måndag 19 november 2012

Sure 5 : Bordet (/Festen, /Måltiden)


I Guds Namn, Barmhärtigaste, Nådigaste

Sure 5 : Bordet (/Festen, /Måltiden)
19|35|18|Då skall jag tacka dig i den stora församlingen, och bland mycket folk skall jag lova dig.|


1 –
” O’ Alla Här Nedan *!, 
Vilka Som (Ska) Tror På,
Ända Tills Mun –a *,
För Den Mållöse (Åsnan) :,
”Var Mig Rättmätig! ” **,

[ Jesus:
42|12|4|Men jag säger eder, mina vänner: Frukten icke för dem som väl kunna dräpa kroppen, men sedan icke hava makt att göra något mer.|
42|12|5|Jag vill lära eder vem I skolen frukta: frukten honom som har makt att, sedan han har dräpt, också kasta i Gehenna. Ja, jag säger eder: Honom skolen I frukta. |
]

- Till Dig:
”Hans (kolsvart) Best,  Den Boskapen! ” ***,

- ”Undantag Ingalunda, Mig Följa!”,

- ”Hur Många Gå Upp, Förutom Min Juvel, Den Jagade ?!” (*),

- Och Ni: ” Mig Helighet (/Aktning) !”,

- Visserligen Allah, Mig Omdömesgill:
”Vad Dig Hinder?”, ****

* Ni ska bli förstummade då Åsnan färdas!
** Just, Lagenlig, Hyckla inte…
Kan tolkas som:
”Är Mig Rättmätig? ”.
*** Mulåsnan, den falske Människosonen,
Han som ska kalla sig den 12:e imamen. Han blir ensam då Åsnan färdas.
**** Vad hindrar dig? :

……….
(1) Utvidga Er, efter Åsnas färd pga Åsnas kvarlämnade här:

24|50|8|Flyn ut ur Babel, dragen bort ifrån kaldeernas land, och bliven lika bockar som hasta framför hjorden.|
24|50|9|Ty se, jag skall uppväcka från nordlandet en hop av stora folk och föra dem upp mot Babel, och de skola rusta sig till strid mot det; från det hållet skall det bliva intaget. Deras pilar skola vara såsom en lyckosam hjältes, som icke vänder tillbaka utan seger.|
24|50|10|Och Kaldeen skall lämnas till plundring; dess plundrare skola alla få nog, säger HERREN.|

24|50|14|Rusten eder till strid mot Babel från alla sidor, I som spännen båge; skjuten på henne, sparen icke på pilarna; ty mot HERREN har hon syndat.|
24|50|15|Höjen segerrop över henne på alla sidor: "Hon har måst giva sig; fallna äro hennes stödjepelare, nedrivna hennes murar!" Detta är ju HERRENS hämnd, så hämnens då på henne. Såsom hon har gjort, så mån I göra mot henne.|


19|35|18|Då skall jag tacka dig i den stora församlingen, och bland mycket folk skall jag lova dig.|

19|34|1|Av David, när han ställde sig vansinnig inför Abimelek, och denne drev honom ifrån sig, och han gick sin väg.|

58|12|12|Alltså: "stärken maktlösa händer och vacklande knän",|
58|12|13|och "gören räta stigar för edra fötter", så att den fot som haltar icke vrides ur led, utan fastmer bliver botad.|
  

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Nådigaste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar