måndag 26 september 2011

I Guds namn, fridsammaste

I Guds namn, fridsammaste


Darwin såg på djur och resultatet blev:
”Den starkaste ska leva, med andra ord styra ( Hmmmm, oberoende av tankeförmåga?),
den svagaste måste bort, ifall den kan inte utnyttjas ( Hmmmm, alla kan inte vara kamrater?)  ,
bland annat på grund av brist på resurser ( Hmmmm, oberoende av medmänsklighet ?) " .

Jag vet inte, det känns lite konstig. Och jag tror att jag är inte ensam om:

Då jag ser att fåglar ( som kråka, skata) tvistar med varandra blir jag ”missmodig” och ville på något sätt att komma mellan dem eller kanske skrämma både två så att de slutar brottas med varandra. Men det värsta är att jag inte tänker som Hans  tänkegångar, reflektioner då jag ser på…. Hmmm kanske därför Lejon kommer att bli sams med Lamm – för somliga - enligt löftet.
Som det azeriska ordspråket: man drar slutsatsen utifrån sitt måttband, den ena vill ”tvisten ska lösas” och den andra vill ”lära av den stora”….


Jag tror att ett Palestina borde erkännas som ett land, vilket innebär att man erkänner Israel i alla muslimska länder också. Om det blir så då Satan har lite mer huvudverk - min åsikt , som jag tror att det är ett rättfärdig lösning. Då Israel har rätt att börja samarbeta / ha relationer med alla länder, muslimska länder också. Och då Satan har lite mer huvudverk plus den första. Detta innebär att Israel ska acceptera sina gränser utifrån dragna karta  från FN - och då Satan kan inte hitta på förevändningar för ofred för de Onda hittar alltid på ursäkter. Alltså president Abbas har sträckt sin hand till Israel Barn. Detta innebär ett starkare Israel, om Israels Barn är på sin vakt.


Och jag såg:
"Turkiets premiärminister aviserade på söndagen att turkisk och iransk militär står redo att tillsammans slå till mot kurdiska rebeller, gemensam fiende för båda länderna."

Denna pakt ger mig huvudverk, men jag vet inte hur mår Satan, ärligt talat. Jag tror att:
Turkiet borde ge en sista frist till dem som är för väpnat partisan krig, men sällskapa ska inte med de som hejar på CHE, min åsikt.

I Guds namn, fridsammaste

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar