I Guds Namn, Barmhärtigaste Av Alla Snällaste
De tar i så de kräks - för att nita vänstern
Liberalerna vill blanda ihop andra världskriget med dagens Putinryssland
Jan Guillou
Det var historielektion på internatskolan
och i lyriska formuleringar undervisades gossarna om hur Andra världskriget
avgjordes av landstigningen i Normandie 1944.
Där räddades Europa från
nazismen!
Hmmm… en utropstecken
här. Vad blev inte rädda Europa av
nazister? Växt inte både Väst- och Östeuropa? Eller nazister förblev kvar i
väst inte i öst?
Hmmm… som har lärt mig - genom att
umgås/uppfostras av vänster men öppnade ögon runt 2003 - ska
inte man titta på historia innan man fortsätter? Ja! Just det rasism i Europa
och USA … men var inte sovjet rasistisk?
Förbjud religion, stödde Assad och Saddam och Khomeini och ville befria
Palestina och skickade då och då judar till Israel som de själva, Sovjet menar
jag godkänt som en stat? Är inte dold
nazism/rasism? Ur wikipedia om Polen:
….. Anslutningsformen
av de av Tyskland respektive Sovjetunionen kontrollerade områdena skilde sig
stort från varandra. Om Hitler med sitt direktiv från den 8 oktober
1939 helt enkelt annekterade dessa områden genom att förklara dem
en del av Tyskland, så organiserade den sovjetiska ledningen två val (i västra
Ukraina respektive västra Vitryssland) med målsättning att ansluta dessa
områden till Sovjetunionen. (Se Polens historia, avsnittet Polen under andra
världskriget 1939–1945 för
fler detaljer kring dessa val.)
Sex miljoner
polacker, varav tre miljoner av judiskt ursprung, men även andra etniska
grupper, sexuella minoriteter och individer med psykisk ohälsa som Tredje
riket ansåg överflödiga,
sändes till koncentrationsläger och mördades…. I den sovjetkontrollerade halvan av Polen förföljdes också polacker och
judar liksom de övriga stora folkgrupperna: ukrainare, vitryssar och litauer.
Minst 21 857 polska officerare mördades i sovjetiska krigsfångläger (bland
annat i samband medKatynmassakern).
Mellan 320 000 [5] och 1,5 miljoner polska medborgare[6] – män, kvinnor och barn – förflyttades
eller deporterades till de inre delarna av Sovjetunionen där närmare
325 000 dog av umbäranden….
Är det inte rasism? Hmmm… värre
för de var för frihet, sjungande, älskande, av den nya människa till den nya
historia
Så lät det säkert i de
flesta svenska läroverk och gymnasier 1959. Anledningen till att jag så väl
kommer ihåg denna alldaglighet är enkel. Jag räckte upp handen och
invände att det var Sovjetunionen som besegrade Nazityskland och att kriget
redan var avgjort i juni 1944.
Utskällning för
historieförfalskning och kommunistpropaganda följde.
Jan Guillou borde byta
bilden av de två i http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/janguillou/article20579585.ab
till Lenin bredvid sin
älskade kamrat som suddades bort senare. Om vänster kunde på den tiden komma på
att ändra på historia varför inte då kapitalister som tänker bara på prostitution? Det är inte kapitalisters fel att Marxister
inte tog patent på sin idé av sin ärlighet för sina mål….
I sak naturligtvis
löjeväckande, på internatskolan var alla höger. Där fanns sannerligen inte
några såssar. Min syn på andra världskriget kom från Winston Churchills memoarer,
som jag plöjt under mina helger i internatskolans arrest.
Som tonåring förstod jag
alltså inte att historia kunde vara politik, att det kalla krigets politiska
sanning var Avgörande Landstigning, även om det inte var sant.
Jan Guillou bor och är
uppväxt på en internatskolan typ höger. Och inga såssar heller. Hans syn kom
från Winston Churchills memoarer. Och varit i arrest. Han fattade inte att
historia är/var politik? Han var i arrest också… Hmmm….. och han räckte upp handen och
invände…. Och han visste inte att det är förfalskningar…. Han invände historia
av höger folken …. Hmmmmm… som av en lärare… han var runt 15 år + historia som
han hade lärt sig av memoarer av inte av vem som helst + alla till höger i skolan + invändningar + arrest =>
Hmmm….. vem var/är hans kontakt person från Sovjet? Hur mycket fick han
att vissa sina invändningar till höger folk och deras historia om att det var Sovjetunionen
som besegrade Nazister?
Den hårt
dogmatiska historieförfalskning
som präglade 1950-talet är möjligen begriplig i sitt sammanhang.
Menar Guillou att han
visste att på 1950 talet var en kapprustning eller menar han att Sovjet som
hade börjat med bild suddningar lärde kapitalister nya ”syn vinkel”?
Protesterade Guillou då mot Sovjet också
eller?
Sverige höll på att ömsa
politiskt skinn. Från att ha varit ett tyskorienterat land före kriget (Som I Iran) var vi nu på väg att bli ett angloamerikanskt.
Vi som var tonåringar
förstod inte mor- och farföräldrarnas misstänksamhet mot det nya: jeans, Elvis
Presley, tuggummi och Marilyn Monroe.
Låt mig gissa vad
sovjetiska kvinnor hade? Jeans? Tuggummi? Minikjolar? Höga klackar? Stalins Jon
Wein samling? Äkta djur pälsar? Var deras Marilyn Monroe Margarita Levieva? Vem
från Sovjet skulle bli svensk Elvis Presley?
Bland de intellektuella
i generationen före oss pågick samtidigt distanseringen från all form av
kommunism, allteftersom mer och mer blev känt om Stalintidens utrensningar,
Gulag och massmord. Denna ovedersägliga kunskap är sedan dess den tyngst
vägande bördan för var och en som förespråkar socialism.
Nej! Det är inte det! Det
är kulturen, uppriktigheten, ärligheten, inte fjäskande, inte ljugande, inte
bedragande, inte dödande för målen… vilja ha bra för sin granne som för sig
själv… Hmmm… jag tror att jag pratar om de 10 buden, eller?
Bland annat: dödade
amerikanska socialister sina arbetsgivare?
Men därmed upphörde
det svenska behovet av att förfalska andra världskrigets historiska
förlopp.
Hur?
Hade de intellektuella blivit kristna? Eller de slutade vara kapitalister? Varför
Guillou har inte sagt för vilken anledning man drog bromsen för förfalskningar?
Och vi har hört på TV att Sverige lurar hit folk för att leva med skam? (Kom
ihåg att ingen vet inte vad finns i hjärta och ingen vet vem har blivit
förlorat, ingen ska döma andra för du vet inte om det man säger är från säg själv
eller man säger det man har blivit ”bekant” från sin ungdom, den enda som man
vet är man ska ha öppna öron, och jag dömer inte heller någon varken
författaren eller de figurer som finns här, bar ett öppet diskussion som utan
någon som helst slagsmål/hånande som i Iran sedan Guillou för bjuda mig på
kaffe… J )
Det var alltså
Sovjetunionen som besegrade Nazityskland, självklart. Siffrorna är entydiga.
Sovjetunionen fick betala kriget mot Nazityskland med mellan 25 och 30 miljoner
döda. De militära sovjetiska förlusterna blev tio gånger så stora som för alla
de allierade styrkorna tillsammans. Det var Röda armén som till slut intog
Berlin. Hur skulle man kunna ändra på sådana historiska fakta? Och varför?
Det var inte sovjet som besegrade
Nazister, det var ryssar som hade fått sitt land krossad det var de unga som
besegrade inte Sovjet = ledningen = socialisters ledare. Var det Khomeini (som
ville vara muslimernas ledare och befria
Palestina) som besegrade Saddam (som
ville vara muslimernas ledare och befria
Palestina) eller miljontals unga
iranier? Var det irakiska soldater onda
som dödads eller den Irakiska Folkliga Republiken =Saddam =ledningen ? Var det
Hitler som skyldig att lurade (han var ju en mästare att prata även han hade
lågt utbildning) eller var de unga Tysklands soldater? Soldater väl skjuter
varandra öga mot öga inte bakom ryggen inte heller avrättar fångar.. jag menar
det finns skillnad mellan de som var soldater och de som jobbade i
koncentrationsläger… Om Guillou säger
att det var sovjet som besegrade nazister (som blev besegrad av sina egna ras,
tråkig för rasister) då man, jag till exempel säger då : Ja! Det var bra att
sovjet förlorade så många annars de hade tagit över inte bara halva Iran
(tillsammans med England) de hade tagit över hela Iran och bifogat Afghanistan
till Iran, eller? Skillnad mellan folk och folk och mellan regimer och
regimer! Iranier: före revolution och
efter revolution ! Vem bär ansvaret? Religion eller den nya kulturen och av
vilka?
Man kan tänka sig nationalistiska motiv. I amerikanska medier, press, television,
film och böcker är landstigningen i Normandie den mest skildrade händelsen i
andra världskrigets Europa.
Var
inte sovjet nationalist? Reagerad inte de över sina tsarer? Vilka länder pekar
på sina fiendens (som skaffade många fiender i öst) makt? Och vad betyder det
då? Och vi pratar inte om skurkar i Bond film som blir imponerad av fienden
Bond… J
Nej! Vi vill inte ha
sovjet här men de är bra på sport och de är bra i rymden och de är bra på
schackspel och de är på kärnvapen och de är bra på styra med hjärnhand och har
många tsarer i öst och är bra på göra revolution och störta i Afghanistan, Syrien
och Iran och Irak…. Så frågan vad ville Guillou bevisa/beskriva?
Man kan också tänka sig
att flertalet amerikaner därför faktiskt tror på samma propaganda som min höger historielärare från
1959 som jag förnekade hans undervisning om att
sovjet vann över nazister och satt i arrest.
Då finns åtminstone ett begripligt motiv för historieförfalskningen.
Motivet är att härska och
ha resurser. Först religion var si och så och Lenin bort städade av religiösa
och kapitalister och Engelsmän… men senare man ansåg att om religion är opium
och många påverkade så varför inte förstärka opiumet så att vägleda de
påverkade mot fienden?
Samma sak om vi ser på
landstigningen med franska ögon. Den ledde till att det blev franska trupper
som befriade Paris sommaren 1944, med generalerna de Gaulle och Leclerc i
spetsen. Och det var ju bra. Inte bara för fransmännens självkänsla utan kanske
än mer för att det inte blev Röda armén som befriade Paris också.
Och? Röda armén kom in i
Irans Azerbaijan och ville ha den kopplat till sovjet men lyckade inte på grund
av USA men Iran ändå inte fick ta iransk oljan från Azerbaijan och det är
fortfarande så, ÅsnSatino saknar något. Så
ska jag vara glad över vad Röda armén gjorde i frankrike? Så vad vill Guillou
visa? För varje paragraf han skriver mot/för sovjet/USA finns också för/mot sovjet/USA,
eller? Röda armén hjälpte många diktatorer men lyckades inte ha en tsar i
Sverige, ska Sverige vara glad över Röda arméns triumf i Frankrike?
Men i Sverige är det
svårt att hitta sådana nationalistiska motiv till att ändra på den faktiska
världshistorien.
Guillou har sagt att man
sluttade med förfalskningar….
Sverige lyckades hålla
sig utanför andra världskriget, först neutrala på Tysklands sida och sedan
neutrala på de allierades sida. Kanske skickligt, inte så ärofyllt, men heller
inte så skamfyllt som somliga hävdar.
Eftersom den
diskussionen är den enda motsättning som överlevt i Sverige - gick vi för
långt för länge i vår medgörlighet gentemot Tyskland? - så dog de andra
propagandastereotyperna ut. Ingen skulle längre komma på tanken att
förneka att det var Sovjetunionen som besegrade Nazityskland. Trodde jag.
Men våra liberaler upphör
inte att förvåna.
Samma åsikt men mot
vänster! J men kom ihåg det finns vänster och vänster,
den ena sitter och pratar och sedan skakar hand, den andra gör samma ska men
väntar på att hugga i ryggen så fort ”det blir många fiskar mot den större
fisken”.
I framför allt den andra
kvällstidningen har det någon tid radats upp en serie röriga men mycket ilskna påståenden
med innebörden att det egentligen alls icke var Sovjetunionen som besegrade
Nazityskland.
Jag håller med!? För om det inte fanns säg USA och England och Sovjet hade tagit över
hela tyskland eller hela Frankrike eller säg Europa skulle då lida ekonomisk
efter 30 år och prostitution och all elände skulle vara vardagligt och
accepterad även diktatorer. Alltså sovjet ensam besegrade inte nazister, tack
och lov. Ska jag vara glad eller inte? Guillou kan ta med sig en Afghanistans
förlamade till Moskva och se om den förlamade skulle göra honnör för den
sovjetiska flaggan. Sedan man kan alltid fråga den förlamade om att hur mycket
fick han betalt för honnören…
Skribenterna är en
blandad skara, alltifrån någon historiker till litterära skönandar, någon
kulturpolitruk och ledarskribent. Man läser dem under stigande förvåning och
grubbel.
Den liberala
ilskan riktar
sin spjutspets mot Aftonbladets kulturchef Åsa Linderborg, som för någon tid
sedan, närmast i förbigående i en helt annan diskussion, påpekade
självklarheten att det till slut var Sovjetunionen som intog Berlin.
Historikern Kristian
Gerner anförde det liberala anloppet: ”Sovjetunionen räddade inte världen från
nazismen som Åsa Linderborg påstår, på annat sätt än att man försvarade sig när
paktpartnern (? J ?) gick till anfall.”
Just det. Sovjetunionen
försvarade sig hela vägen till Berlin och krossade större delen av den tyska
armén på vägen dit. Så vari består egentligen invändningen?
Invändningar:
Guillou säger inte varför
sovjet intog Berlin. Denna taktik har jag lärt mig av Farao:
Om Japan hade inte
anfallit USA då björnen inte hade väckts. Om Japan hade inte anfallit USA då
USA hade struntat i Europa…. Så vad hade
sovjet för avsikt att inta Berlin? Fråga bara en afghan…
Att man inte anföll
först? Eller hade man tur på något orättvist sätt? Det senare antyder faktiskt
Gerner i sitt oavsiktligt mycket roliga argument:
”Nazitysklands öde var
beseglat tack vare att Ryssland hade hamnat på Storbritanniens sida i kriget.”
Så det var egentligen
Storbritannien som besegrade Nazityskland? Frågan är hur historiker Gerner
tänkte där.
Gerner tänkte så här: om
nazister hade inte anfallit sovjet eller
sovjets del i Polen då England hade äran att befria Europa för sovjet hade
ingenting med kriget att göra för det fanns där rasister då och nu (vilka
länder inte har? Till och med Iran har) . Och då det skulle inte finnas några tsarer eller
tiggande från forna öst stater inte heller väst behövde hjälpa lite grann deras
ekonomi.
Terrorbombningarna av
Hamburg och Dresden?
Eller av afghaner? Eller sovjetiska
tanker i mitten av städer i forna öststater?
En genomgående
idé i det liberala anloppet är att Stalin var en så ondskefull person, i mångt
och mycket besläktad med Hitler, att det blir omoraliskt att tillskriva honom
den avgörande segern i andra världskriget. Skönanden Peter Fröberg Idling
formulerar den tanken klarast: ”Att något ont förgörs av något ont gör inte det
senare gott. Min fiendes fiende kan faktiskt förbli även min fiende.”
Guillou kan kolla upp
antagandet med en afghan eller en från Azerbaijan eller en från iransk
Azerbaijan som kämpade mot sovjet efter andra världskrig.
Alltså. Eftersom Stalin
var en skurk så gills inte Sovjetunionens militära seger över Nazityskland.
Exakt! Vem hade
Stalin satt i Sverige? Saddam? Assad? Khamenei? Kim Ljung? Röda khmererna?
….
Det är för det första lätt och logisk
och av humant att godta den sanna påståendet att
Stalin var en skurk och för det andra den enskilde person som mer än någon
annan skadat socialismens sak, som är sant:
Var det skillnad mellan socialister
som i Sverige, västtyskland och i sovjet? I fall vad var skillnaden och varför
förutom några valde samarbeta med USA och för att sedan stå för fest kostnader
efter sovjets fall ? Var ryssar skyldiga eller den sovjetisk socialistisk
staten? Hmmmm…. Det beror på vilken syn
man hade på andra, eller?
Men det omdömet kan inte
förändra den faktiska världshistorien att
sovjet är hatad i Polen, Iran, Irak, Afghanistan… men älskad av Kuba och
company.
Därtill innehåller
resonemanget en form av historisk arrogans som snarare hör till 1600-talet än
till vår tid som stalinister och leninister
hatade sina egna landsmän som straffskyldigt (enlig Che terminologi) offrade sig för sina
älskade tsarer som ville bara ryssland bli större men inte sovjet….
Det var inte Stalin
personligen som besegrade Nazityskland.
Nej! Han var upptagen med
England att dela Iran, bland annat.
Det var Sovjetunionen som
genom en enorm hjärntvättade kollektiv uppoffring (=Ditt
land var i fara och nu måste se till att fiende försvinner och ditt land ska växa
och då du blir stolt medborgare annars … som vi lärde under Iran Irak Kriget,
vägen till Jerusalem är via den Irakiska Karballa) av hjärntvättade miljoner och åter tvingade
på åsikter miljoner människor besegrade Nazityskland
och såg till att Stalins agenter styra öststater.
Och det trots att man
hade en inkompetent diktator vid rodret som begick det ena katastrofala
misstaget efter det andra. Om något var tur i sammanhanget var det att
Tysklands diktator också var en klåpare. Om Hitler varit den störste härföraren
i historien, som han själv och somliga idioter tidvis trodde, så hade kriget
kunnat sluta mycket illa ifall om Hitler inte hade anfallit
Sovjet/Polen eller
Hitler och Stalin inte bara hade nöjt sig att dela Polen även Europa. Trots de sovjetiska
hjärntvättade ryska folkens heroiska uppoffringar.
På så vis är liberalernas Stalinkult omänskligt cynisk, i vart fall
1600-tal.
Saddam hälsar och håller
med.
Men någonstans
bör den liberala bockfoten sticka fram. Det kan inte enbart vara så att de
spelar rasande för att Åsa Linderborg sagt något självklart om andra
världskriget.
Här
på ett och annat sätt blandar ihop Guillou ”ryska folket” och sovjet sedan
anklagar andra för samma ska. En fråga :
Under
Iran och Irak kriget eller sovjet och afghankriget, vems sida står du?
Folket
i Irak eller i Iran? Den heroiska folket
i sovjet eller den heroiska folket i afghan?
De vill något
mer, de vill blanda ihop andra världskriget med dagens Putin-ryssland för att
därmed, på något obestämt sätt, nita dagens vänster.
Vad? hade inte rasister
möte i ryssland? Menar du det eller menar du att ryssland samarbetar militär
med Iran som sätter på vänster?
Låter det konspiratoriskt
i överkant?
Vad? Menar du att Ryssland
inte hjälper Nordkorea?
Nå, se det här:
Ӂsa Linderborg har med
en dåres envishet hävdat att Stalin var en antifascist vars kamp vi bör minnas
med stor tacksamhet, medan en lång rad namn - däribland professor Kristian
Gerner - i Expressen har kritiserat henne för en befängd historiesyn, kryddad
med färsk Putinpropaganda.”
Vad? Khomeini var också
anti fascist är han hjälte? Saddam var antikapitalist är han hjälte? Självaste Hitler var socialist (volkswagen)
är han nu hjälte? Chavez var socialist
som hjälpte Iran, är han hjälte? Om de är hjälte är forna shahen må villa i
fred för han var så snäll att de iranska stalinister vågade dela ut ”Shahen är
USA hund” och utförde partisan krig inne i Iran numrera de offra sig för folket
i väst och USA och Kanada… så går det när man öppnar gränsen mot äkta
socialister som Nordkorea
Här har vi den svarta riddaren i spelet, den andra kvällstidningens
kulturchef, Karin Olsson, på jakt efter den röda riddaren.
Att Karin Olsson
förändrar frågan om huruvida Sovjetunionen besegrade Nazityskland till frågan
om vi ska känna tacksamhet mot Stalin, är inte mycket att orda om. Sådär gör liberalerna
nuförtiden. Men när hon skriver ”kryddad med färsk Putinpropaganda” handlar
det om något annat. Nämligen: ”Viss vänster förenas till exempel i dag med de
högerpopulistiska i sin försonande syn på Putins agerande i Ukraina.”
Det är inget nytt och är
fakta: Vänster har alltid allierat sig med vem som helst: Saddam + Stalin =>
dödade Kurder som stöddes av den folkliga röda befrielse armén.
Nordkorea + Iran => dödade
röda kurder som hade Kalasjnikov i handen.
Hizbollah + Chavez =>
har ingenting emot att sprit finns affärer i Libanon.
Iran + Chavez => har
ingenting emot att sprit inte finns affärer i Iran.
Saddam + Stalin => med
kemisk vapen dödade röda kurder som hade Kalasjnikov i handen
Che + palestinier =>
älskad av Iran
………………….
Och häromveckan såg jag en
text undertecknad av en ”röd + en aktiv muslim”
om den kraschade flygplanet och de påpekade att de rikas plånbok går
före säkerheten för resenärer.
Med andra ord ”röd riddare
+ grön riddare” = mer röda flyktingar
till Väst => så frågan är vem sätter på vem? Vem hycklar? Vem ändrar på
historia?
Där stack bockfoten
tydligt fram. Vi får utgå från att Karin Olsson med ”viss vänster” menar Åsa
Linderborg och att Åsa Linderborg stöder Putins krig i Ukraina.
Hur dum får man
bli? Tja, dumhet kan förstås ursäktas då den kan vara lika medfödd som
blåögdhet. Däremot är det svårare att ursäkta den ohederlighet som ligger bakom
ett sådant sätt att argumentera. Det påminner starkt om liberalernas metod att
ständigt och likaledes utan belägg vifta med antisemitstämpeln mot ”viss
vänster”.
Och Karin Olssons
Putinstämpling var ingen liberal engångsgroda. På sin kultursida sekunderas hon
av skönanden Ulrika Kärnborg som fyller på med förtydliganden:
”Den antiamerikanska vänstern
här hemma verkar vilja liera sig med Kremls starke man trots att den då hamnar
i samma båt som Front National, brittiska UKIP, ungerska Jobbik och andra
ultranationalister som delar Putins värderingar.
Kul, nu har viss vänster blivit antiamerikansk vänster och samtidigt
förstås antisemitisk, islamofobisk och nynazistisk.
Är det inte så? Titta bara
på nakna bilder från vänster! Eller eftersom du är journalist: leta efter de
nyheter, intervju mellan 25 – 10 år sedan ock kolla hur viss vänster hånade
muslimer och islam och den islamiska staten och kolla vad hände med dem? Är de
tysta nu för att nu det är deras kamraters tur – av andra grupp- för att ta itu
med islamofobi?
Somliga liberaler tar i
så att de kräks.
Efter dessa omdömen från
Kärnborg får man se det som närmast milt överslätande när hon avslutar med att
beskylla Åsa Linderborg för utstuderad blodtörst.
Men här finns i alla fall
ett system i den liberala galenskapen som
Nordkorea + Iran + Hizbollah + Chavez + Saddam + Stalin + Che +
palestinier + …..
Det handlar sannerligen
inte bara om Åsa Linderborg, även om hon ensam fått klä skott. Rätt många av
oss kan beskrivas som vänster. Det handlar inte ens om det enkla faktum att det
var Sovjetunionen som besegrade Nazityskland. Kärnan i den liberala kampanjen
är att ”viss vänster” skulle stå på den nuvarande, snarast högerpopulistiska,
ryske diktatorns sida. Kedjan av guilt by association ser ut så här: Putin
anser att Sovjetunionen besegrade Nazityskland (liksom, vågar jag påstå 99,999
procent av det ryska folket och 98 procent av
irans befolkning hejade på Khomeini och 50-60 procent av Libanon hejar på
Hizbolla och 900 miljoner Kineser har inget emot Kina…. ”Viss vänster” håller med Putin om detta, trots att det
var omoraliskt att Stalin personligen vann andra världskriget.
Det är det, enligt
Guillou! Det var ju ryska folket som vann över nazister, inte Stalin.
Alltså är viss vänster på
Putins sida. Vilket skulle bevisas.
Bara presidenten kan
avgöra vilken sida han står på! Definitiv inte på Guillou sida J för han bär kors i halsen, se nedan om Guillou & Jesus
(fred vara med Kungen) :
så vågar Guillou ta en sådan bild till sovjet eller inte? Blir det själv censur? Eller ska man respektera folkliga hjältar - bara från Ryssland ?
Historieförfalskning
brukar ha starka
skäl, något den skall användas till.
För mer detaljerat om Historieförfalskningar: kontakta med forna sovjet agenter, tror jag. Annars de dör ut och då
det är svårt att veta varför de socialister gjorde så. Kom ihåg att åratal de lärde oss att USA hjälpte Shahen att störta Mosadegh men över 30 år de har hållit käften om varför de hjälpte Khomeini, jag menar de som gör allt vetenskaplig och är inte idioter som de själva säger om ayatollor i Iran.
Liksom landstigningen i
Normandie kunde användas till att återupprätta Frankrikes ära eller tillskriva
USA segern i Europa.
Jag håller med här! Man
skulle till skriva USA segern i Väst Europa, det fanns varken utbredd
prostituerad eller tigg-eri eller tsar-eri eller utbredd svindl-eri … med klara
gräns: lika barn leka bäst.
Det är ändå rätt ståtliga
motiv. I jämförelse framstår dessa svenska liberaler som småttiga när de bara
vill beskylla vänstern för att hålla på Putin.
En fråga bara: om
palestinier har många advokater från vänster så varför inte vänster ha
advokater?
Jan Guillou
För övrigt anser jag att …
… det är rätt trevligt
att för en gångs skull befinna sig på samma sida som en politisk skribent och
kolumnist i Aftonbladet.
… danskarna så här i
påsktid har en perfekt chans att testa sin yttrandefrihet. Tävling i
Jyllands-Posten: Vem ritar den skojigaste bilden där Jesus Kristus och Barack
Obama våldtar statsminister Helle Thorning-Schmidt från varsitt håll? Så får vi
se. Danmark har nämligen lag mot hädelse av kristendom.
Svar till För
övrigt anser jag att …
De tar i så de kräks - för att nita religion,
muslimer, kristna, judar… men vill hjälpa Palestina men av någon anledning har
börjat med självcensur av någon anledning, muslimer i synnerhet….
(kristna går bra för de är inte längre av skrift
folk för muslimer och då muslimer inte reagerar, ni vet vilka muslimer menar
jag)
vet Jan Guillou varför? Hur många kristna vill rita skojigaste bilden
där Che och Castro våldtar Åsa Linderborg samt Khomeini från vart sitt håll?
Och Stalinister våldtar feminister från Iran? Så får vi se. Sverige har
nämligen lag mot hädelse av hmmmm…. vad? Mot homosexuella*? Feministisk barnpornografi? där de legaliserade prostituerade** ligger i stränder och badar med en tråd på
sig med sina oskyldiga barn? Kanske med en skylt din för några vänster
legaliserade kapitalistiska pengar? Hmmmm….
Förresten en vetenskapligt fråga, Kan man göra en lista över vänsters
”godhet/människlighet” gentemot hmmm… vad? ”legaliserade
prostitution och bara i tyskland”?
* Med all respekt för
homosexuella, men för Jan Guillou´s del för han kan rita skojigaste
bilden för alla så homosexuella är ingen problem för honom eller? vill Jan Guillou hjälp med ritningar? Jag kan
hjälpa honom (fast det ska aldrig göra, det står inte Gud i min panna), jag är i alla fall
uppväxt under vänster influens(a) och ett och annat, ni har säkert märkt….
** Vet Jan Guillou vilka legaliserade prostitution och bara i Tyskland och det har blivit 400 000 frigjorda feminister, eller de är inte feminister, jag kan också håna eller? Var
det muslimer, kristna, judar som legaliserade? Har Guillou varit i Iran och
gift sig en timme med en muslim som ville befria Palestina? Palestinier,
speciellt de kristna väntande på hjälp av vänster kommer säkert att uppskatta
Guillou verk , jag vet för jag är också deras advokat som Khomeini, Saddam,
Assad, Stalin, Castro, Röda armé, Kalasjnikov-hand-vänstern, Houthi rebbeler i
Yemen, Nordkorea, Venezuela, Hisbolla i Libanon, Nicolae Ceausescu, ÅsnSatinos ISIS… ÅsnSatinos revolution
gardister … och en extra kommissarie gör
väl inget, eller? Hmmm… och alla är
frivilliga och av gudvilja
I Guds Namn, Barmhärtigaste Av Alla Snällaste
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar