man.
16.
Varen alltid glada.
17.
Bedjen oavlåtligen.
18.
Tacken Gud i alla livets förhållanden. Ty att I så gören är Guds vilja i Kristus Jesus.
19.
Utsläcken icke Anden,
20.
förakten icke profetiskt tal,
21.
men pröven allt, behållen vad gott är,
22.
avhållen eder från allt ont, av vad slag det vara må.
23.
Men fridens Gud själv helge eder till hela eder varelse, så att hela eder ande och eder själ och eder kropp finnas bevarade ostraffliga vid vår Herres, Jesu Kristi, tillkommelse.
24.
Trofast är han som kallar eder; han skall ock utföra sitt verk.        


-----------------------------

Och  Diskussion Om  "Icke  Tacksammhet" 

Varför man ska / får / kan  inte avvisa "de" som kommer till Er i fridens namn och söker hjälp på grund av de "onda" förföljelser i sitt eget "hem" men så fort  "de"  får stanna i ert "hus" -  börjar de  förstöra / våldtäka  andras :


Frid, Egendom, Mentalitet, liv.... 


Är inte lagar skrivna av människor, jag menar man kan väl ändra på dem annars:
om man klarar inte ett gäng på 15 personer i Malmö  :


http://www.dn.se/nyheter/sverige/reepalu-vill-utvisa-fler-kriminella
http://www.dn.se/nyheter/politik/har-har-gangen-tagit-over


Då vi får vänta oss att då "de"  är runt 100  ska polisen  ha flytta ut från länet men all heder på "lilltån" , men vad tror Ni?

Vinner  polisen / resurser / lagen genom att bli  starkare , smidigare, hårdare....  eller  "de" blir mera och lär sig andra teknik, taktik... eller skaffar sig bra advokater?

En sak jag är säker på : att invandrare blir kränkta av dessa "de" särskild arbetarklassen och ville inte ha någon Lenin eller Stalin som fick hårda handskar, och laglig och med beröm.... Arbetarklassen känner sig hånade av polisen / myndigheternas "maktlös-het"...


-------------------------------------------
Diskunion:

Jag såg  att sexhandel  ska vara ”laglig” under tre månader!   Varför inte 4-5-6… månader? Jag tror att om det blir flera månader då ”riktiga, sanna"  Alfa - hannor /honnor som  besökare  ska vara mer nöjda och belåtna, och polisen hinner mer med de ovan nämnda "de" -  men vad säger de som är "röda", ska de yngre "säljande"  kosta mer än de som är  äldre, eller en särskild grupp  ska anpassa / para ihop   ”besökandes” ålder med ”säljarens?  

Jag vet:" hårda ord behövs det för väcka klockan"... Som jag har lärt mig från de röda: man ska alltid skrika - för då man framstår ju som  offer, som  åklagare och  domare,  och då folk som har inte blivit hjärntvättat ställer upp.... 
Och dessutom  det gäller ju de "röda" som får sälja sig att kunna studera, för att kunna skaffa sig "kapital"   för att  krossa  kapitalismen, för att visa sig att de är fria och moderna.....  men de riktiga religiösa  säljer inte sig, de är ju tiggare,  och de röda  ställer upp för de "fattiga tigare" som säljer sig,  men vad tror Ni?


Jag har inte hört  deras ställning så länge  ( min TV fungerar men jag saknar alla kanaler)   men jag har hört att man i Washington  håller på demonstrera mot banker och systemet (byggt just för banker )  men de säger inte något om billiga varor som importeras och konsumeras och "dödar" arbete, fabriker, industri,.....hmmmmmm.....
Och jag har inte hört att man ville ha lika rättigheter, arbetsinkomst, .... som chinas arbetarkalasen......  eller vise versa...... hmmmmmm....


----------------------------


I Allahs namn : 

I will show my greatness and my holiness, and I will make myself known in the sight of many nations. Then they will know that I am the LORD.
— Ezekiel 38:23 (NIV)


I Allahs namn :

Worship the LORD in the splendor of his holiness; tremble before him, all the earth.
— Psalm 96:9 (NIV)


I Allahs namn :

Who among the gods is like you, O LORD? Who is like you -- majestic in holiness, awesome in glory, working wonders?
— Exodus 15:11 (NIV)





I Allahs namn :
Therefore, since we have been justified through faith, we have peace with God through our Lord Jesus Christ, through whom we have gained access by faith into this grace in which we now stand. And we rejoice in the hope of the glory of God.
--- Romans 5:1-2

...............................






              

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar