torsdag 8 augusti 2024

Jeremia 31

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

10  Hör Jehovas ord, ni nationer, och förkunna det på öarna i fjärran: ”Han som skingrade Israel ska samla honom. Han ska vaka över honom som herden vakar över sin hjord. 11  För Jehova ska friköpa Jakob och rädda* honom från den som är starkare än han. 12  De ska komma och ropa av glädje på Sions höjd och stråla av lycka över det goda från Jehova,  över säden, det nya vinet och oljan, över lammen, killingarna och kalvarna.  De ska bli som en välbevattnad trädgård, aldrig mer ska de lida brist.” 13  ”Då ska de unga kvinnorna dansa av glädje, tillsammans med unga och gamla män. Jag ska vända deras sorg till jubel, jag ska trösta dem. Deras bedrövelse ska förvandlas till glädje. 14  Jag ska mätta prästerna med överflöd, och mitt folk ska mättas av min godhet”, säger Jehova.

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar