lördag 1 september 2012

Sure 16

I Guds Namn, Barmhärtigaste Snällaste

16:1

Sätt I Verket, Allahs Tillsägelse,

Bortrensa Lus Vid En Påskyndelse,

Gloria Är Hans Och Ner Kommande,

Spred Ut De Deltagande,

16:2

Hans Avstannade, Änglarna Till Själen,

Långt Ifrån Nödtvungen* ,

- "Stig Upp!

Han Som Mig Prydas,

Borta Från Tillbedjan,

Det Högfärdiga Löftet, Dig Avslutas",

- "Icke Mer Än Jag Gudomlighet! ***,

Undvikandena Härefter (1) ! ",

* Det är själen som springer till Änglar.

** Mig Du kan inte avguda för att be: Det finns bara en Allah.

*** Du är inte längre Gud? Elle kan vara så: ropa inte/peka inte till barmhärtighet/ Gudomlighet mer än min!

Eller: är de inte Gud lika mycket som jag?

(1) Spara dina förklaringar, du behöver de senare!


16:3

Utsliten Av Himlarna Och Jorden, Med Rättvisa,

- "Ner Kommande! (1) , Övertala De Sällskapen!",

(1) Den ansiktens yttrande! Det kan betyda att helvete ropar till sina slavar: Ännu en inkommande eller

det kan betyda att Helvetet beordrar honom att övertala övriga "idoler" om hur han

lyckades med sitt verk eller både och.


[16:4]

Han skapade den människan från en liten droppe, därefter blev han en ivrig motståndare.

......

[16:64]

- Och Vad Vi Grundat (/Nedsänt, /Nersänder) ?: ,

Till Dig Den Boken,

- Med Undantag (!?),

- Barlägg (/Uppvisa, /Exponera, Framvisa) Med Syfte, Deras (Bok),

Med Vilken Omväxla* (/Variera, /Växla, / Skifta), Bland Den (Den Boken, / Inom Den, /Mun) (!) ,

- Och Vägledning (/Present, / Leda i Stig) Och Förskoning (/Förbarmande, /Nåd),

För (/ På grund av,/ Skriven Av,/ Med Sikte På) Uppstigning** (/Människor,/Nationer),

De Troende,

* Det är order: ska omväxlas.

** Uppstigning av välsignelse/döden/...


[16:65]

- Och Hans Gud Ner Sända,

Från (Den) Ögon Spiral (/Virvel, /Roterande) * :

"Miaow-a! ** ",

- Så Uppigga (/Liva Upp Dig/ Skända Dig/ Utsatt Dig För Skam = Skam-a(!) ) Av Det (/Därav) ,

- Den Jorden Senare (Åt) Döden (/Undergången),

- Visserligen Gånger Om *** Denna, Utan Tvivel Versen:

För (/ På grund av,/ Skriven Av,/ Med Sikte På) Uppstigning **** (/Människor,/Nationer),

Mig De Lyssnar! (2),

* Här jag har refererat det arabiska ordet Al-Ssmae till Ssmm: Eye, Threading Hole.

Virvelstormar låter också, eller?

** Arabiska ordet Mae betyder också kattens (= kreaturens ) miaaa-ende!

Hmmm, Ser han ut som en katt som i myter över i hela kosmos? Eller är det metafor?

Jag lutar åt det fösta alternativet för vi vet att det är bara o-troende gissar...

(1) Det är order : ropa miaow

*** Denna vers har förekommit tidigare.

(2) hmmm, det gäller för både sidor, Arabiska, synd att vi var sömniga.......

Och om de tvekar: vad är sannolikheten att alla ord passar ihop?

**** Uppstigning av omen/vanära...


....................

[22:71]

- Och De Mig Slavar,

"Guds (Jesus) Förlorade (/Saknade)",

Om Inte Mig Landsätta, Sultan-a !* (Reagera(nde) Sultan),

"Och Ej Till Förtvivlan, Deras!,

Därav Hans Vetenskap",

"Och Vad (Är) Skriven Till Tyranner!",

"En Viss Hjälpare (/Satan)!" (x),

* Nytt påhittade svensk ord!

(x) Honungsbi har många betydelse...


[22:72]

Och Fördenskull , Till Reciterande, ,

Till Dem Våran Omen,

Blottande,

Till Igenkännelse I Deras Ansikte,

De Som Förnekar, Den Förnekelsen,

Mig Bedragelse : Min Framstormande,

De Som Mig Följande, Till De Omenen,

– Yttra:

"Returnera Hans, Deras Besked,

Vid Värsta, Av En Såsom Inferno",

- "Lovar Här Hans Allah, Den Som Förnekade",

Och Så Fientlig Är Hans Stig (/Öde),

...........
I Guds Namn, Barmhärtigaste Snällaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar