fredag 25 april 2014

Det blir sure 19:16-26

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Och "Letande" för vänta ....
...........................................................
..............................................
Hmmmm... Kan  ni se de felande översättningen?!
Sure 19:
16. Nämn i skriften Maria. Hon drog sig undan från sin familj, till en östlig plats.
17. Medan en barriär avskilde henne från dem, sände vi vår Ande till henne. Han gick till henne i form av en människa.
18. Hon sa, "Jag söker skydd hos Den Nådigaste, om att du må vara rättfärdig."
19. Han sa, "Jag är din Herres budbärare för att ge dig en ren son."
20. Hon sa, "Hur skulle jag kunna få en son när ingen man har rört mig; jag har aldrig varit okysk."
21. Han sa, "Så sa din Herre, 'Det är enkelt för Mig. Vi kommer att göra honom till ett tecken för människorna, och en nåd från oss. Detta är en förutbestämd sak.'"

22. När hon förlöste honom drog hon sig undan till ett ställe som låg långt borta.
23. Hennes verkar kom till henne vid stammen av ett palmträd. Hon sa, "(Jag skäms så;) jag önskar att jag vore död innan det här hände, och helt bortglömd."
24. (Spädbarnet) tilltalade henne inunder henne, och sa, "Sörj inte. Din Herre har försett dig med en ström.
25. "Om du skakar stammen på detta palmträd, kommer det att släppa ner mogna dadlar till dig.*
*19:25 Följaktligen föddes Jesus i slutet av September eller i början på Oktober. Det är då som dadlarna mognar så pass mycket i Mellanöstern, att de faller av trädet.
26. "Ät och drick och var lycklig. När du ser någon, säg, 'Jag har antagit ett löfte om tystnad; jag talar inte med någon idag.'"

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar