fredag 26 september 2014

Sure 5:117

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Nådigaste
5:117
- ”Det Vilken Sade Jag Absolut Deras!”   

- ” Endast Vara (/Bli) (Deras Förskräckligt Uttryck): Vara (/Bli) Icke!”

- ”(Var) Intresserad**  Du Min* (Apostel) ?! Med Anledning Av Sin (/Hans Tro)?! Det* Slava (/Ägodelar) Ni!”
* Se min förre blogg om deras åsikt om Paulus.
Order, Kommando, Instruktion, Direktiv, Riktning, Diktera, Imperativ, Mandat, Befallning, Bjuda På, Föreskrift - Makt, Befogenhet - Bemyndigande, Skrivelse, Befullmäktiga, Myndighet, Mandat – Betydelse, Angelegenhet, Intresse, Omtanke, Fråga, Ärende, Fall (Mål) -  Kondition, Tillstånd, Situation, Position, Fall - Något, Någonting – Tvingande
* Slav, Träl, Livegen, Bondsman, Ägodel(ar) – Guds Tjänare, Man, Människa -

- Allah :
”Begåvad Med* Min (Skapelse)! Och Uppfostra** (/Myndig-a Över) Dina!”  
* Gudom, God -  Herre, Mäster – Ägare, Innehavare, Besittare, Innehavare, Begåvad Med, Råda över
** Härska, Styra, Kontrollera, Dominera, Vara Herre / Mästare Av, Ha Kommandot/Myndighet Över – Samla, Uppsamla, Insamla - Uppfostra, Fostra,  Ge Fostran – Öka, Utöka, Multiplicera


- ”Och Varit Jag I Enlighet Av* (/I Kraft Av) Hans (Ord)!” : Vara Den Martyren (/Vittnen Paulus) : ”Vad Icke?! (Blev) Blödande Jag!? Mången Hans (Dräpta)!”      
* På, Ovanpå, Över, Upp På – Hos, Vid, Bredvid – För, Mot (Riktning) – I Enlighet Med, I Enlighet, Enligt, Motsvarande Med, I Överensstämmelse Med, Beroende På, På Basis Av, I Kraft Av,  I Styrkan Av – Emot (Kontra), Trots Att – Utöver, På Toppen Av, Över Och Ovanpå – I, I Tillstånd Av, På Det Sätt Som – Genom, Igenom -


- ”Sedan Vara Samla Ihop!”


- ”(Att) Fick Hel Andel Du Min (Apostel)!”
*  Motta/Ta/Få/Ge  Någons Rätt/Andel  I Helhet

 -------------------------------------------
- ”Blev (/Varit) Du?! Du! Den Sergeanten!? I Enlighet Med Deras (Skolning)?!”


- ”Och Du Vara Högljudd**! Allesammans Av Något?!***” : En Vittne (/Martyr) J
* Observatör, Iakttagare, Nattvakt (Väktare), Vakthund, Utkik, Spion – Väktare, Vakt, Bevakare – Handledare, Intendent (Föreståndare), Tillsyningsman, Inspektör, Mentor, Kontrollant – Sergeant
** To risee (high), tower up…… be/become loud…..

*** Du ska inte dra alla (iranska shiiter, enligt min före blogg) över en kam! Sorry…. 

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Nådigaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar