onsdag 11 april 2012

Och Påminnelse en gång till, fortsättning - 3

I Guds Namn, Barmhärtigaste, Snällaste

Om Ali:


Den här gången (!) ska jag utgå att denna Hadith har/är inte manipulerats samt detta är lika värd som Korans verser (!): 

….    As Muhammad was returning from his last pilgrimage in 632, he made statements about Ali that are interpreted very differently by Sunnis and Shias. He halted the caravan at Ghadir Khumm, gathered the returning pilgrims for communal prayer and began to address them:
“ O people, I am a human being (1) . I am about to receive a message from my Lord (2) and I, in response to Allah's call (3) , (would bid good-bye to you), but I am leaving among you two weighty things: the one being the Book of Allah (Quran) in which there is right guidance and light, so hold fast to the Book of Allah and adhere to it.  He exhorted (us) (to hold fast) to the Book of Allah and then said: The second are the members of my household I remind you (of your duties) to the members of my family.”
This quote is confirmed by both Shia and Sunni, but they interpret the quote differently.

Mina kommentarer:
- Det finns säkert många som har listat ut: som att Mohammad skulle inte lägga sitt ord i Koran, med andra ord man ska inte ens lita 100% på profetens personliga verser (fred vare med honom)!  Som han erkänner enligt (1): Jag är människa och han menar med det bland annat att människan kan fela, en människans ”vers” kan aldrig jämföras med Koran eller Testamentet. (Det kan betyda också: ”förlåt mig om jag har felat för det har jag gjort!”).  Men som jag nämnde ovan bara denna gång vi antar att det är ”rätt” citat av profeten och samt shiiter och sunniter påstår att inte ett enda bokstav eller tecken har ändrats lik Koran!
- Sedan profeten Mohammad (Välsignade!) erkänner att han har fått ett meddelande från sin ”Lord” enligt (2). Jag borde lägga ett Hmmm här på grund av att det borde stå i Koran(!) men eftersom jag utgår att denna hadith är riktig då låter jag bli Hmmmmm….et för en censurerat Koran! (Detta betyder att det var någon som såg till vilka verser ska vara med i Koran och Allah tillät det!) Hursomhelst detta betyder att Profeten kan framtiden (se (3) ) vilket det är sant (denna hadith är ju felfri!) för det står sedan ”but” (om ”but” har rätt översätts) och ”in response to Allah's call”. Sedan vi går tillbaks till (1): Profeten erkänner att han är människa, och en människa har två händer och både händer tillhör henne även den ena väger tyngre än den andra (detta betyder att man ska utgå från handen (alternativet)  som är tyngre men man ska ta hand om den hand som väger mindre! ) , även den ena felar men aldrig den andra, även den ena kan ljuga men inte den andra, även den ena är guld men inte den andra:




Ta en titt på hadith nr. 5 !
Om man lägger alla hadither bredvid varandra då
förstår man att det går lita på shiiternas hadither!

, även den ena kan hålla uppe vågen för ett felfri rättvisa och budskap men inte den andra :”I am leaving among you two weighty things”. Detta visar också att Profeten kunde framtiden: ”two weighty things”!  Två tunga saker på Era händer på en kropp: kroppen liknas som våg med ” two weighty things”! Och Jesus har sagt att ”alla” tillhör kroppen. ” the one being the Book of Allah (Quran) in which there is right guidance and light” : Här profeten säger rakt ut, tydligt och klart att det är koranen som är ” right guidance and light” inte ” the members of my household”  - här gäller intelligens!  Profeten säger inte mina ätt är ” right guidance and light”. Om profeten hade sagt det då skulle vara en sort av polyteism, hedendom, avgudadyrkan… ”( Sherk på arabiska) - för ”verser” ur Koranen ska vara lika med ”verser” ur människans mun! Med andra ord det borde stå i Koran :”O´ Du Mohammad, lägg dina ord i Koran - hur mycket du behagar (!) och glöm ej Alis glosa!”, eller?   Därför står det också: ” so hold fast to the Book of Allah and adhere to it. ” – lägg märke hur betonar profeten:”adhere to it”, Guds profet är (måste vara) också intelligent!       
- Sedan vi har ” The second are the members of my household I remind you (of your duties) to the members of my family”. Jag återkommer till det sist! (se (!!) )

…………….
Some Sunni and all Shia sources report that then he called Ali ibn Abu Talib to his sides, took his hand and raised it up declaring

For whoever I am a Mawla of, then Ali is his Mawla”.

Mina kommentarer:
Detta är inte sant och inte heller felfri -  Satan är inblandat. Det skulle vara så: 
For whoever I am a Prophet of, then Ali is his Mawla”.

………….
Shia's regard these statements as constituting the investiture of Ali as the successor of Muhammad and as the first Imam; by contrast, Sunnis take them only as an expression of Muhammad's closeness to Ali and of his wish that Ali, as his cousin and son-in-law, inherit his family responsibilities upon his death. 

Many Sufis also interpret the episode as the transfer of Muhammad's spiritual power and authority to Ali, whom they regard as the wali par excellence.

Mina kommentarer:
Står i Koran att Mohammad fick tillåtelse att vidarebeforda sin själ och aktöritet till någon annan eller kanske det står också i Koran: ”Alla själar har inte sina gärningar för själar är ihop blandad”!
…………….

On the basis of this hadith, Ali later insisted on his religious authority superior to that of Abu Bakr and Umar.

Mina kommentarer:
Ifall om det är rätt och felfri då det borde stå i Koran:
”Och Mohammad delade sin själ med Alis själ för Ali behövde inte någon annan själ!”
……….

.... After uniting the Arabian tribes into a single Muslim religious polity in the last years of his life, Muhammad's death in 632 signalled disagreement over who would succeed him as leader of the Muslim community…..
Later when Fatimah and Ali sought aid from the Companions in the matter of his right to the caliphate, they answered,
O daughter of the Messenger of God! We have given our allegiance to Abu Bakr. If Ali had come to us before this, we would certainly not have abandoned him. Ali said, 'Was it fitting that we should wrangle over the caliphate even before the Prophet was buried?'

Mina kommentarer:
Det betyder att Ali accepterade valet! ”Varför ska vi grälla över?” Men shiiter grällar, undrar om de ville ha makten.

………..

Following his election to the caliphate, Abu Bakr and Umar with a few other companions headed to Fatimah's house to force Ali and his supporters who had gathered there give their allegiance to Abu Bakr. Then, it is alleged that Umar threatened to set the house on fire unless they came out and swore allegiance with Abu Bakr.   Fatimah, in support of her husband, started a commotion and threatened to "uncover her hair", at which Abu Bakr relented and withdrew.

Mina kommentarer:
Detta betyder att Kvinnor får visa sitt hår ifall om de vill klaga! Skynda Er! Nu Ni har en ursäkt i shiitiska länder att visa Ert hår men inte i Syrien där kvinnor kan visa sitt hår utan ursäkt!

………….

Ali is reported to have repeatedly said that had there been forty men with him he would have resisted.

Mina kommentarer:
Detta betyder antingen att Alis son, Husein gjorde fel eller Ali var feg! Eller kanske visar shiiternas politik: Man lär sig av sina imamers misstag och allierar sig med vem som helst att vinna eller skickar fram sina småttingar fram som befriande soldater?   


………..

Ali did not actively assert his own right because he did not want to throw the nascent Muslim community into strife.

Mina kommentarer:
Detta betyder att Alis fru, Fatimah (fred vare med henne) gjorde fel:  Ali ville inte klaga på grund av enigheten men Fatimah!  Därför man ska inte lita på hadither!

…………..

Other sources (Hmmmmm!) say that Ali accepted the selection of Umar as caliph and even gave one of his daughters, Umm Kulthūm, to him in marriage.

Mina kommentarer:
Detta betyder : tro på hadither så länge det passar dig!

………………

…. According to Shia historical reports, Ali maintained his right to the caliphate and said:

(Mina kommentarer:
Jämför med : Ali accepterade att inte klaga för muslimer ska inte delas!)

“By Allah (1)   the son of Abu Quhafah (Abu Bakr) dressed himself with it (the caliphate) and he certainly knew that my position in relation to it was the same as the position of the axis in relation to the hand-mill...I put a curtain against the caliphate and kept myself detached from it... I watched the plundering (2) of my inheritance till the first one went his way but handed over the Caliphate to Ibn al-Khattab after himself.

Mina kommentarer:
(1) Detta betyder att antingen hadithen ovan är värd som ”smuts”  eller hadithen (i bilden nedan, hadith nr. 10) är värdig som en ”orenhet” hur som helst Irans ledare  hade rätt angående en sak: ”den shiitiska Islam, den sanna och rena”:




(2) Ali satt och såg att hans rättighet ”plundrades” men Husein såg till att hans små barn ”plundrades”

........................
…..After Muhammad died, his daughter Fatimah asked Abu Bakr to turn over their property, the lands of Fadak and Khaybar.

Mina Kommentarer:
Och hadith nr 12 i bilden:


…….

Abu Bakr refused and told her that prophets did not have any legacy and that Fadak belonged to the Muslim community.

Mina kommentarer:
Alltså Abu Bakr påminde Alis hadith  till  Ali och Fatimah enligt nr. 12 ovan!

…………

Abu Bakr said to her, "Allah's Apostle said, we do not have heirs, whatever we leave is Sadaqa." Together with Umm Ayman, Ali testified to the fact that Muhammad granted it to Fatimah Zahra, when Abu Bakr requested her to summon witnesses for her claim.

Mina kommentarer:
Jag tror att Ali kom på sin 12:e hadith från denna händelse!

…………

Fatimah became angry
Mina kommentarer:
Hmmmmm, hur kunde Fatimah bli arg för ”materiella” livet är en annan fråga!

……………
and stopped speaking to Abu Bakr, and continued assuming that attitude until she died.

Mina kommentarer:
Och hadith nr. 6:



…….
After Fatima's death Ali again claimed her inheritance during Umar's era,

Mina kommentarer:
Hmmmm, Ali ger inte upp de “materiella”!

…………….

but was denied with the same argument. Umar, the caliph who was famous as Umar Sanni (second Umar), did restore the estates in Medina to sons of ‘Abbas ibn ‘Abd al-Muttalib, as representatives of Muhammad's clan, the Banu Hashim. The properties in Khaybar and Fadak were retained as state property.


………….Ali compiled a complete version of the Quran, mus'haf,[67] six months after the death of Muhammad. The volume was completed and carried by camel to show to other people of Medina. The order of this mus'haf differed from that which was gathered later during the Uthmanic era. This book was rejected by several people when he showed it to them. Despite this, Ali made no resistance against standardized mus'haf..

Mina kommentarer:
Hmmmmm, så enkelt gav Ali efter (!)  jämför med de ”materiella”!,

………

………….Ali did not give his oath of allegiance to Abu Bakr until some time after the death of his wife, Fatimah.  

Mina kommentarer:
Om det är sant då Hmmmm, här hycklar Ali! Först han ville inte dela muslimer sedan han accepterar inte Kalifen som Kalife!

………..
Ali participated in the funeral of Abu Bakr but did not participate in the Ridda Wars.
He pledged allegiance to the second caliph Umar ibn Khattab and helped him as a trusted advisor.

Mina kommentarer:
Detta betyder att Ali såg upp / respekterade  Umar, annars varför ska Ali hjälpa Umar som hånas av shiiter?

……………
Umar particularly relied upon Ali as the Chief Judge of Medina.

Mina kommentarer:
Detta betyder att både Umar och Ali var nöjda med sina roller.

………….

He also advised Umar to set Hijra as the beginning of the Islamic calendar. Umar used Ali's suggestions in political issues as well as religious ones.


……….Ali was one of the electoral council to choose the third caliph which was appointed by Umar. Although Ali was one of the two major candidates, but the council's arrangement was against him. Sa'd ibn Abi Waqqas and Abdur Rahman bin Awf who were cousins, were naturally inclined to support Uthman, who was Abdur Rahman's brother-in-law. In addition, Umar gave the casting vote to Abdur Rahman. Abdur Rahman offered the caliphate to Ali on the condition that he should rule in accordance with the Quran, the example set by Muhammad,

Mina kommentarer:
Hmmmm, vet Ni vad det innebär? Alis Koran var annorlunda än vad profeten sjungit!

…………..
and the precedents established by the first two caliphs. Ali rejected the third condition while Uthman accepted it. According to Ibn Abi al-Hadid's Comments on the Peak of Eloquence Ali insisted on his prominence there, but most of the electors supported Uthman and Ali was reluctantly urged to accept him.


……….Uthman's assassination meant that rebels had to select a new caliph. This met with difficulties since the rebels were divided into several groups comprising the Muhajirun, Ansar, Egyptians, Kufans and Basntes. There were three candidates: Ali, Talhah and al-Zubayr. First the rebels approached Ali, requesting him to accept being the caliph. Some of Muhammad's companions tried to persuade Ali in accepting the office,  but he turned down the offer, suggesting to be a counselor instead of a chief.

Mina kommentarer:
Detta betyder att Ali var feg! Efter  profetens bortgång ville Ali bli ledare för då det var inte “kaotisk” som nu. Ali har inte hjärtat att samla och leda alla muslimer, han överger de behövande då det gäller att ställa upp på riktig! Inte bara det, Ali är tyst och ville inte kriga mot rebeller som dödade kalifen! 
Även om vi accepterar att kalifen var oduglig - får ändå inte någon dräpa honom utan riktig rättegång, här en oduglig kalife har dödats men den lejonhjärtade Ali sitter tyst och gör inte något emot! Han kräver inte ens rättegång mot rebeller! Han kräver inte rättvisa som Husein! Han går inte ut med sina barn för att skydda staden mot rebeller!  Och kanske därför rebeller ville ha Ali som ledare för då en feg ledare kan styras! 
……….  

Talhah, Zubayr and other companions also refused the rebels' offer of the caliphate. Therefore, the rebels warned the inhabitants of Medina to select a caliph within one day, or they would apply drastic action. In order to resolve the deadlock, the Muslims gathered in the Mosque of the Prophet on June 18, 656 to appoint the caliph. Initially Ali refused to accept simply because his most vigorous supporters were rebels. However, when some notable companions of Muhammad, in addition to the residents of Medina urged him to accept the offer, he finally agreed.

Mina kommentarer:
Detta bekräftar att Ali var oduglig som ledare: Han tvingas att acceptera det han inte gillar, men Husein!

……….
According to Abu Mekhnaf's narration, Talhah was the first prominent companion who gave his pledge to Ali, but other narrations claimed otherwise, stating they were forced to give their pledge. Also, Talhah and Zubayr later claimed they supported him reluctantly. Regardless, Ali refuted these claims, insisting they recognized him as caliph voluntarily. Wilferd Madelung believes that force did not urge people to give their pledge and they pledged publicly in the mosque.
While the overwhelming majority of Madina's population as well as many of the rebels gave their pledge, some important figures or tribes did not do so. The Umayyads, kinsmen of Uthman, fled to the Levant or remained in their houses, later refusing Ali's legitimacy. Sa'ad ibn Abi Waqqas was absent and Abdullah ibn Umar abstained from offering his allegiance, but both of them assured Ali that they would not act against him.

………..But the sources agree that he (Ali) was a profoundly religious man, devoted to the cause of Islam and the rule of justice in accordance with the Quran and the Sunna; he engaged in war against erring Muslims as a matter of religious duty. The sources abound in notices on his austerity, rigorous observance of religious duties, and detachment from worldly goods. Thus some authors have pointed out that he lacked political skill and flexibility….

Mina kommentarer:
Ali är inte ensam att deltagit i strider, många gjorde det, många offrade också sitt liv , det är inget speciell med detta. Fråga de små soldat barn i iran som offrar sitt liv för ledaren! Eller fråga de som inte tror på livet efter detta och ändå offrar sitt liv för sina ledare som Nordkorea! Umar var också krigare, Abu Bakr var också krigare...
…………. 

……A'isha, Talhah, Al-Zubayr and Umayyad especially Muawiyah I wanted to take revenge for Uthman's death and punish the rioters who had killed him. They attacked Ali for not punishing the rebels and murderers of Uthman.

Mina kommentarer:
Som Vi ser  här Ali var rädd och oduglig. Han kräver inte rättvisa. Och han är inte smart nog att ta åtgärder mot rebeller därför senare dräps han av rebeller som tvingade honom till makten!

……….
However some historians believe that they use this issue to seek their political ambitions because they found Ali's caliphate against their own benefit. On the other hand, the rebels maintained that Uthman had been justly killed, for not governing according to Quran and Sunnah, hence no vengeance was to be invoked.  Historians disagree on Ali's position. Some say the caliphate was a gift of the rebels and Ali did not have enough force to control or punish them, while others say Ali accepted rebels argument or at least did not consider Uthman just ruler.
Under such circumstances, a schism took place which led to the first civil war in Muslim history. Some Muslims, known as Uthmanis, considered Uthman a rightful and just Imam (Islamic leader) till the end, who had been unlawfully killed. Thus his position was in abeyance until he had been avenged and a new caliph elected. In their view Ali was the Imam of error leading a party of infidels. Some others, who are known as party of Ali, believed Uthman had fallen into error, he had forfeited the caliphate and been lawfully executed for his refusal to mend his way or step down, thus Ali was the just and true Imam and his opponents are infidels. This civil war created permanent divisions within the Muslim community regarding who had the legitimate right to occupy the caliphate……


………….Later he was challenged by Muawiyah I, the governor of Levant and the cousin of Uthman, who refused Ali's demands for allegiance and called for revenge for Uthman. Ali opened negotiations hoping to regain his allegiance, but Muawiyah insisted on Levant autonomy under his rule. Muawiyah replied by mobilizing his Levantine supporters and refusing to pay homage to Ali on the pretext that his contingent had not participated in his election. The two armies encamped themselves at Siffin for more than one hundred days, most of the time being spent in negotiations. Although, Ali exchanged several letters with Muawiyah, he was unable to dismiss the latter, nor persuade him to pledge allegiance. Skirmishes between the parties led to the Battle of Siffin in 657. After a week of combat was followed by a violent battle known as laylat al-harir (the night of clamor), Muawiyah's army were on the point of being routed when Amr ibn al-Aas advised Muawiyah to have his soldiers hoist mus'haf (either parchments inscribed with verses of the Quran, or complete copies of it) on their spearheads in order to cause disagreement and confusion in Ali's army.   Ali saw through the stratagem, but only a minority wanted to pursue the fight.


Mina Kommentarer:
Detta bevisar igen att antingen Ali var okunnig och inte modig som Husein eller Husein var inte intelligent som sin far. Därför kommunister valde Husein inte Ali:







…………..

The two armies finally agreed to settle the matter of who should be Caliph by arbitration. The refusal of the largest bloc in Ali's army to fight was the decisive factor in his acceptance of the arbitration. The question as to whether the arbiter would represent Ali or the Kufans caused a further split in Ali's army.

Mina Kommentarer:
Ali kunde inte överlista sin motståndare, Ali var inte en riktig ledare att kunna vinna även med argument! Om Hans soldater var dumma då det var rätt åt Ali! Han kunde inte ens förberedda sina soldater!

………
Ash'ath ibn Qays and some others rejected Ali's nominees, 'Abd Allah ibn 'Abbas and Malik al-Ashtar, and insisted on Abu Musa Ash'ari, who was opposed by Ali, since he had earlier prevented people from supporting him. Finally, Ali was urged to accept Abu Musa. Some of Ali's supporters, later were known as Kharijites (schismatics), opposed arbitration and rebelled and Ali had to fight with them in the Battle of Nahrawan. The arbitration resulted in the dissolution of Ali's coalition and some have opined that this was Muawiyah's intention.

…….Ali wrote in his instruction to Malik al-Ashtar:
Infuse your heart with mercy, love and kindness for your subjects. Be not in face of them a voracious animal, counting them as easy prey, for they are of two kinds: either they are your brothers in religion or your equals in creation. 


Error catches them unaware, deficiencies overcome them, (evil deeds) are committed by them intentionally and by mistake. So grant them your pardon and your forgiveness to the same extent that you hope God will grant you His pardon and His forgiveness.



For you are above them, and he who appointed you is above you, and God is above him who appointed you. God has sought from you the fulfillment of their requirements and He is trying you with them…..


…… On the 19th of Ramadan, while worshipping in the Great Mosque of Kufa, Ali was attacked by the Khawarij Abd-al-Rahman ibn Muljam. He was wounded by ibn Muljam's poison-coated sword while prostrating in the Fajr prayer.  Ali ordered his sons not to attack the Kharijites, instead stipulating that if he survived, ibn Muljam would be pardoned whereas if he died, ibn Muljam should be given only one equal hit (regardless of whether or not he dies from the hit).
Ali died a few days later on February 28, 661 (21 Ramadan 40 A.H). Hasan fulfilled Qisas and gave equal punishment to ibn Muljam upon Ali's death….

Mina Kommentarer:
Här kommer rättvisa i kapp! Om Ali hade krävt rättvisa och allierat sig med  A'isha, Talhah, Al-Zubayr … och tagit kontroll över rebeller då han behövde inte dö. Och hans ledarskap varade bara 4 år! Sedan Ali säger att om han lever då förövaren ska gå fri!  (Detta betyder i för sig att Ali hade läst Testamentet! Det är Sultans Davids historia i sin dödsbädd då David ber sin son, Salomo att straffa de som David själv benådat. Om man läser noggrant (Bibeln på svenska jag har läst men den ursprungliga texten ska granska noggrant!) ser man att Kung David var redan död och Kung Salomo pratade med Satan, Kung Salomo lurades med inte Sultan David!  )   Sedan vi ser att Ali kräver rättvisa om han är död men han förlåter om han överlever! Detta betyder att om han skulle försätta leva hade han då inget problem med rebeller och dessutom han skulle bli hedrad som Mohammad inför rebellers ögon men om han (Ali) dör då det är söner som ska ta itu med konsekvenser! Vilka händer de senare. 

………..

…… According to Al-Shaykh Al-Mufid, Ali did not want his grave to be desecrated by his enemies and consequently asked his friends and family to bury him secretly.

Mina Kommentarer:
Detta visar igen att Ali var rädd för rebeller! Till och Ali är rädd för sitt grav! Men inte Mr. Khomein!  Detta betyder att Mr. Khomein var duktigare än Ali!
Men vi vet att ingen av dessa hadither ska tas på allvar. Om man tar alla hadither på allvar då frågan är hur många timmar, åratal behövs att kunna bli duktig på att försvara sina egna hadither som till sist kommer inte till hjälp då Allah ska fråga om sina hadither och om de var tillräckliga eller inte!?  Därför ingen annan hadith vid sidan av Koran.

………
This secret gravesite was revealed later during the Abbasid caliphate by Imam Ja'far al-Sadiq, his descendant and the sixth Shia Imam.[101] Most Shias accept that Ali is buried at the Tomb of Imam Ali in the Imam Ali Mosque at what is now the city of Najaf, which grew around the mosque and shrine called Masjid Ali.[102][103]
However another story, usually maintained by some Afghans, notes that his body was taken and buried in the Afghan city of Mazar-E-Sharif at the famous Blue Mosque or Rawze-e-Sharif.
  
……………..
Muhammad  (صلی الله علیھ وآلہ وسلم ) told about him

"I'm the city of knowledge and Ali is its gate..."

Mina kommentarer:
Om detta var sant hade då Koran ingen hemligheter att avslöjas, eller?  

…………………
Muslims regard Ali as a major authority on Islam. Ali himself gives this testimony:

“Not a single  verse of the Quran descended upon (was revealed to) the Messenger of God which he did not proceed to dictate to me and make me recite. I would write it with my own hand, and he would instruct me as to its tafsir (the literal explanation) (1) and the ta'wil (the spiritual exegesis) (1), the nasikh (the verse which abrogates) (2) and the mansukh (the abrogated verse) (2), the muhkam and the mutashabih (the fixed and the ambiguous) (3), the particular and the general.......”

Mina Kommentarer:
(1) Hmmm dessa betyder att man ska läsa Mohammads bok (Nahajol Fesaheh) inte Alis bok (Nahjol Balageh)!
(2) Dessa betyder att man (Ali) censurerat Koran (Guds hand här: dåvarande muslimer inte accepterade Alis koran!)
(3) detta betyder att Ali kunde tolka helt och hållet Koran! Vilket det är sannt annars ingna tvister, annars människosonen skulle vara arbetslös, Hmmmmmm….
Och en stor Hmmmmmm: Koran skrevs väl senare, eller?!
………….

…………….After Ali's death, Kufi Muslims pledged allegiance to his eldest son Hasan without dispute, as Ali on many occasions had declared that just Ahl al-Bayt of Muhammad (صلی الله علیھ وآلہ وسلم ) were entitled to rule the Muslim community.

Mina Kommentarer:
Detta visar igen att denna hadith är ogrundad det borde stå:
”Efter mig skulle den kunnigaste av alla ska bli ledare”
Om det är sant då Hasan borde erkänna Umar som ledare för Ali gjorde det men inte shiiter!  Och inte bara det : detta är ännu ett bevis: se hadith nr.20:



Givetvis denna hadith nr. 20 är för unga ärliga
som tror på sin sak och den goda viljan och ville inte
ha makt eller position, bara rättvisa. Därför denna hadith är för de:
 gör det och offra ditt för det för senare ska ”Jag och vi revolutionära ta över”!
Kommer Ni ihåg anklagelserna i Iran:
(Ifall man var/är kritisk eller helt enkelt ville vara med och påverka sitt land )
Vad gjorde du under revolution?
Vad bidrog du ?
Med andra ord i alla dessa hadither bor Lenins ”vad bör göras”:
Satans verser
Många olika motsägelsefulla hadither som utnyttjar.
 Och om ifall någon klagar då det finns svaret igen
i hadither som förvirrar den ena och gör den andra till segrare
Hadith nr. 4:



………………
   At this time, Muawiyah held both the Levant and Egypt and, as commander of the largest force in the Muslim Empire, had declared himself caliph and marched his army into Iraq, the seat of Hasan's caliphate.
War ensued during which Muawiyah gradually subverted the generals and commanders of Hasan's army with large sums of money and deceiving promises until the army rebelled against him. Finally, Hasan was forced to make peace and to yield the caliphate to Muawiyah.

Mina Kommentarer:
Detta betyder att Hasan följde sin fars stig men Husein följde sin egen påhittade stig och både hade en far och lärare: Ali! Därför högkvarteret för den  kommunistisk Todeh partiet i Iran ( http://www.kayhannews.ir/)  älskar Che och jag slår vad att managern kan dra parallella slutsatser både för Ches fantastiska stig och Husins sagolika stig och samtidig beundra Irans ledare som omringas av vakter, vilket betyder att managern på tidningen är en erfaren konstnär, här en konstverk till honom som jag hittade från webben:


Än så länge finns brödet och det räcker för alla…
Och kom ihåg att jag har umgåtts med de röda,
och därför jag kan lite grann om deras ”stiga”,
och därför vet jag att de tror att de har det rätta,
och därför vet jag de om sina misstag är rädda,
för det innebär att de har svikit sina,
Men envisa har sitt pris, fråga Ahab från Moby Dick.
……..
In this way Muawiyah captured the Islamic caliphate and in every way possible placed the severest pressure upon Ali's family and his Shia. Regular public cursing of Imam Ali in the congregational prayers remained a vital institution which was not abolished until 60 years later by Umar ibn Abd al-Aziz. Muawiyah also established the Umayyad caliphate which was a centralized monarchy.

………….
- (!!) Kom ihåg att om jag kan göra en analys så här mycket då betyder det att de som har högre utbildning kunde/kan kan bättre än jag, men de är snällare än jag:
Som jag nämnde tidigare profeten visste om framtiden - att det ena tunga tinget är hans ätt och profeten menar med det att hans ätt skulle vara en börda men ändå hans ätt! Profeten kan/får inte säga att jag vet att mina ätt skulle glömma bort den ”the Book of Allah (Quran) is right guidance and light ”! (detta betyder att profeten visste vilken Koran han talade om för då Koran hade inte skrivits!)  Annars Ali och hans ätt skulle ju känna sig hopplösa, redan förlorade! Men vi vet att profeter ger hopp och inget annat. Därför gav profeten chansen till sin ätt att rätta sig, fast profeten hade sett vad skulle hända och hur de ”röda” skulle utnyttja hans ätt för sina mål, tråkig men sant! Profeten gav samtidigt en varning: ”undvik de som utnyttjar min ätt!”   Därför (en gång till) fram och med nu om någon skulle använda Husein eller Ali eller någon annan shiitisk imam eller hadith som argument, ursäkt, vägvisare… ska man då besvara: ”hoppas Allah förlåter deras synder, men berätta vad står i Koran eller i testamentet eller vad gjorde de judiska kungarna som Koran prisar de….
Sedan (en gång till) ingen medicin är bättre än kunskap , man ska diskutera (inte håna) , man ska upplysa alla (speciellt de unga) om Koranens budskap gentemot shiiternas imamer. (Ett knep av de röda Iranier är att de upplyser/berättar/lär ut något till unga sedan genom att ha visat sina ”trovärdighet” påstår de att systemet medvetet har inte lärt ut dessa för att skymma sanningen, därför numera står det alltför ofta ”sanningen om…”hmmmm, hur kan ett system lära allt till ungdomar är ett annat fråga, behöves då inga universitet eller vidare utbildningar, eller professorer…? )   Sedan ska man ställa frågor (ej håna!) av sina shiitiska imamer för att upplysa (!) sin imam om trovärdigheten på hadither och om man ska följa imamernas stig (!) som :
- Ska jag döpa min son som Umar, Haron,  al-Rashid, Jesaja, Petrus, Niklas… (de nämns också i Koran!) eller hamnar jag i helvete?  Varför förbjuds de kristnas eller judiska namn? Betyder att Satan ville dela troende? Betyder det att muslimer måste samarbeta med Kina? Om det är så då man kan inte Koran och det löfte till de som har kommit till avvägar:




- Ska jag välja imam Hasans stig som förlorade kriget och gick med på alla krav från sin fiende? Eller ska jag välja imam Huseins väg? Eller får jag välja Kung Davids stig för att hamna i paradiset? Får jag gifta mig med en förkastade kung Xs dotter (al-Rashids dotter)?  Eller ska jag ta hänsyn till politik eller situation för att välja en viss imams stig för att hamna i paradiset?  Kom ihåg att det står i Koran ”de säger vi tror på (vi håller med) men när de är med sina säger de :” vi bara skämtade”” . Med andra ord bara hycklare kan säga så. Med andra ord man ska ställa alla dessa frågor samt liknande av shiitiska ledare i sina repektiva länder som att ska en shiit vara trogen enligt landets lagar och bestämmelse eller först det gäller Huseins stig!  Om landets lag bekräftar Israel kan man motsätta sig? (Jag menar inte att man bör/ska kritisera) Varför berättar du inte om Profeternas stig enligt Koran?  Var Lot feg? Kunde inte Lot åtminstone skilja sig eller avrätta sin fru?  Varför Lot drog inte upp sitt svärd?  Varför Lots stig har nämnts flera gånger men inte Huseins stig? …
Kom ihåg att de röda Iranier och liknande är duktiga på att uttrycka sig: de säger ”den förkastade, tyranniska, förfärliga…   islamiska Iran med medeltida islamiska lagar”  men däremot de aldrig hånar deras imamer eller profeten! På så sett de ärade trogna muslimska arbetar-typen får inte dräpa de röda (som hånar deras religion rakt ut i deras ansikte)! Däremot de är duktiga på att visa sin medkänsla till Palestinier genom att anklaga Israel som ett kapitalistiskt land, gång på gång. På så sett de hjärntvättar unga muslimer: det finns inte andra partier i Israel, och de palestinier som går fri i västbanken eller har affärer där eller går på palestinska (palestinska – judiska) skolor eller …  är givetvis förrädare eller hjärntvättat… Och dessutom man har medvetet aldrig sagt att de är för prostitution eller de hejar på homosexuella, dags att någon ställer frågan till de! Vidare vet vi att de ville tillåta prostitution för att senare - då när det har blivit ”vanligt och accepterat” - behöver man inte anklaga högtuppsatta människor för oaccepterad moral!  Alltså prostitution börjas av ungdomar för vem ville anklaga ungdomar för omoral eller är ungdomar av vikt att ifrågasättas eller man ska prova allt när man är ung?
Och inte bara dessa  numera hör jag att man börjat tala om rösta taktisk under valet exakt som i Iran!  Detta betyder att de röda (självklart) ska rösta enbart  på ”rött” däremot de ser till att andra ska (omedvetet) rösta* på de största partierna (för de små andra (höger) partierna ska försvinna) för att lyckas dela landet enbart på två färger.  
* Ifall om man vill rösta strategisk (betyder: lita inte på det du tror på!):
- betyder att man är tveksam och den tveksamme kanske  inte röstar (Bra för de röda!) -  den tveksamme ”vet” redan att hans röst är betydelselös eller
- om hon röstar då kommer hon rösta på ett stort parti ( chansen är större för ett större parti att vinna och vara avgörande) vilket är önskevärd för den som vill dela ”vi” och ”de”.  Och man har till sist ett stort konkurrerande parti som har en förkastade kapitalistisk ideologi. 

Kom ihåg att meningen är inte håna men satir går bra, man har envisats och nu allt ska ligga på bordet för belysning: Man ska inte bespotta - bortgångna eller ej spelar inte något roll.
Däremot min mening med dessa är att vissa shiiter ( och sunniter) hade fel och nu de utnyttjas för ett högre mål. Vill de försätta är deras sak men nu finns det skillnad mellan den som vet och den som är inte upplyst! Däremot vi låter de bortgånga villa i fred tills Allah möter alla. Däremot upplysning fortsätter:

Tillbaks till Husein och hans värde för de röda:

Fortsättning kommer om Gud vill.
…………..

I Guds Namn, Förlåtande Barmhärtigaste


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar