tisdag 29 mars 2011

Förslag

I Guds namn, barmhärtigaste ledsagare

Ni Mr. Gaddafi, Ni har just nu två utsikter, tror jag.
Att kämpa till sista bloddroppet och det tillsammans med Er familj som Ni har själv sagt. Jag tror inte att Ni bryr Er om andras åsikter som Era landsmän - som har vänt ryggen bakåt. Väl, jag tror att jag förstår Er, jag bryr mig om Guds åsikt, tror Ni också på Gud, då vi kan utgå att alla troende förstår Er. Men om Ni tror på Gud då Ni ska komma ihåg att profeten rymde (som alla andra profeter som jag har hört), för att senare segra över dem som startade kriget. Tror Ni att Han var rädd att möta svärd? Vi antar att Ni har rätt om motståndet - då är det inte bättre att Ni ska vara vid liv och lämnar Libyen och avvakta om vad Er motståndare kommer att göra med landet? Om de är onda då jag lovar Er att dem som har kämpat Er kommer att samlas kring Er, be om ursäkt och vilja ha Er tillbaka och det med ersättning. Men om Ni ”nu” faller till jorden tillsammans med Era barn då ingen kommer att hjälpa Libyen lika slagkraftig som Ni - för Ni har åtminstone några vänner kvar i landet. Detta betyder att Ni har svikit Ert land, att Ni mötte döden stolt men som landsförrädare. Men om Er motståndare bygger upp Libyen bättre än Er då det betyder att Ni har lämnat landet till bättre händer. Vad väljer Ni nu beror på Er tro, ifall om Ni har inte något tro då har Ni ett land som tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar